Skip to footer
Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Vilks jēra ādā - SKYLINE (49)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Vārds Nissan Skyline ne vienmēr ir saistījies ar ļoti slavenu japāņu sporta auto un ne vienmēr ir bijis saprotams kā autotūninga entuziastu leģenda. 1957. gadā, kad "pasaulē nāca" Skyline pirmā versija, tas tika pozicionēts kā luksusa auto. Bet tas bija sen un tā nav taisnība.

Par īsto Skyline eksperti uzskata tikai GT-R versijas, un pirmo reizi šī versija dzīvē bija apskatāma 1969. gadā, kad tas tika aprīkots ar divu litru 160 zirgspēku dzinēju. Skyline nu ir iznācis ļoti daudz paaudzēs –šobrīd jau 12. un 13. versija produkcijā būs gada beigās, turklāt, iespējams, pirmo reizi ar stūri "pareizajā" pusē jeb mūsu platuma grādiem pieņemtajā kreisajā. Nissan Skyline GT-R (tulko kā Gran Turismo Racer) versijā ir iznācis tikai 4 paaudzēs.

Apskatīsim Nissan Skyline ar kodētu nosaukumu R34, kas pašlaik ir pēdējā tirgū pieejamā versija pirms jaunās iznākšanas un tika ražota no 1998. līdz 2001. gadam.

Sapņu auto...

Kā jau iepriekš tika minēts, neviens Nissan Skyline nav bijis pieejams ar stūri kreisajā pusē, un līdz ar to Latvijā tādu nevar piereģistrēt, bet tas nebūt netraucē mūsu entuziastiem iegādāties šo japāņu brīnumu. Tieši tāds arī bija melnā spēkrata īpašnieka Raivja solis – iegādāties tik sen kāroto un jaunībā uz žurnālu vākiem redzēto sapņu auto, kaut oficiāli ar latviešu numuriem, iespējams, tas nekad nedeldēs Rīgas ielas. Tas galīgi nebija šķērslis, jo pats Raivis jau vairākus gadus dzīvo un strādā Īrijā, kur iegādāties Skyline var diezgan vienkārši un, protams, arī reģistrēt, jo šajā salā auto tiek aprīkoti un piedalās satiksmē ar stūri labajā pusē. Iegādāties jau ir viegli, bet reģistrācijas process gan ir diezgan sarežģīts un dārgs. Ir jau agrāk dzirdēts iemesls, kādēļ daudzi Īrijas un Apvienotās Karalistes pilsoņi iegādājas auto ar ļoti mazu dzinēja tilpumu – pie vainas milzīgie nodokļi un apdrošināšanas, kas pārņem lielo dzinēja tilpumu īpašniekus. Raivim caur labiem kontaktiem sanāca izmukt no milzīgā nodokļa ar salīdzinoši daudz mazāku summu.

Pārmaiņas

Runājot mazliet precīzāk par Raivja auto, nevar nepamanīt, ka tā nav GT-R versija, bet gan GT-T ar pāris no GT-R aizvietotām detaļām (priekšējais buferis, lietie diski), bet tomēr viss nav tik viennozīmīgi... Pie tā tiksim brīdī, kad ķersimies iztirzāt dzinēju, kuram arī ir ticis šis tas no GT-R. Auto no rūpnīcas ir aprīkots ar dzinēju kodēto nosaukumu RB25DET, kas iztulkojams kā 2,5 litru un vienu turbīnu ar 250 Hp un 319 Nm. Kā arī auto ir aprīkots ar aizmugurējo ratu piedziņu. GT-R versijā dzinējs bija ar nosaukumu RB26DETT jeb 2,6 litriem un divām turbīnām ar 280 Hp un 392 Nm un pilnpiedziņu.

Pirmsākumos nemaz īsti nebija paredzēts iejaukties pašā dzinējā, tomēr dzīve un tehnika izvēlējās iet citu ceļu – izkusis virzulis deva motivāciju nevis tikai saremontēt, bet gan sākt dzinēja modificēšanu. Auto ieguva GT-R versijas kloķvārpstu un klaņus, kā arī virzuļus, bet tos kaltajā versijā no CP, līdz ar to dzinēja tilpums tika palielināts līdz 2,6 litriem. Ja jau strādājam nopietni, tad bez labas turbīnas neiztikt – standarta mazā T28 turbīna tika aizvietota ar Garrett GT30 jeb precīzāk – GT3076R, kas, pēc ražotāja datiem, spēj nodrošināt auto darbību līdz pat 530 Hp. Uzstādīts arī HKS turbotaimers, kas neizslēdz dzinēju pēc aizdedzes atslēgas izvilkšanas uz kādu brīdi, kamēr tiek sadzesēta turbīna. Degvielas sistēma pagaidām ieguva tikai Nismo 555cc inžektorus. Walbro degvielas sūknis un Apexi Power FC dzinēja vadības bloks pagaidām stāv tālās salas plauktā un gaida saimnieku atgriešanos Īrijā.

"Galīgi trakais Raivis"

Raivis pats Īrijā strādā tūninga kompānijā, kas nodarbojas ar izplūdes sistēmu izstrādi un uzstādīšanu (protams, ne tikai), tas jau vien nozīmē, ka auto neizsprukt bez 3" sistēmas uzstādīšanas. Papildus tikai uzstādīts liels turbīnas starpdzesētājs (interkūlers) ar 2,5" trubām.

Uz Latviju apciemot draugus un radus Raivis ar draudzeni devās tieši ar savu auto, lai veiktu dzinēja tā saukto piebraukšanu, kas dod iespēju arī parādīt sapņu auto savai ģimenei. Ģimene uz priekšējās restes izvietoto GT-R uzrakstu ir iztulkojusi mazliet savādāk kā rūpnīca to paredz – "galīgi trakais Raivis". Tieši tādēļ arī vēl nav veikta ne dzinēja regulācija, ne arī veikti jaudas mērījumu, tas viss notiks Īrijā, kad dzinējs būs pilnībā piestrādājies.

Lai tālais ceļš nebūtu tik garlaicīgs un tomēr tādēļ, ka auto ir un būs paredzēts ikdienas braukšanai, auto ieguvis arī audiosistēmu – Pioneer AVIC D3 galvu, kas spēlē ne tikai parastos CD celiņus, bet arī rāda un spēlē DVD video un nodrošina globālās pozicionēšanas jeb GPS funkciju. Bagāžas nodalījumā vietu atraduši trīs VIBE Black Air 10" subvūferi ar attiecīgu VIBE pastiprinātāju, bet mūzikas sistēmai galvenā uzmanība šim auto nav pievērsta, tādēļ saimnieks arī neko precīzāk nevarēja pastāstīt.

Pēc nepilna pusgada auto atgriezīsies Rīgā, jau pabeigtā stadijā, tad arī turpināsim šo rakstu, bet nu jau ar citu spēku.

Komentāri (49)
Nepalaid garām!
Uz augšu