«Iespējamās misijas» direktors: Plānotā reforma izglītības sistēmā rit pareizajā virzienā

Izglītības programmas "Iespējamā misija" direktors Kārlis Andersons

FOTO: Edijs Pālens/LETA

Plānotā reforma izglītības sistēmā, proti, uz kompetencēm balstīta jauna mācību satura ieviešana, ir pareiza izvēle un tā noteikti ritēs pareizā virzienā, šorīt intervijā LTV raidījumam «Rīta panorāma» sacīja programmas «Iespējamā misija» direktors Kārlis Andersons.

Tomēr Andersons piebilda, ka šo

labo ideju īstenošanu pagaidām apgrūtina neizpratne par to, kas notiks tālāk un kādas izmaiņas ir gaidāmas.

Tāpēc Izglītības un zinātnes ministrijai ir jāpieliek maksimālas pūles, lai plānotās izmaiņas tiktu skaidrotas un tad atbalsts no pedagogiem būšot.

«Mēs esam par izmaiņām izglītības standartā, jo ir būtiski kā mēs mācām bērnus un kādas zināšanas vēlamies tiem iedot,» piebilda Andersons.

Jau ziņots, ka augstskolu absolventiem un profesionāļiem no šodienas sākusies pieteikšanās programmai «Iespējamā misija», jo dalība tajā ļaus divus gadus strādā Latvijas skolās par pilna laika skolotājiem un pasniedz savai izglītībai atbilstošus mācību priekšmetus, informēja programmas Partnerības un komunikācijas vadītāja Indra Zomerovska.

2016.gada OECD publiskajā Ziņojumā par izglītību, Latvijas izglītības sistēma ir novērtēta kā viduvēja, salīdzinot ar citām OECD valstīm, tāpēc «Iespējamā misija» aicina augstskolu absolventus un profesionāļus mobilizēties cīņai ar viduvējību.

«Latvijas nozīmīgākais resurss ir cilvēki, tāpēc svarīgi palīdzēt katram bērnam Latvijā sasniegt augstus rezultātus. Mums vajag papildspēkus cīņā ar viduvējību, tāpēc aicinām augstskolu absolventus un profesionāļus pievienoties programmai, lai radītu nepieciešamās pārmaiņas klasēs, skolās un sabiedrībā. Tā būs iespēja attīstīt arī sevi un kopā padarīt Latviju par labu piemēru visai pasaulei,» uzskata programmas direktors Kārlis Andersons.

«Iespējamās misijas» dalībnieki divus gadus strādā Latvijas skolās par pilna laika skolotājiem un pasniedz savai izglītībai atbilstošus mācību priekšmetus. Līdztekus darbam skolā dalībnieki intensīvi mācās, lai attīstītu savas pedagoģijas zināšanas un līderības prasmes, kā arī saņem profesionālu atbalstu, kas ir īpaši svarīgs jaunam skolotājam.

Papildu skolotāja algai programmas dalībnieki saņem mācību stipendiju, kuras mērķis ir ļaut jaunajiem skolotājiem strādāt samērīgu slodzi, lai mācītos Līderības attīstības programmā. Pēc programmas absolvēšanas dalībnieki iegūst tiesības turpināt darbu skolā.

Pieteikties «Iespējamai misijai» var aizpildot pieteikšanās anketu, atlasē tiek vērtēti potenciālā dalībnieka akadēmiskie, sabiedriskie un profesionālie sasniegumi, mērķtiecība un neatlaidība, gatavība mācīties, komunikācijas prasmes un motivācija dalībai programmā. Pieteikties var pretendenti, kuriem jau ir bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā izglītība.

«Iespējamā misija» ir 2008.gadā izveidota kustība un tās dibinātāji - «Swedbank», «Lattelecom», «Ideju partneru fonds» - un atbalstītāji uzskata, ka kvalitatīvas izglītības pamats ir labs skolotājs, tāpēc tā ik gadu piesaista darbam izglītības sistēmā labākos augstskolu absolventus, kuri palīdz attīstīt bērnu spējas, motivāciju un prasmes mācīties mūža garumā. Iespējamās misijas domubiedri tic, ka Latvijas sekmīgas attīstības pamats ir gudri, radoši un prasmīgi cilvēki.

Uz augšu