Šodienas redaktors:
Oļesja Garjutkina
Iesūti ziņu!

Latvijas tēla veidošanas kampaņas - naudas kaisīšana vējā (54)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Milzīgu naudas summu tērēšana reklāmas klipiem pasaules lielākajos televīzijas kanālos nav neko vērta. Uz Latvijas pieļautajām kļūdām valsts tēla spodrināšanā norāda viens no pasaulē atzītākajiem valsts tēla veidotājiem Saimons Anholts. Viņu Latvijas institūts uzaicinājis veidot jauno Latvijas tēla stratēģiju. Lielbritānijas eksperts uzskata, ka pasaulē Latvija var kļūt pazīstama tikai pēc vairākiem gadu desmitiem.

Saimons Anholts ir uzaicināts veidot Latvijas tēlu un jau gadiem sniedz padomus britu valdībai, kā arī neskaitāmām valstīm visā pasaulē.

Saimons Anholts: "Valsti nedrīkst popularizēt tāpat kā sporta apavus, izmantojot reklāmu, lai manipulētu ar cilvēku uztveri. Valsts gadījumā tā nevar darīt. Tā ir propaganda un naudas izšķiešana, jo neviens reklāmai nenoticēs un ignorēs."

Valsts kļūs pazīstama tikai ar savu reputāciju. Un min Īrijas piemēru. Tā savulaik bija slavena ar vien ar anekdoti - kurš pēdējais aizbrauc, lai izslēdz gaismu. Grimstošo valsti pameta daudz īru, taču tai izdevās radīt brīnumu ekonomikā un kļūt par apbrīnas vērtu zemi. Savukārt Latvijai, kuru šobrīd neviens nezina, nav pat negatīva tēla, kas par labu nācis Kazahstānai. Pasaule par to uzzinājusi, pateicoties Boratam.

Saimons Anholts: "Tas ir labākais, kas ar Kazahstānu vispār varēja notikt. Tas ir kā uzvarēt loterijā. Nav nekā cita, ko Kazahstāna būtu varējusi izdarīt, izņemot kodoluzbrukumu Krievijai, kas to padarītu vēl slavenāku nekā Borats."

Viens no Latvijas tēla spodrinātājiem Ēriks Stendzenieks piekrīt, ka reklāma nav brīnumlīdzeklis, taču tas ir spēcīgs ierocis.

Ēriks Stendzenieks: "Mercedes galvenā vērtība ir reputācija un tas, ka neplīst, ir komfortabls, labs, augstas kvalitātes. Un tik un tā reklamējas, jo reklāma vistiešākā veidā ir valoda, ar kuru produkts, valsts vai pakalpojums runā ar sabiedrību."

Reklāma esot atdzīvinājusi Taizemes tūrisma industriju.

Ēriks Stendzenieks: "Reklāma vērsās pie pašiem taizemiešiem, un ekrānā bija redzama tikai viena taizemieša seja tuvplānā, un jautājums bija - vai jūs zināt, kā nopelnīt miljonu dolāru? Tad ekrānā no malas parādījās roka un izdarīja tā, kas nozīmēja, ka jābūt viesmīlīgiem, jāciena tūristi."

Līdz šim ir bijuši vairāki atsevišķi centieni popularizēt Latviju, taču vienota valsts tēla nav joprojām. Stratēģijai jātop šogad, bet, pēc Saimona Anholta teiktā, augļus varēs plūkt tikai pēc gadiem divdesmit, trīsdesmit.

Komentāri (54)
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu