Pirmie iespaidi: Peugeot 208 GTi (18)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars, TVNET

Jaudīgākais Peugeot divsimtās sērijas automobilis ir GTi, kurš attīsta precīzi 200 zirgspēkus un spēj sēt jautrību pat drūmākajā autovadītājā.

Mazs Peugeot ar augstiem jaudas rādītājiem nav jaunums. 208 GTi radītāju iedvesmas avots ir pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu sākumā radītais 205 GTi. Uz modeļa 205 bāzes tapušais auto, salīdzinot ar mūsdienu versiju, bija nepilnas divas reizes vārgāks, taču tajos laikos jaudai bija pavisam cita vērtība un ar 120 zirgspēkiem cilvēki jutās tikpat ātri kā šodien ar 200 zirgspēkiem zem pakaļas. Ar nelielu atkāpi var atzīmēt, ka 205 GTi bija arī B grupas rallija mašīnas homologācijas versija 205 T16 un tās jauda bija 200 zirgspēki. Bet konceptuāli mazais spridzeklītis T16 bija krasi atšķirīgs, jo motors tam bija iebūvēts vidū, bet vilkmi saņēma visi četri riteņi, nevis tikai priekšējie, kā to laiku 205 GTi un mūsdienu 208 GTi.

Lai vai kā, neilgais piedzīvojums ar 205 GTi, 205 T16 un tāda paša nosaukuma 450 zirgspēkus spēcīgā B grupas rallija auto 21. gadsimta radinieku bija visnotaļ patīkams un patīkamām sajūtām bagāts. Vismaz tādām sajūtām, ko spēj sniegt automobilis.

Foto: Ingars, TVNET

Iepriekš ir braukts ar Peugeot 207 RC un būtībā var teikt, ka 208 GTi iet šā auto pēdās, lai gan no mārketinga viedokļa, protams, izdevīgāk ir vilkt paralēles ar leģendāriem rallija auto. 208 GTi ir apgādāts ar 1,6 litru turbo motoru, kurš attīsta 200 zirgspēkus un 275 Nm. 207 RC bija uzstādīts tieši tāda paša darba tilpuma spēka agregāts un, lai arī jaudas bija par veseliem 44 ZS mazāk, ar to pilnībā pietika, lai pilsētā pie luksoforiem vienmēr atrastos pirmajā rindā un zibenīgi nozustu zilajās tālēs, tiklīdz nodziest automātiskā satiksmes regulētāja dzeltenā lampiņa.

Ar 208 GTi sajūtas un piedzīvojums ir identisks. Jau pagriežot aizdedzes atslēgu, kad izplūdes sistēmā ieskanas patīkami zema, dobji rezonējoša dziesma, ir skaidrs, ko no auto var sagaidīt. Automobiļa spēja paātrināties gaidas pilnībā attaisno. Oficiāli 208 GTi spēj 100 km/h sasniegt nepilnās 7 sekundēs, un nav pamata Peugeot apgalvojumus apšaubīt. Patiesībā akustika, mazā stūrīte un garām aizvien straujāk slīdošie objekti apvienojumā ar sajūtām, kas pārņem, atrodoties tik kompaktā telpā, liek pieļaut domu, ka paātrinājums pat varētu būt straujāks.

Foto: Ingars, TVNET

Jāšaubās, vai Peugeot to nenorādītu, ja tā tik tiešām būtu patiesība, taču fakts, ka spidometra bultiņai pārrāpšanās pāri atļautā šosejas ātruma atzīmei prasa ļoti maz laika, nav apstrīdams. Tikpat neapstrīdams ir fakts, ka veikls apdzīšanas manevrs mazajā 208 GTi ir tikpat dabisks un loģiski sagaidāms kā rītausma katru dienu vai krēsla pievakarē (mūsu ģeogrāfiskā platuma grādos). Kamēr Peugeot savos aprakstos min mazā hečbeka spēju 5 pārnesumā starp 80 un 120 km/h paātrināties nepilnās 7 sekundēs, reālajā dzīvē šo īpašību lieliski raksturo nemaz ne tik bieži piedzīvotas auto prasmes acumirklī pazibēt garām pieciem vai pat sešiem tajā pašā virzienā braucošiem vilcējiem. Un piedevām šajā brīdī justies stabili kā valdniekam pār situāciju uz ceļa. Jāatzīmē, ka tā īsteni pārliecinoši var justies vien uz gludas šosejas, kāda ir, piemēram, virzienā uz Tallinu. Uz Latvijas klasiskā asfalta pārliecība jau mazliet apsīkst, savukārt uz grants ceļa diži skriet negribas vispār; varbūt varētu līdzēt atbilstošas riepas un rallista iemaņas, bet 80 - 90 km/h ir komforta zonas robeža.

