Šodienas redaktors:
Māris Kūrēns
Iesūti ziņu!

"Nissan Qashqai" jeb pilsētnieks, kam patīk lauki (30)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Saulainajā, bet nepatīkami aukstajā trešdienā auto mediju cilvēki un citi interesenti bija sabraukuši Rīgas arēnā jauno "Nissan Qashqai" skatīties.

Laikam jāsāk ar to, ka turpmāk "Nissan" automobiļu importu Baltijas valstīs uzņemsies Somijā bāzētā "Nissan Nordic Oy". Līdzšinējā importētāja pārstāvis teica pateicības vārdus par veiksmīgu sadarbību pēdējo 15 gadu laikā, kad pārdoti vairāk nekā 20 tūkstoši "Nissan" automašīnu, savukārt "Nissan Nordic" pēc neliela atskata vēsturē piezīmēja, ka kādreiz kompānija bijusi tuvu sabrukumam, bet pēc labas draudzības nodibināšanas ar "Renault" un "Renault-Nissan" alianses izveides kāpusi uz attīstības takas un kļuvusi par uzņēmumu ar stabili augošu apgrozījumu. Tāpat tika atklāti plāni izvērst darbību Latvijā, vairāk ieguldīt tēla izkopšanā, markas automobiļu promotēšanā, servisa tīklu izveidē ārpus Rīgas un tamlīdzīgi.

Raksta foto
Foto: TVNET

Pavisam īsi tika pastāstīts arī par kopāsanākšanas vaininieku. Amerikāņiem domātais "Nissan Qashqai" ar nosaukumu "Rogue" debitēja jau janvārī Detroitas auto izstādē, savukārt Eiropā auto tika parādīts Ženēvā un tūlīt pēc tam nonāca tirdzniecībā. Pie mums "Nissan" automobiļus oficiāli izplata divi dīleri – "Norde auto" un "Motorcentrs" – un, kā stāstīja "Motorcentra" valdes priekšsēdētājs Jānis Pormalis, nepilnu četru nedēļu laikā Latvijā kopā pasūtīti jau aptuveni 100 "Qashqai", kas nebūt nav slikts rādītājs. Patiesībā tas ir tikai sākums, jo vasaras sākumā šobrīd pieejamajiem modeļiem ar 1,6 un 2 litru benzīna motoriem un 1,5 litru dīzeli pievienosies arī "Qashqai" ar 2 litru dīzeļdzinēju – varētu būt kā saldais ēdiens ekonomiskas dinamikas cienītājiem. Arī "Nissan Nordic" pārstāvis sacīja, ka, ņemot vērā pašreizējo tendenci, šogad Latvijā pārdoto markas automobiļu skaita prognozi droši vien nāksies pārskatīt no pašreizējiem 640 uz augšu.

Pēc neliela apstāsta par "Qashqai" versijām, aprīkošanas iespējām un tamlīdzīgi pienākusi kārta praktisko nodarbību daļai. Pirmā programmā ir pilsētvides šķēršļu josla turpat arēnas stāvlaukumā – izteikti augsts un stāvs

guļošais policists

, šauri pagriezieni, tunelis, uz kura griestiem rakstīto "Gaisma ceļā" (vai kaut kā tā) apkalpojošais personāls liek izlasīt, pabraucot tieši zem tā, caur stikla panorāmas jumtu, vēl pāris pagriezieni, un tad jau vārti, caur kuriem doties Rīgas ielās.

Bet tagad par pashu "Qashqai". Demo automobiļiem uz sāniem skaidri un gaiši rakstīts urbanproof, kas latviski varētu nozīmēt – urbanizētā vidē pārbaudīts, pilsētā iederīgs – un, lai arī "Qashqai" ir paredzēta pilnpiedziņas sistēma, tas tieši tāds arī ir. Pat "Nissan" oficiāli norāda, ka "Qashqai" nav apvidus auto.

Tas ir kompakts krosovers, kuru "Nissan" ierūmē starp kompaktklases auto, piemēram, "Volkswagen Golf" un kompaktajiem SUV, piemēram, "Toyota RAV4". Auto konstruēts uz pavisam jaunas C segmenta platformas, un dizains izstrādāts "Nissan" Eiropas dizaina centrā. Par dizainu arī šoreiz nerunāsim, taču vizuāli auto katrā ziņā ir interesants un atšķirīgs un nepārprotami pieder "Nissan" saimei; īpaši labi tas redzams no priekšpuses.

