Šodienas redaktors:
Oļesja Garjutkina
Iesūti ziņu!

Ekonomiska braukšana ceļ šofera vērtību darba tirgū (34)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Vieglās vai smagās automašīnas vadītājam, kurš brauc ekonomiski un kura prasmi apliecina sertifikāts, ir lielākas izredzes darba tirgū, jo šāda šofera vadītā automašīna patērē krietni mazāk degvielas, Neatkarīgajai atzina SIA Drošas braukšanas skola mācību direktors Artūrs Priednieks.

Ekonomiskās braukšanas apmācību īsteno SIA Drošas braukšanas skola, izmantojot Somijas uzņēmuma Ecodriving center Oy metodi Ecodriving. Šī metode balstīta uz vairāk nekā 15 gados veiktu zinātnisku pētījumu rezultātiem. Iemācoties ar automašīnu pārvietoties ekonomiski, parasti izdodas ietaupīt aptuveni 10–15%. Drošas braukšanas skolas speciālisti aprēķinājuši, ka uzņēmumam ar 20 automašīnu parku, kurā visi šoferi brauc ekonomiski, gadā izdodas ieekonomēt 6000 latu. "Ģimenes auto vadītājam ekonomiskās braukšanas prasme nodrošina katru 10. degvielas uzpildes reizi par velti," pārliecināts teic A. Priednieks.

A. Priednieks ir pieredzējis autosportists, un šajā sportā, kā zināms, svarīgākās ir sekundes, un degviela netiek taupīta. Taču tagad arī pats A. Priednieks pa Rīgas ielām un Latvijas ceļiem brauc ekonomiski un droši. Taču tas nenozīmē, ka viņš ceļā laiku neskaita. Interesantākais ir tas, ka, iemācoties braukt ekonomiski, vidējais braukšanas ātrums palielinās, un reizē samazinās ceļā pavadītais laiks. Ekonomiskas braukšanas kurss neaizņem ilgu laiku – jārēķinās ar aptuveni četrām stundām, kuru laikā kursos ir gan praktiskās braukšanas nodarbības, gan teorētiskas mācības. Mācības sākas ar autovadītāja braukšanas stila noteikšanu. Drošas braukšanas skolas apmācību automašīnās uzstādītie borta datori Econen fiksē degvielas patēriņu, motora apgriezienus, ātrumu, ar kādu automašīna pārvietojas, ceļā pavadīto laiku, nobrauktos kilometrus, kā arī vidējo degvielas patēriņu un ātrumu. Pēc tam Drošas braukšanas skolas instruktors izanalizē braukšanas stilu un sniedz praktiskus ieteikumus. Kursants maršrutu veic atkārtoti, ņemot vērā instruktora ieteikumus. Parasti degvielas patēriņš samazinās, vidējais ātrums pieaug, un maršruts tiek veikts īsākā laikā. Vidējais degvielas patēriņš parasti samazinās par 10–15%. Taču Drošas braukšanas skolas praksē bijuši arī tādi gadījumi, kad pēc kursa apgūšanas degvielas patēriņš samazinās pat par 30%. Pēc praktisko iemaņu apgūšanas kursanti noklausās teoriju.Ekonomiska braukšana reizē ir arī droša un videi mazāk kaitīga, uzsver A. Priednieks. Drošas braukšanas skola darbojas kopš pērnā gada augusta. Tās uzdevums ir uzlabot satiksmes drošību uz Latvijas ceļiem. Šī ekonomiskas braukšanas filozofija ar zīmolu Statoil eko ceļš Latvijā tiek popularizēta kopš 2004. gada.

Komentāri (34)
Nepalaid garām!
Uz augšu