208 un tā GTi modifikācija atšķiras ne tikai ar veiktspējas parametriem. GTi ir pilnīgi citi balstiekārtas regulējumi, atsperes, amortizatori un stabilizatora stienis. Visas komponentes ir stingrākas un regulētas tā, lai vadītājs caur stūri labāk justu ceļu un spētu auto precīzāk vadīt. Jau standarta 208 šajā jomā bija patīkams, bet GTi ir vēl tīkamāks, turklāt nevar teikt, ka sportiskais auto ir ciets. Stingrs jā, bet ne ciets.

Tāpat GTi sērijveidā uzstādīti 17 collu diski ar 205/45 izmēra riepām, kā arī mazā auto potenciālam pielāgotas bremzes ar ventilējamiem 302 mm diskiem priekšā un 249 mm diskiem aizmugurē. Salīdzinot ar supermašīnām, disku izmērs ir salīdzinoši neliels, taču jāņem vērā, ka bremzēm uzticētais darbs nav pārāk grūts, jo 208 GTi sver tikai 1160 kilogramus. Turklāt 208 GTi ir ielas auto, nevis spēkrats, ar kuru svētdienās doties sacīkšu trasē un pilnā ātrumā mest vienu apli pēc otra.

Peugeot 208 GTi patiks tiem cilvēkiem, kam nav nepieciešams automašīnas veiktspēju uzsvērt arī ar vizuāliem efektiem. Peugeot, protams, uzskaita, cik ļoti atšķirīgs ir GTi modelis, taču patiesībā automobiļa statusu nodod tikai attiecīgie uzraksti uz aizmugurējiem jumta balstiem un spoilers aizmugurē uz jumta malas. Identiski atturīga sportiskā dizaina koncepcija atrodama arī salona iekārtojumā. Interjera pamatelementi ir saglabāti tie paši, kas standarta 208, taču mazā stūre ir ar perforētu ādu, bet standarta sēdekļi ir aizstāti ar sportiskākiem, labi konturētiem un patiesi ērtiem beņķiem. Piedevām viscaur salonā atrodami sarkanas krāsas akcenti - sākot ar nošuvumu vīlēm un beidzot ar instrumentu paneļa ietvariem un detaļām viduskonsolē.

Ja kādam interesē degvielas patēriņš, tad jānorāda, ka 208 GTi ir izteikti divējāda daba. Uz šosejas auto bez iebildumiem samierinās ar apmēram 5 litriem uz 100 kilometriem, bet pilsētā nebūs grūti vidējā patēriņa rādītāju uzdzīt vismaz divas reizes lielāku. 12 litri ir pavisam reāls rādītājs, kurš gan ar laiku, kad jau pierasts pie auto spējām un tās vairs nevedina uz skriešanos, varētu samazināties.

Tehniskā informācija

Dzinējs1598 cm3
Jauda200 ZS @ 5800 rpm
Griezes moments275 Nm 1700 rpm
0-100 kmh6,8 sekundes
Vmax230 km/h
Patēriņš uz šosejas4,7 l/100 km
Patēriņš pilsētā8,2 l/100 km
Vidējais patēriņš5,9 l/100 km
CO2 emisijas139 g/km
Bagāžnieks311 l
Degvielas bāka50 l
Garums3962 mm
Platums1829 mm
Augstums1460 mm
Riteņu bāze2538 mm
Pašmasa1160 mm
Pilna masa1650 mm
Cena23 893 eiro
Komentāri (18)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu