Saulainajā, bet nepatīkami aukstajā trešdienā auto mediju cilvēki un citi interesenti bija sabraukuši Rīgas arēnā jauno "Nissan Qashqai" skatīties.
Laikam jāsāk ar to, ka turpmāk "Nissan" automobiļu importu Baltijas valstīs uzņemsies Somijā bāzētā "Nissan Nordic Oy". Līdzšinējā importētāja pārstāvis teica pateicības vārdus par veiksmīgu sadarbību pēdējo 15 gadu laikā, kad pārdoti vairāk nekā 20 tūkstoši "Nissan" automašīnu, savukārt "Nissan Nordic" pēc neliela atskata vēsturē piezīmēja, ka kādreiz kompānija bijusi tuvu sabrukumam, bet pēc labas draudzības nodibināšanas ar "Renault" un "Renault-Nissan" alianses izveides kāpusi uz attīstības takas un kļuvusi par uzņēmumu ar stabili augošu apgrozījumu. Tāpat tika atklāti plāni izvērst darbību Latvijā, vairāk ieguldīt tēla izkopšanā, markas automobiļu promotēšanā, servisa tīklu izveidē ārpus Rīgas un tamlīdzīgi.
/nginx/o/2018/07/14/9056029t1h6e6b.jpg)
Pavisam īsi tika pastāstīts arī par kopāsanākšanas vaininieku. Amerikāņiem domātais "Nissan Qashqai" ar nosaukumu "Rogue" debitēja jau janvārī Detroitas auto izstādē, savukārt Eiropā auto tika parādīts Ženēvā un tūlīt pēc tam nonāca tirdzniecībā. Pie mums "Nissan" automobiļus oficiāli izplata divi dīleri – "Norde auto" un "Motorcentrs" – un, kā stāstīja "Motorcentra" valdes priekšsēdētājs Jānis Pormalis, nepilnu četru nedēļu laikā Latvijā kopā pasūtīti jau aptuveni 100 "Qashqai", kas nebūt nav slikts rādītājs. Patiesībā tas ir tikai sākums, jo vasaras sākumā šobrīd pieejamajiem modeļiem ar 1,6 un 2 litru benzīna motoriem un 1,5 litru dīzeli pievienosies arī "Qashqai" ar 2 litru dīzeļdzinēju – varētu būt kā saldais ēdiens ekonomiskas dinamikas cienītājiem. Arī "Nissan Nordic" pārstāvis sacīja, ka, ņemot vērā pašreizējo tendenci, šogad Latvijā pārdoto markas automobiļu skaita prognozi droši vien nāksies pārskatīt no pašreizējiem 640 uz augšu.

Pēc neliela apstāsta par "Qashqai" versijām, aprīkošanas iespējām un tamlīdzīgi pienākusi kārta praktisko nodarbību daļai. Pirmā programmā ir pilsētvides šķēršļu josla turpat arēnas stāvlaukumā – izteikti augsts un stāvs
, šauri pagriezieni, tunelis, uz kura griestiem rakstīto "Gaisma ceļā" (vai kaut kā tā) apkalpojošais personāls liek izlasīt, pabraucot tieši zem tā, caur stikla panorāmas jumtu, vēl pāris pagriezieni, un tad jau vārti, caur kuriem doties Rīgas ielās.
Bet tagad par pashu "Qashqai". Demo automobiļiem uz sāniem skaidri un gaiši rakstīts urbanproof, kas latviski varētu nozīmēt – urbanizētā vidē pārbaudīts, pilsētā iederīgs – un, lai arī "Qashqai" ir paredzēta pilnpiedziņas sistēma, tas tieši tāds arī ir. Pat "Nissan" oficiāli norāda, ka "Qashqai" nav apvidus auto.

Spriežot pēc drošības jostu skaita, "Qashqai" ir piecvietīgs auto, tiesa, aizmugurē pa vidu sēdošais ilgu pārbraucienu diez vai varēs nosaukt par komfortablu. Turpretim sānu sēdvietas ir pietiekami plašas un mīkstajos sēdekļos ērti jutīsies ikviens ne pārāk pāraudzis cilvēks. Piemēram, es ar saviem plus mīnus 180 centimetriem vienlīdz ērti jutos kā pie stūres, tā arī aizmugurē, kur starp ceļiem un priekšējo sēdekli paliek pat aptuveni 10 cm brīva vieta. Bagāžnieks ir tāds, kādu varam gaidīt kompaktklases automobilī (oficiāli 410 litri) – nav milzīgs, bet nav arī tāds, kurā var ielikt tikai puķu pušķi un dāvanas formā iesaiņotu glāžu komplektu. Turklāt, izmantojot vienkāršo dalītā aizmugurējā sēdekļa nolocīšanas iespēju, iegūstam pieklājīga izmēra kravas telpu lielu ceļasomu vai hokejista ekipējuma pārvadāšanai.


