Pirmie iespaidi: BMW X3 xDrive20d jeb auto, ar kuru viss ir kārtībā

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

1999.gadā BMW izlaida X5 un lika pamatus premium SUV segmentam. Tas ātri vien pildījās gan ar citu ražotāju izstrādātajiem sports utility vehicle automobiļiem, gan arī pašu BMW radītajiem X modeļiem, no kuriem par X5 mazo brālīti uzskatāms X3. Tam nupat veikta modernizācija, un to tad arī lūkojām, kas tādu auto kā Volvo XC 60, Audi Q5 un Range Rover Evoque konkurentam arsenālā.

 

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Dizains

BMW ir viens no tiem ražotājiem, kas atturas no kardinālām izmaiņām, veicot savu modeļu paaudžu maiņu. Tas galvenokārt tādēļ, lai pārlieku nesatrauktu konservatīvos pastāvīgos klientus un fanus, kā arī saglabātu savu identitāti. Tas gan nenozīmē, ka izmaiņas ārējā izskatā un salonā nenotiek. Tieši otrādi -

izmaiņu ir krietns pulks, taču tās ir neuzkrītošas un tādēļ pamanāmas tikai tad, ja veco un jauno X3 noliek blakus.

Skatā no priekšas dizaina eksperti noteikti pamanīs, ka jaunākais X3 ir ieguvis jaunu zīmolam raksturīgo radiatora režģa «nieru» formas interpretāciju. Tās abi segmenti ir jūtami lielāki nekā iepriekš, un abās pusēs atrodas nedaudz mazāka izmēra galveno lukturu bloki, kuros tradicionālās eņģeļu acis tagad vairs nav pilnīgi apaļas. Vienlaikus aizmugurē uzstādīti modernāki LED lukturi, bet profilā BMW X3 ir ieguvis slaidākas formas, zemāku logu līniju un jumta līniju kā universālim, kā dēļ

jaunais vidējās klases SUV automobilis izskatās dinamiskāks par modeli pirms modernizācijas.

Tāds tas arī ir gaitas īpašību ziņā, jo izsvarojums starp asīm ir iegūts ideāls - 50:50.

Gaumes jautājums, bet manuprāt veiktās izmaiņas X3 tikai nākušas par labu. Pie tam būtiski, ka ikviens var izvēlēties starp trim automobiļa noformējuma variantiem. xLine būs vairāk detaļu, kas pasvītro X3 piederību SUV klasei, Luxury Line akcentus liek uz izsmalcinātību, savukārt M Sport kā jau M Sport bagātinās automobili ar sportiskiem dizaina akcentiem un pēc izvēles arī atbilstošu tehniku.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

 

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Salonā

Pirmais, ko cilvēks meklē BWM automobiļa salonā, ir premium sajūta. Tā ir tā

sajūta, ka esi iekāpis nevis kaut kādā bobikā, bet mašīnā, par ko nāksies maksāt vairāk.

Demo mašīnā tāda noteikti ir un būs arī X3 bāzes modelī. Lielākā atšķirība - ja rocība ļauj, tad X3 var būt ne mazāk digitāls kā piektā sērija, proti, ar adaptīvu ekrānu instrumentu paneļa analogu ciparnīcu vietā, krāsainām projekcijām uz priekšējā stikla un multimediju sistēmu ar žestu atpazīšanu. Tā dabā izpaužas kā, piemēram, apļu zīmēšana ar pirkstu gaisā, lai mainītu radio skaļumu - pa kreisi klusāk, pa labi - skaļāk.

