Apsargi pazemo veikala darbiniekus

Dalīties Dalīties E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

FOTO: Ieva Lūka/LETA

TVNET lasītāja Anda ir šokā, ka viņas darba vietā - sabiedrībai zināmā veikalā (tā nosaukums netiek precizēts) apsargi savus kolēģus nevis sargā un aizstāv, bet pazemo. Turklāt, ja runā tiem pretim un iebilst, darbinieku ātri «izēd» no kolektīva.

Darbs tika atrasts sludinājumu portālā ss.lv

«Visu laiku nespēju izprast šā veikala fenomenu, ka katastrofāli vajadzīgi pārdevēji un kasieri, pilnīgi vai visos veikalos. Atverot ss.lv - strīpā tikai Maxima un Rimi. Tā kā meklēju darbu, izvēlējos vienu no šiem diviem veikaliem. Sludinājumā tika teikts, ka drīzumā tiks atvērts jauns veikals netālu no manas dzīvesvietas. Aizsūtīju pieteikumu, aizgāju uz pārrunām, viss kārtībā. Oktobra beigās vērsies vaļā jaunais veikals, bet, kamēr tas vēl nestrādā, mani nosūtīja pamācīties uz citu veikalu, uz kuru man jābrauc ar autobusu un ceļā paiet gandrīz stunda. Tas mani izbrīnīja, jo apkārt manai dzīvesvietai ir pieci šā uzņēmuma veikali, kuros tāpat ir vakances,» stāsta cietusī veikala darbiniece.

Visu veikalā nosakot apsargi

Attieksme tajā veikalā esot drausmīga - visu nosakot apsargi. Veikala kārtībsargi tur jūtas kā kungi un karaļi. Viņi varot darīt visu, kas ienāk prātā, pauž Anda.

«Apsargi ņirgājas un pazemo darbiniekus. Tā jau saka - kāds veikala direktors, tāda arī atmosfēra kolektīvā. Savstarpēja cieņa vienam pret otru - tas ir svešs jēdziens. Jau man esot tajā veikalā, viena kasiere aizgāja no darba apsardzes dēļ, jo, ja iedrošināsies runāt pretī, tevi elementāri no darba izēdīs. Mierīgi strādāt nevarēsi, pastāvīgi darīs tev cūcības. Kasieris pēc būtības ir pakļauts vecākajam kasierim, bet nekā - tos komandē un izrīko apsargi,» atklāj cietusī.

Papildus Anda norāda, ka esot nepareiza darba laika uzskaitīšana. Tas sākas un beidzas kā veikala darba laiks, bet darbā jābūt vismaz 15-20 minūtes pirms veikala atvēršanas, lai pieņemtu kasi un sagatavotu darba vietu. Un tikpat daudz laika jāpavada, darbu beidzot, lai saskaitītu un nodotu kasi. Tātad katru dienu vismaz viena pusstunda netiek apmaksāta un ieskaitīta.

Cietusī nezina, cik ilgi vēl nāksies izturēt šo spriedzi

«Jaunais veikals, uz kuru esmu pieteikusies, līdz šim brīdim nav atvēries, un izskatās, ka tuvākajā laikā arī neatvērsies. Man neviens nekādus paskaidrojumus nesniedz. Lūgumam pārcelt mani uz citu veikalu tuvāk dzīvesvietai saņēmu strupu atteikumu. Oficiāli esmu pieņemta darbā veikalā, kurš nemaz neeksistē,» sašutusi saka Anda.

Viņasprāt, ar šādu apsargu attieksmi pret darbiniekiem jeb veikala politiku darbinieki vienmēr būs deficīts. Esot jābeidz izturēties pret darbiniekiem kā pret darba lopiem.

Valsts darba inspekcijas (VDI) pārstāvis Uģis Kozlovskis norāda, ka, saskaroties ar šādām situācijām, cietušajiem jāinformē VDI (67 186 522). Arī Andu aicina sazināties ar inspekciju un sniegt oficiālu informāciju, lai varētu sākt pārbaudes.

Apsargiem nav tiesību komandēt veikala darbiniekus

«Visticamāk, minētajā veikalā ir bosinga un mobinga gadījums, un tas ir aizliegts. Šādi gadījumi nedrīkst būt! Runājot par darba līgumiem: ja līgumā nav atrunāts, ka darbā jāierodas pusstundu pirms un jāpaliek tikpat daudz laika pēc darba, un šis laiks netiek apmaksāts, tad darbiniekam nevajadzētu pildīt šādas norādes,» pauž speciālists.

VDI labprāt ieskatītos šajā darba līgumā.

Šāda veida sūdzības notiekot reti, bet tādas ir. Tāpēc obligāti cietušajiem par tām ir jāziņo.

Vienīgais veids, kā sevi pasargāt šādās situācijās, ir ļaut šo problēmu atrisināt profesionāļiem, vēršoties VDI!

Uz augšu