Pieci praktiski padomi, dodoties garākā ceļojumā ar motociklu

FOTO: BMW Motorrad

Vējš matos, brīvības garša, pasaules apceļošana un jaunatklājēja aizrautība - šīs sajūtas ir pazīstamas teju katram motociklistam. Taču vairāku simtu vai pat tūkstošu kilometru pievārēšana dzelzs rumaka sedlos nebūt nav viegla, tāpēc, lai ceļojums sagādātu tikai prieku, ir vērts ņemt vērā dažus ieteikumus. Pieredzē par garākiem braucieniem ar motociklu dalās «Inchcape Motors Latvia» pēcpārdošanas nodaļas vadītājs Leonīds Pavlovs, kas kopā ar savu uzticamo ceļabiedru - motociklu - dosies maršrutā Rīga-Vladivostoka, kopā 11 dienās pieveicot 11 tūkstošus kilometru.

 

FOTO: Caters News Agency

Pareizā «ceļabiedra» izvēle

Materiāls tapis sadarbībā ar Inchcape Motors Latvia

Tālām distancēm piemēroti būs tūrisma un piedzīvojumu motocikli, jo šiem dzelzs rumakiem ir jaudīgāki motori, lielas ietilpības degvielas tvertnes,

Populārākais un iecienītākais modelis starp tālbraucējiem ir «BMW R 1200 GS». «Tas ir universāls motocikls, jo ar to var pārvietoties gan pa līdzeniem ceļiem, gan pretēji - līkumotiem neceļiem, ko garantē stingrais rāmis, tā vieglā vadāmība, elektroniski vadāmā piekare, automātiskā stabilitātes kontrole un dažādie braukšanas režīmi,» stāsta Pavlovs.

 

FOTO: BMW Motorrad

Nebrauc ar nepārbaudītu moci!

Pirms ceļojuma ir jāiziet pārbaudes, jāveic nepieciešamie remonti, jāpārbauda, kāds ir ritošās daļas stāvoklis, kāda ir motora darbība un elektronika.

Būtiska loma ir motocikla riepām - pirms došanās tālākā ceļā tās vajadzētu nomainīt. «Vidējais riepas «dzīves cikls» ir 10-15 tūkstoši kilometru, un, ja tiek plānots brauciens, kas pārsniedz norādīto nobraukumu, tad iepriekš ir jāizdomā, kur motociklam varēs nomainīt riepas,» uzsver Pavlovs.

Noteikti līdzi jāņem arī papildu aprīkojums – līmlente, gaisa kompresors vai riepu remonta aerosols, lai nepieciešamības gadījumā riepu salabotu un aizbrauktu vismaz līdz tuvākajam servisam.
 

FOTO: BMW Motorrad

Sagatavo kartes un svarīgāko kontaktu sarakstu

Mēdz sacīt, ka itin viss notiek atbilstoši plānošanas kvalitātei, bet no otras puses – nekad un nekas notiek tā, kā plānots.
 

FOTO: Buzzfoto/Scanpix

Liela nozīme papildaprīkojumam

Pats par sevi saprotams, ka garākiem braucieniem nepieciešams speciālais motobraucēju apģērbs, kas pasargā ne vien no mainīgiem laikapstākļiem, bet arī no traumām kritiena gadījumā. Taču vēl ir pieejams papildu aprīkojums, kas padarīs braucienu daudz patīkamāku.

Sēdēšanas komfortu var uzlabot īpaši gela uzliktņi, kā arī piestiprināms un noņemams muguras balsts,

Svarīgi apdomāt bagāžas novietojumu – bākas soma, ko piestiprina ar siksnām vai magnētiem, labi noder lietām, ko vajag salīdzinoši bieži vai ko jāvar ātri paņemt. Lielākām pārvadājamām vienībām noderēs sānu somas un bagāžas kaste.

 

FOTO: Sipa USA/ScanPix

Svarīgi pareizi noskaņoties

Lai dotos garākā ceļojumā ar motociklu, svarīgi ir sagatavot ne tikai savu dzelzs rumaku, bet noskaņoties arī pašam braucējam.

«Jāņem vērā divi aspekti - fiziskais un psiholoģiskais. Pirms brauciena lielāka uzmanība ir jāvelta tieši sportiskām aktivitātēm, jo tās palīdz sagatavoties papildu slodzei un pārvarēt nogurumu,» stāsta Pavlovs.

Viņš arī piebilst, ka labākais veids, kā rast harmoniju un mieru brauciena laikā, ir dažas dienas pirms ceļojuma atpūsties un pārlieku nenoslogot sevi.

Lasītākais šobrīd

Uz augšu