Katrs autovadītājs avārijā iekļūst vidēji reizi 12 gados

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Kaspars Meinerts/TVNET

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), balstoties uz datiem par noslēgto apdrošināšanas līgumu skaitu, kā arī izraisīto CSNg daudzumu, apkopojis statistiku par to, cik vidēji bieži Latvijas auto īpašnieki iekļūst ceļu satiksmes negadījumos. Kā liecina LTAB dati, vidēji reizi 12 gados katrs autovadītājs ir kāda satiksmes negadījuma izraisītājs vai cietušais.

LTAB apkopojis statistiku par 2011. – 2016.gadu un secinājis, ka katrs autovadītājs vidēji reizi 12 gados iekļūst kādā ceļu satiksmes negadījumā. «Ja salīdzinām šo statistiku ar iepriekš līdzīgi veiktu datu analīzi par 2009. – 2010.gadu, tad redzam, ka vidējais periods, kurā katrs Latvijas autovadītājs iekļūst CSNg, ir palielinājies par aptuveni gadu,» stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka tas varētu būt saistīts gan ar braukšanas kultūras, gan pakāpenisku ceļu stāvokļa uzlabošanos Latvijā.

«Kā rāda LTAB statistika, tad no iespējas iekļūt negadījumā nav pasargāts neviens autovadītājs. Turklāt nekad nevar zināt, cik nopietns un liktenīgs var izrādīties šis viens pats CSNg,» uzsver LTAB valdes priekšsēdētājs, piebilstot, ka OCTA polise šādās situācijās var pasargāt no neplānotiem izdevumiem un nevajadzīgiem pārdzīvojumiem.

Svarīgi norādīt, ka kravas automašīnu vadītāji vidēji CSNg iekļūst divreiz biežāk – reizi 6 gados. «Fakts, cik bieži transportlīdzekļu īpašnieki iekļūst negadījumā un cik nopietnas sekas ir šādiem negadījumiem, ir būtisks faktors, kas nosaka OCTA polises cenu. Tas ir arī viens no iemesliem, kāpēc izvērtējot dažādus riska faktorus, OCTA cenas kravu pārvadātājiem ir krietni augstākas, salīdzinot ar citiem transportlīdzekļiem,» skaidro J.Abāšins.

1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS «Balta», AAS «Baltijas Apdrošināšanas Nams», AAS «BTA Baltic Insurance Company», «Compensa Vienna Insurance Group» UADB Latvijas filiāle, «ERGO Insurance» SE Latvijas filiāle, ADB «Gjensidige» Latvijas filiāle, «If P&C Insurance» AS Latvijas filiāle, «InterRisk Vienna Insurance Group» AAS, «Seesam Insurance» AS Latvijas filiāle un «Swedbank P&C Insurance» AS Latvijas filiāle.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu