Pirmie iespaidi: BMW 2.sērijas Active Tourer

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Laiks rit, paradumi mainās un mainās arī BMW, kura piedāvājumā tagad ir pilnvērtīgs priekšpiedziņas auto ar trīs cilindru benzīna un dīzeļdzinējiem.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Dizains un salons

2.sērijas Active Tourer pēc koncepcijas pieder kompaktajiem miniveniem, tādēļ likumsakarīgi, ka ārējās formas nav tik sportiskas kā pārējām 2.sērijas modifikācijām. Automobilī svarīgākais faktors ir funkcionalitāte un interesanti redzēt, kā BMW dizaineri tomēr ir centušies apaļīgajā virsbūvē iepīt arī zīmolam raksturīgos sportiskos gēnus. Izskats, protams, ir gaumes jautājums, taču man šķiet, ka rezultāts nemaz nav slikts, turklāt automobilis ir samērā sportisks no gaitas īpašību viedokļa, un pietiekami praktisks ikdienas lietošanā.

Par 2.sērijas Active Tourer daudzpusību gādā garā riteņu bāze (2670 mm) un paaugstinātā jumta līnija. Active Tourer bagāžnieka tilpums ir vismaz 468 litru. Ja noloka attiecībā 40:20:40 dalīto aizmugurējā sēdekļa atzveltni, tad, upurējot trīs sēdvietas, var iegūt 1510 litru kravas telpu. Pārceļoties uz priekšējo sēdekļu rindu, redzams Bavārijas zīmola automobiļiem raksturīgās interjera dizaina līnijas, viduskonsole, paneļa vidū uzstādītais ekrāns, audio sistēmas vadības slēdži, klimata kontroles vadības bloks un klasiskais instrumentu panelis. Viss ir pazīstams un draudzīgs. Būtībā vienīgā nianse, kas mazliet mulsināja, bija sajūga pedālis, kurš likās esam neatbilstoši tālu, kad ieņemta ērtākā sēdpozīcija. Bet tikpat labi vaina ir regulējumos un pieradumā, un izmēģinājuma brauciena ilgumā.

Foto: Ingars Tenis, TVNET
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tehnika un braukšana

Pirmais iespaids par braukšanu ar šo priekšpiedziņas izveidojās jau pirmajos metros un faktiski nemainījās līdz pat atslēgu atdošanai Dārziema ielas salonā. 2.sērijas Active Tourer ir saturīga balstiekārta, kas automobili stabili tur uz ceļa, taču nav cieta. Automobilis ir diezgan paklausīgs straujos manevros, turklāt priekšpiedziņas automobiļu īpatnība, kas pielavās nemanot un izpaužas, kā griezes momenta iedarbība uz stūres ratu, nav izteikta un būtiski netraucē. Tāpēc droši var teikt, ka šis priekšpiedziņas kompaktais minivens aizvien ir īsts BMW, taču tai pašā laikā drīzāk strādā kā alternatīva nevis kādam tradicionālās virsbūves bavārietim, bet gan jaunās paaudzes MINI, kurš būvēts uz tās pašas tehnoloģiskās platformas.

Motorizācijas opciju ziņā piedāvājums, kopš tirdzniecības pirmsākumiem ir dubultojies un tagad pieejamo agregātu skaits ir seši. Divus no tiem turklāt iespējams kombinēt ar xDrive pilnpiedziņas sistēmu.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Pieticīgākais spēka agregāts, kas tiek piedāvāts jaunā minivena pircējam, ir 116 zirgspēku dīzelis ar 1,5 litru darba tilpumu un tikai trīs cilindriem. To uzstāda modelim 216d. Nākamais dīzeļmodeļu saimē ir 218d ar četru cilindru 2 litru motoru un 150 ZS, un tam seko 220d ar 2 litru dzinēju, kurš attīsta 190 ZS un ir kombinējams, kā ar priekšējās, tā arī abu asu piedziņu.

Benzīna modifikāciju saimē arī šobrīd ir trīs opcijas. 218i tiek uzstādīts trīs cilindru 1,5 litru turbo motors ar 136 ZS, 220i zem pārsega atrodas 2 litru dzinējs ar 192 ZS, savukārt 225i jau piedāvā turbinētu 231 zirgspēku. Arī jaudīgākais benzīnnieks pēc izvēles ir iegādājams ar xDrive pilnpiedziņas sistēmu.

Nelielajā izbraucienā līdz Saldum un atpakaļ devos ar vidējo dīzeļversiju 218d un galvenā atziņa - šāda izmēra automobilim, kurā tāpat reti kad visas piecas sēdvietas būs aizņemtas un bagāžnieks piekrauts, tas ir pilnīgi adekvāts. Šķērsām iebūvētais četru cilindru motors ir pietiekami dinamisks, kluss un reālajā dzīvē uz 100 kilometriem vidēji tērē ap septiņiem litriem degvielas. Uz šosejas auto vidēji iztiek ar nepilniem sešiem litriem.

Lai arī kompaktklasē pēdējos gados aizvien vairāk palielinās krosoveru un apvidnieku pārdošanas apjomi, kādu noteikti uzrunās arī minivenisks BMW. Un par to tad būs jāmaksā nedaudz zem 30 tūkstošiem eiro (218d bāzes komplektācija ar PVN) vai 38 740 eiro, ja 2.sērijas Active Tourer būs nokomplektēts tā, kā attēlos redzamais Flamenco sarkanais eksemplārs.

Foto: Ingars Tenis, TVNET
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tehniskie dati: BMW 218d Active Tourer

Dzinējs1995 cm3, I4
Jauda150 ZS @ 4000 rpm
Griezes moments330 Nm @ 1750-2750 rpm
0-100 km/h8,9 (8,9) sekundes
Vmax208 (210) km/h
Garums4342 mm
Platums1800 mm
Augstums1555 mm
Riteņu bāze2670 mm
Pašmasa1375/1450 (1410/1485) kg
Bagāžnieks468 – 1510 litri
Standarta apriepojums205/60 R16

Iekavās norādīti dati modelim ar 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Nepalaid garām!
Uz augšu