Spriežot pēc drošības jostu skaita, "Qashqai" ir piecvietīgs auto, tiesa, aizmugurē pa vidu sēdošais ilgu pārbraucienu diez vai varēs nosaukt par komfortablu. Turpretim sānu sēdvietas ir pietiekami plašas un mīkstajos sēdekļos ērti jutīsies ikviens ne pārāk pāraudzis cilvēks. Piemēram, es ar saviem plus mīnus 180 centimetriem vienlīdz ērti jutos kā pie stūres, tā arī aizmugurē, kur starp ceļiem un priekšējo sēdekli paliek pat aptuveni 10 cm brīva vieta. Bagāžnieks ir tāds, kādu varam gaidīt kompaktklases automobilī (oficiāli 410 litri) – nav milzīgs, bet nav arī tāds, kurā var ielikt tikai puķu pušķi un dāvanas formā iesaiņotu glāžu komplektu. Turklāt, izmantojot vienkāršo dalītā aizmugurējā sēdekļa nolocīšanas iespēju, iegūstam pieklājīga izmēra kravas telpu lielu ceļasomu vai hokejista ekipējuma pārvadāšanai.

Atrodoties pie stūres, pārskatāmība ir teicama gan salonā, gan uz āru (pateicoties salīdzinoši augstai sēdpozīcijai un lieliem atpakaļskata spoguļiem). Iekārtu vadības pogas centrālajā konsolē ir viegli aizsniedzamas, un to nozīmes izprašanai lietošanas instrukcija nav nepieciešama, kaut arī "Qashqai" jau bāzes komplektācijā ir labi aprīkots un podziņu ir daudz. Starp citu, interesanti, ka standarta aprīkojumā pilnīgi visām versijām iekļauta Bluetooth sistēma ērtai telefona lietošanai. No otras puses – labi vien ir, ka tā, jo telefonu tāpat nav īsti kur nolikt, ja nu vienīgi glāžu turētājā līdzās stāvbremzes svirai.
Konkrētais "Qashqai", ko atšķirībā no pārējiem astoņiem "Nissan" dienas automobiļiem izdevās iemēģināt patīkamā vientulībā, ir aprīkots ar 2 litru benzīna dzinēju. Tā jauda – 141 zirgspēks, maksimālais griezes moments – 156 ņūtonmetri, un tie caur sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu tiek pievadīti All Mode 4x4 sistēmai. Visu riteņu piedziņa, starp citu, pieejama tikai "Qashqai" ar kādu no 2 litru motoriem, un tai ir trīs darbības režīmi – priekšējo riteņu piedziņa, AUTO režīms, kas vilkmes sadalījumu starp asīm un riteņiem maina atkarībā no braukšanas apstākļiem, kā arī slēgtais visu riteņu piedziņas režīms, kad vilkme starp asīm sadalīta attiecībā 50:50. Ikdienas lietošanā pilnīgi pietiek ar priekšpiedziņu, tā sanāk arī lētāk – ja borta dators nemelo, tad, pat neievērojot ekonomiskas braukšanas noteikumus, "Qashqai" pilsētā vidēji patērē 9,6 – 9,7 litrus uz 100 kilometriem.
Automobiļa gaita ir klusa un mierīga, pat braucot līkumos, auto liekas stabils, taču, līdzko sākas lielāki nelīdzenumi, paaugstinātais klīrenss un smaguma centrs liek par sevi manīt. It kā mīnuss, taču tai pašā laikā arī pluss, jo tajās divās stundās, kas bija atvēlētas automobiļa iemēģināšanai, sanāca iebraukt arī mežā, vispirms, protams, ieslēdzot riteņu piedziņas sistēmu AUTO režīmā. Un šeit "Qashqai" pat nedaudz pārsteidz – izdangāts meža ceļš, uzkalns, kura slīpums pat nedaudz biedē, – tas viss izrādās automobilim pa spēkam, un apgalvojums, ka auto, kuru pat neapzināti gribas saukt par nissan kaskaiš, ir pilsētnieks, kam patīk lauki, gūst apstiprinājumu reālajā dzīvē.

Komentāri (30)
Nepalaid garām!
Uz augšu