FOTO: BMW

Taču tā ir tikai jaunāko tehnoloģiju aisberga redzamā daļa. X3 ir iebūvēta SIM karte, kas to faktiski visu laiku tur tiešsaistē un noderēs, kad nepieciešama ārkārtas palīdzība vai speciālista padoms, kā arī pie vajadzības internetam pieslēgt 10 mobilās ierīces. X3 var būt autopilots, kas gan vēl neprot pilnībā pārņemt mašīnas vadību un brēc, ja rokas atlaistas no stūres pārāk ilgi, balss asistents, plašas savienojamības iespējas ar iOS un Android ierīcēm, dažādi tiešsaistes pakalpojumi, telefonu bezvadu uzlāde utt., u.t.jpr.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Kopumā X3, lai gan uzskatāms par tādu kā vidējo bērnu X modeļu saimē, ir plašs auto ar ērtu aizmugurējo sēdekli, kur droši vien var ne tikai sēdēt. Piedevām

auto ir diezgan universāls, jo ar izmantojamām piecām sēdvietām tā bagāžnieka tilpums ir 550 litri,

bet nolokot atzveltnes paplašinās līdz 1600 litriem. Tātad X3 faktiski ir viens gluži praktisks universālis ar paaugstinātu klīrensu un caurgājību. Bet, ja salīdzina ar modeļa tuvākajiem radiniekiem, tad 3. sērijas Gran Turismo universālim attiecīgie izmēri ir 520 un 1600 litri, X4 atpaliek ar 500 un 1400 litriem, bet X5 ir pārāks ar 620 un 1870 litriem.

Kas vēl par salonu? Visi slēdži un pogas ir ērti aizsniedzamā attālumā, tā ka nav bažu, ka kāds varētu būs noslinkojis, domājot par ergonomiku. Tehnoloģiju ir daudz un automobiļi kļūst aizvien sarežģītāki, arī caur iDrive sistēmu pieejamās funkcijas tiek izkārtotas aizvien vairāk un vairāk līmeņos. Taču tas ir laika jautājums, līdz varēs ātri uzšķirt BMW X3 lietošanas pamācību, nomainīt fona apgaismojumu vai ieslēgt režīmu, kas centrālajā ekrānā rāda konkrētajā brīdī izmantotos zirgspēkus un ņūtonmetrus. Atliek vien iekāpt, pieregulēt sēdekli, stūri un braukt. Un tas šim auto padodas labi.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

 

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Tehnika

BMW vārds izsenis asociējas ar sportisku braukšanu, dinamiskām gaitas īpašībām. Izmēģinātais xDrive20d ar 190 zirgspēku dīzeļdzinēju nav nekāda raķete, taču ir gana dinamisks, labi izolēts (par papildu maksu pat var uzstādīt akustiskos priekšējos stiklus, kas papildina jau tā labo salona izolāciju un aiztur ārējos trokšņus), kā arī komfortabls. Tas nav apvidus auto un arī nav vieglā mašīna, bet gan

automobilis, ar kuru vajadzības gadījumā un saprāta robežās var nobraukt no ceļa ar cietu segumu.

Tas ir auto, kurš uz ceļa ielāpiem nedreb kā veikala vitrīna septiņu magnitūdu zemestrīcē, taču arī neslīd pa Gaisa tiltu, it kā tas būtu spoguļa klāts.

X3 ar standarta balstiekārtu ir saturīgs auto, kam par spīti paaugstinātam klīrensam (20,4 cm) piemīt precīza vadāmība, kā arī labi kontrolētas virsbūves svārstības. Citiem vārdiem, jaunais X3 tāpat kā priekšgājējs ir saprātīgs auto ar komfortabli sportiskām gaitas īpašībām un par cenu, ko stipri ietekmēs izvēles aprīkojuma sarakstā savilktie krustiņi.

FOTO: BMW

Jāpiebilst, ka bez X3 xDrive20d vēl pieejami X3 xDrive30d, īpaši niknais X3 M40i ar 360 zirgspēkiem, X3 xDrive30i un X3 xDrive20i, kuram paredzēta arī aizmugures piedziņas versija sDrive20i, taču BMW to nepiedāvās Eiropā. Latvijas tirgum domāto modeļu cenu lapā gan ir iekļauts 150 zirgspēku sDrive18d.

Uz augšu