Lai saņemtu naudu, ārste melo par pacientu ārstēšanu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Mana ģimenes ārste katru gadu uzrāda man it kā veiktas ikgadējās pārbaudes, bet skaidri zinu, ka pie viņas jau gadiem neesmu bijusi, tā raksta portāla TVNET lasītāja Dace, vaicājot, kā pārbaudīt ģimenes ārstu. Noskaidrojām, ka to var izdarīt Nacionālajā veselības dienestā.

TVNET lasītāja Dace rakstīja: "Vēl pavisam nesen Nacionālais veselības dienests sludināja, lai iedzīvotāji ziņo par savu ārstu pārkāpumiem, nekompetento ārstēšanu, bet kā lai pārbauda, ko ģimenes ārsts par mani ir ziņojis veselības dienestam, lai saņemtu par manu ārstēšanu samaksu?

Mana situācija ir tāda, ka līdzšinējā ģimenes ārste pirms diviem trim gadiem bija reģistrējusi par mani ziņas, kas bija gandrīz 10 gadus vecas. Un arī

katru gadu tiek uzrādītas it kā veiktas ikgadējās pārbaudes, bet skaidri zinu, ka pie viņas jau gadiem neesmu bijusi.

Arī citiem ģimenes locekļiem ir uzrādīti it kā esoši apmeklējumi.

Šogad lūdzu vienam citam ģimenes ārstam mani piereģistrēt kā savu pacientu, bet nezinu vai tas ir izdarīts, jo šim ārstam ir tiešām liels pacientu noslogojums un, tā kā man nav nepieciešamības iet pie ģimenes ārsta, tad nu nezinu, kā paciente es esmu!

Kā tad lai pārbauda par mani sniegto informāciju, ja to nekur nevaru atrast?

Agrāk šāds pakalpojums darbojās portālā Latvija.lv, bet kopš tā reorganizācijas nekas nav atrodams."

Nacionālā veselības dienesta Sabiedrisko attiecību nodaļas sabiedrisko attiecību speciāliste Evija Štālberga TVNET skaidroja - lai noskaidrotu, kādus valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus cilvēks ir saņēmis, jāiesniedz iesniegums Nacionālajā veselības dienestā.

Iesniegumu var iesniegt klātienē Nacionālā veselības dienesta birojā, nosūtot pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar e-parakstu).

Ja, iepazīstoties ar saņemto informāciju, cilvēkam rodas pamatotas aizdomas par ārstniecības personas ievadīto datu neatbilstību faktiski saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, viņam ir tiesības ar iesniegumu vērsties Veselības inspekcijā.

Nacionālajā veselības dienestā klātienē iespējams arī noskaidrot ģimenes ārstu, pie kura cilvēks ir reģistrējies.

Līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte). Darba laiks – darba dienās no plkst. 8.30 līdz 17.00.

Nacionālā veselības dienesta e-pakalpojumi «Mans ģimenes ārsts» un «Mani valsts apmaksātie veselības aprūpes pakalpojumi» šobrīd nav pieejami, jo tiek veikti e-pakalpojumu tehniskie uzlabojumi.

Tiklīdz e-pakalpojumi būs pieejami, informācija tiks publicēta Nacionālā veselības dienesta mājas lapā www.vmnvd.gov.lv

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu