Strādnieks nopērk limuzīnu

Pārsvarā limuzīnu šoferu darba laiks ir piektdienas un sestdienas. Taču tāpat ir pāri, kuri precas citās nedēļas dienās

FOTO: No personīgā arhīva

Pirms neilga laika portālā TVNET varēja lasīt par autovadītāja Ata piedzīvoto pie limuzīna stūres. Šodien piedāvājam iepazīties ar stāstu, kā viņš Anglijā satikās ar limuzīniem un kā nolēma ar tiem pelnīt naudu, izveidojot savu mazo biznesu un dodot darbu vēl diviem šoferiem.

Anglijā nopērk pirmo limuzīnu

“Kā jau kārtīgs latvietis, 2005.gadā biju aizbraucis strādāt uz Angliju. Pirms tam Latvijā bija savi mazi biznesiņi, kaut ko darījos, darījos, bet aizbraucu prom.” Ata uzņēmējdarbība dzimtenē pirms tam neveicās, kā iepriekš plānots.

Anglijā, kur Atis strādāja noliktavās, viņam “netīšām sanāca uzdurties limuzīnam”.

Kabatā bija vajadzīgā summa, un domāju, kāpēc gan limuzīnu neiegādāties?

“Pēc pusgada plānoju braukt mājās, un tāpat jau kaut kas tur būs jādara. Nopirku limuzīnu un braucu mājās no Anglijas pa skaisto.”

Uz Lielbritāniju Atis devās kopā ar draudzeni, kuru pēc vairākiem gadiem apņēma par sievu. Viņš smaidot saka, ka sieviņu, kas pēc tautības ir latviete, atvedis mājās no Anglijas ar limuzīnu.

Jaunais pāris svešajā zemē pavadīja divarpus gadus, taču pēc šā laika nolēma atgriezties dzimtenē. Latvieši uzskata, ka “Anglijā var dzīvot īslaicīgi”.

Anglijā var pabūt, pastrādāt un paskatīties, bet tikai Latvijā var dzīvot.

Atis ir apmierināts, ka viņam nejauši gadījās ieraudzīt un iegādāties savu pirmo limuzīnu. “Sākumā, pirmos gadus pēc atbraukšanas, es tikai no limuzīna braucieniem vien dzīvoju. Tagad vairs tā nav.”

Pārsvarā limuzīnu šoferu darba laiks ir piektdienas un sestdienas. Taču tāpat ir pāri, kuri precas citās nedēļas dienās

FOTO: no personīgā arhīva

Tagad ar limuzīniem tikai piepelnās

Patlaban Atim ir cits pamatdarbs un, braucot pie limuzīnu stūres, viņš tikai piepelnās.

Taču darbs limuzīnā Atim patīk joprojām – pie greznā auto stūres var izbraukāties gan pa skaistām Latvijas vietas, gan kārtīgi izgulēties, gaidot klientus.

Uzņēmējs atzīst – ja viņam nebūtu pamatdarba, viņš darbošanos ap limuzīniem attīstītu vairāk. Patlaban tam vienkārši neatliekot laika.

Patlaban Ata rīcībā ir divi limuzīni – viens atrodas Rīgā, kur viņš strādā, bet otrs Jelgavā, kur šoferis dzīvo.

Dēls sajūsmā par tēta braucamo

Savus ģimenes locekļus Atis ar limuzīniem parasti nevadā, lai gan dažkārt, protams, gadās. Tuvinieki limuzīnus vairāk uztverot kā darba instrumentu. Šoferis smejoties saka, ka ģimenes locekļus parasti pieliek pie darba, lai tīra limuzīnus.

Kamēr pieaugušie ģimenes locekļi Ata automašīnas vairāk uztver kā daba sastāvdaļu, divarpus gadus vecais dēls ir sajūsmā par limuzīniem.

Mazā dēlēna mīļākā vieta ir pie limuzīna stūres.

Lai arī puika vēl gana mazs, viņam jau ir sava saprašana par mašīnām. Darbošanās ap tehniku jau tagad ir viņa mīļākā nodarbošanās.

Pieklusušais bizness atkal uzplaukst

Savu pirmo limuzīnu Atis iegādājās pirms četriem gadiem, kad Latvijā bija ekonomikas uzplaukums. 2007. un 2008. gadā klientu netrūcis, taču līdz ar krīzi 2009. gads bijis tukšāks un klusāks.

Tagad limuzīna cienītāju skaits atkal ir pieaudzis, taču, protams, ir mazāks nekā “treknajos gados”. Patlaban konkurence nozarē ir krietni spraigāka, bet cenas līdz ar ekonomikas atslābumu – zemākas. Braucienus ar limuzīniem šobrīd piedāvā ne tikai oficiālas firmas, bet arī privātie autobraucēji, kuri greznos braucamos izmanto, lai piepelnītos.

Tipisks sezonas darbs

Visgrūtāk šai biznesā patlaban klājas tiem šoferīšiem, kuri limuzīnus labajos gados bija iegādājušies līzingā, bet tagad vairs nespēj par tiem laikus norēķināties. Varot redzēt, ka šie limuzīni izlikti pārdošanai.

Atis skaidro, ka vizināšana ar limuzīnu ir sezonāls darbs – labi noslogoti ir tikai 5-6 gada siltākie mēneši. Pārējos ir tikai viens, divi pasūtījumi mēnesī.

Protams, arī ziemā ļaudis laulājas, taču parasti tas notiek kaut kādu apstākļu spiediena dēļ. Tāpēc jaunlaulātie cenšas vairāk taupīt un braucienus ar limuzīniem izvēlas retāk. Savukārt vasarā vairāk kāzu ir plānotas un tādēļ ļaudis biežāk izvēlas limuzīnu pakalpojumus.

Kur gūst gandarījumu?

Ata kā limuzīna vadītāja gandarījums ir priecīgi un apmierināti klienti, kuri galamērķī saka lielu paldies par braucienu. “Ir padarīta darba sajūta un varu braukt pie ģimenes.”

Lūgts raksturot darbu pie greznā un garā auto stūres, Atis saka: “Limuzīna šofera darbā nekad nav garlaicīgi, un tas ir ļoti pozitīvs.

Tas ir labs darbs, gandrīz visu laiku ir pozitīvas emocijas.

Negatīvā ir ļoti, ļoti maz. Atis kā vienīgos kreņķus min grūtības atrast kādu adresi, bet šie sarežģījumi ir reti, un visbiežāk tos ātri atrisina.

Neapmierināts ar situāciju Atis ir arī retajos brīžos, kad neizdodas izpildīt klienta pasūtījumu vai vēlmes. Piemēram, kādu rītu šoferis netika pie sava limuzīna, jo velomaratona dēļ pilsētā bija slēgta satiksme. Pusstundu pirms plānotā brauciena to nācās atcelt. Protams, klienti un šoferis bija neapmierināti, taču neko nevarēja darīt.

Gatavs braukt arī pāri robežām

Lai arī pārsvarā cilvēki limuzīnus izvēlas braucieniem pa Latviju, Atis ir apņēmības pilns nodrošināt arī ekskluzīvu braucienu pa Eiropu... Taču viņš pats, esot ārvalstīs, limuzīnu pakalpojumus parasti neizmanto, jo tie esot krietni dārgāki nekā Latvijā.

Iespēja dalīties piedzīvotajā

Ja arī Tu, portāla TVNET lasītāj, esi piedzīvojis aizbraukšanu no Latvijas un atgriešanos dzimtenē, aicinām Tevi dalīties pieredzē, rakstot uz e-pasta adresi lasitaji@tvnet.lv.

Uz augšu