LIZDA: Sociālais dialogs ar IZM sasniedzis kritiski zemu līmeni

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA), kā lielākā nozares arodbiedrība, norāda, ka sociālais dialogs ar Izglītības un zinātnes ministriju (IZM) ir sasniedzis kritiski zemu līmeni, piektdien pavēstīja LIZDA pārstāve Dita Kalniņa.

Viņa norādīja, ka, kopš 27. novembra brīdinājuma streika pagājis teju mēnesis, taču efektīvi mēģinājumi uzlabot ministrijas komunikāciju ar nozares darbiniekiem nav novēroti.

«Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile vairākkārtīgi publiski paudusi, ka viņa jūtas kā skolēnu, studentu un zinātnieku ministre, tādā veidā klaji diskriminējot pašus izglītības pakalpojuma sniedzējus – pedagogus, kas ir svarīgākais cilvēkresurss kvalitatīvas izglītības nodrošināšanai,» tā Kalniņa.

Tāpat Kalniņa pauda, ka LIZDA nevar izvērtēt IZM mēneša darbu un veiktos uzlabojumus pedagogu darba samaksas modelī, jo aprēķini jaunajām iestrādnēm no ministrijas puses joprojām nav atsūtīti.

«Zināms, ka IZM aprēķinus nosūtījusi Finanšu ministrijai un uzsāktas sarunas jau ar tādiem sociālajiem partneriem kā Latvijas Izglītības Vadītāju asociācija un Latvijas Pašvaldību savienība. Šāda rīcība no ministrijas puses nav korekta un tas neveicina efektīvu sociālo dialogu pārmaiņu ieviešanai. Nav pieļaujams, ka jaunās algu reformas principi tiek slēpti no pašiem izglītības darbiniekiem, tajā pat laikā tos detalizēti pārrunājot ar citiem sociālajiem partneriem,» tā Kalniņa.

Tiek norādīts, ka LIZDA iestājas par pārdomātām un ilgtspējīgām izglītības reformām. Arodbiedrība uzsver, ka pedagogu darba samaksas modelim ir jābūt caurskatāmam un saprotamam ikvienam izglītībā strādājošajam.

«IZM ir jāuzlabo pārmaiņu komunikācija un jāspēj atklātāk runāt par tām problēmām, kuras skar jaunā algu reforma. Neskatoties uz to, kas turpinās darbu kā Izglītības un zinātnes ministrs, tam jābūt skolēnu, studentu, zinātnieku un arī pedagogu ministram, jo pozitīvas pārmaiņas izglītībā nav iespējamas bez profesionāla, motivēta un cienīga pedagoga,» piebilda Kalniņa.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu