
MINI turpina augt lielāks un nu ir kļuvis par pilnvērtīgu piecu durvju hečbeku.
MINI turpina augt lielāks un nu ir kļuvis par pilnvērtīgu piecu durvju hečbeku.
BMW grupas uzņēmums MINI nupat oficiāli atklājis savu pirmo piecu durvju hečbeku. Speciāla nosaukuma tam nav, taču galvenās atšķirības pazīmes tāpat ir redzamas bez lielas iedziļināšanās un tas attiecas ne tikai uz durvju rokturu skaitu sānos, bet arī izmēriem.
Piecu durvju modeļa riteņu bāze ir pastiepta par 72 milimetriem un sasniedz 2567 milimetrus. Attālums starp bamperiem, salīdzinot ar jaunās paaudzes MINI, ir audzis vēl vairāk, par 161 mm, un piecu durvju hečbeka gadījumā ir 3982 milimetri. Pie tam Cooper S un Cooper SD modeļu garums jau ir pārkāpis 4 metru robežu un ir akurāt 4005 milimetri.
Platumā trīs un piecu durvju modeļi ir identiski (1727 mm), bet augstumā piecu durvju hečbeks ir par 11 mm pārāks un šis gabarītu lielums sasniedz 1425 mm.
Visi 72 milimetri, kas nākuši klāt riteņu bāzē, ir atvēlēti aizmugurējā sēdekļa zonai un pasažieru kājām. Arī griestu augstums aizmugurē ir palielinājies (par 15 milimetriem). Elkoņu augstumā salons ir par 61 mm platāks, savukārt bagāžnieks ir palielinājies par 67 litriem un nu tā tilpums ir 278 litri.
Sākumā piecu durvju MINI komplektēšanai tiks piedāvāti divi benzīna un divi dīzeļdzinēji. Jaudīgāko benzīnnieku saņems Cooper S modelis, un tas būs agregāts ar 2 litru darba tilpumu un 192 zirgspēkiem (280 Nm). Otra opcija, ko uzstādīs Cooper modelim, ir trīs cilindru 1,5 litru turbomotors ar 136 ZS (220 Nm).
Dīzeļdzinēju saimē pieticīgākais būs trīs cilindru turbomotors ar 116 ZS un 270 Nm (Cooper D), kamēr Cooper SD saņems 2 litru spēka agregātu ar 170 ZS un 360 Nm. Sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba ir standarta aprīkojums visiem dzinējiem, taču to pēc izvēles var aizstāt ar sešu pakāpju Steptronic vai Steptronic sporta automātisko transmisiju.
Atkarībā no maciņa biezuma MINI hečbeka pircējs var izvēlēties gadžetus, dizaina elementus un elektroniskos asistentus no ļoti plaša papildaprīkojuma saraksta. Piemēram, aktīvo kruīza kontroli, parkošanās asistentu, automātiSkās bremzēšanas sistēmu, kas reaģē ne tikai uz citiem auto, bet arī neuzmanīgiem gājējiem, 18 collu riteņus, ar ko nomainīt standarta 15 vai 16 collu (Cooper S un SD modeļiem) riteņus, LED lukturus, Harman/Kardon audio sistēmu un daudz ko citu.
MINI modeļu galvenie tehniskie rādītāji
Cooper | Cooper S | Cooper D | Cooper SD | |
---|---|---|---|---|
Dzinējs | 1499 cm3 | 1998 cm3 | 1496 cm3 | 1995 cm3 |
Jauda | 136 ZS @ 4500 – 6000 rpm | 192 ZS @ 4700 – 6000 rpm | 116 ZS @ 4000 rpm | 170 ZS @ 4000 rpm |
Grieze | 220 Nm @ 1250 – 4000 rpm | 280 Nm @ 1250 – 4750 rpm | 270 Nm @ 1750 rpm | 360 Nm @ 1500 – 2750 rpm |
0-100 km/h | 8,2 s (8,1 s) | 6,9 s (6,8 s) | 9,4 s (9,5 s) | 7,4 s (7,3 s) |
Vmax | 207 (207) km/h | 232 (230) km/h | 203 (202) km/h | 225 (223) km/h |
Vidējais patēriņš | 4,7 - 4,8 (4,8 – 4,9) l/100 km | 5,9 – 6,0 (5,4 – 5,5) l/100 km | 3,6 – 3,7 (3,8 – 3,9 litres) l/100 km | 4,1 – 4,3 (4,1 – 4,2) l/100 km |
CO2 | 109 – 111 g/km (111 – 114 g/km) | 136 – 139 (125 – 128) g/km | 95 – 97 (99 – 102) g/km | 109 – 112 (107 – 109) g/km |