Pirmie iespaidi: BMW 650i Cabrio

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Vai, tuvojoties vasarai, var būt kas labāks par automobili, kuram var nolaist jumtu? It kā jau jā, bet tikai tad, ja ir nepārvarama nepatika pret klajām debesīm virs galvas, saules apspīdētu salonu un vēju matos.

Protams, ir arī daudzi citi faktori, kas veido auto priekšrocību un trūkumu sarakstu, taču īsi sakot - vasara ir kabrioletu laiks, kad transformējamo auto saimnieki izmanto katru iespēju nolaist auto jumtu, bet tie autobraucēji, kam nav kabrioleta, savā auto vasaras sajūtas ielaiž caur nolaistiem logiem.

Ir sanācis braukt ar dažādiem kabrioletiem, gan lieliem, gan maziem, gan jaudīgiem, gan mazāk spēcīgiem, gan tādiem, kas pieder premium segmentam, gan arī vienkāršākiem. Lielākais, greznākais, spēcīgākais un arī dārgākais no tiem ir jaunais BMW 6.sērijas kabriolets. Tikai retajam tas būs pa kabatai, taču tie, kam situāciju bankas kontā raksturo pietiekami gara ciparu rinda un izvēle būs kritusi uz šo auto, vīlušies nebūs.

Runā, ka laika gaitā 6.sērijas kabrioletu varēs iegādāties ar 300 zirgspēku 3 litru dīzeli (635d), bet pagaidām lielajam kabrioletam ir divas versijas - 640i ar 3 litru turbo motoru un 320 zirgspēkiem, un 650i, kuram galvu reibinošu dinamiku nodrošina 4,4 litru V8 twin-turbo motors ar 407 ZS. Tieši top modeli bija iespēja izmēģināt patstāvīgi.

Foto: Ingars, TVNET

Dizains

Janvāra sākumā Detroitā, kur notika jaunā BMW 6.sērijas kabrioleta pasaules pirmizrāde, BMW grupas galvenais dizainers Adrians van Hoidonks sacīja, ka trīs gados izstrādātais 6.sērijas vaļējais auto ir ļoti sportisks un ļoti elegants kabriolets, kura eleganci vislabāk varot novērtēt sānskatā - tā skaidrāk saskatāma pagarinātā riteņu bāze, izstieptais siluets un uzlabotās proporcijas. Sportiskums, pēc Hoidonka teiktā, acīm redzams ir aizmugurē, un to raksturo plata tā dēvētā plecu daļa, izteiksmīgas riteņu arkas un plati lukturu bloki. Priekšā sportiskumu uzsver tradicionālais BMW radiatora režģis, kurš šā auto gadījumā ir iespējami plats, un lukturu bloki, kuriem nogriezta augšējā maliņa, lai auto iegūtu koncentrētu skatienu un priekšā braucošie savos spoguļos ātri vien atpazītu 6.sērijas BMW.

Personīgais viedoklis par auto ir krietni vien īsāks - auto labi izskatās no sāniem un no aizmugures, kā ar paceltu jumtu, tā arī bez, turpretim no priekšpuses lielo bavāriešu kabrioletu (arī kupeju, ko prezentēja vēlāk, martā notikušajā Ženēvas motoršovā) drīzāk var raksturot kā iespaidīgu, ne skaistu.

Foto: Ingars, TVNET

Salonā

6.sērijas kabrioleta salons ir tāds, kādam tam vajadzētu būt automobilī par vairāk nekā 100 tūkstošiem eiro - trūkumus var meklēt, bet atrast nevar. Dizains šeit ir pārdomāts, materiāli atlasīti pārliecinoši, montāžas kvalitāte bažas neraisa, savukārt krāsas ir gaumes jautājums un tās var piemeklēt pēc saviem ieskatiem.

BMW automobiļi allaž tikuši pozicionēti kā drivers car jeb mašīnas, kurās galvenā lomu spēlē vadītājs, un viņa interesēm tad arī ir pakļauts salona iekārtojums. 6.sērijas kabriolets nav izņēmums, un tajā drivers car būtību izceļ ar ādu apšūts dizaina elements, kas sākas uz priekšējā paneļa un virzienā uz leju liektā līnijā šķērso viduskonsoli, tādējādi iezīmējot pilota zonu un to atdalot no pārējā salona.

No vadītāja sēdekļa, ko var regulēt visos virzienos, turklāt visu uzreiz vai arī pa daļām, viss ir ērti aizsniedzams un pārskatāms. Ja vēl elektriski regulējamā stūre ir iestatīta tīkamākajā dziļumā un augstumā, nekas nestāv priekšā ātram un tālam braucienam. Arī priekšējam pasažierim par komfortu nebūs jāsūdzas, savukārt, ja ir paredzēts vest cilvēkus aizmugurējās divās sēdvietās, tad tiem jārēķinās, ka šis ir auto ar 2+2 sēdvietām un uz lielām ērtībām cerēt nevar. Pat iesēžoties aiz šofera, kas ir pieradis sēdēt tā, lai ērti aizsniegtu stūri, vietas ir ļoti maz un atzveltne spiež ceļus. Traģiski gan nav, taču tālu ceļu šādā šaurībā veikt negribētos.

Foto: Ingars, TVNET

Komplimentus turpretim var izteikt par auduma jumtu. Salocīšanās un atlocīšanās process, ko iespējams īstenot, arī braucot līdz 40 km/h ātrumā, gan ir visai lēns, proti, 19 sekundes nepieciešamas, lai jumtu ielocītu bagāžniekā, un 24 - lai to atkal izlocītu, taču akustiskais komforts neatpaliek no automobiļiem ar fiksētu jumtu. Faktiski ir tā - ja nezinātu, ka jumts ir nolaižams, to pat varētu arī nepamanīt, jo nekādu būtisku ārējo trokšņu nav; cauri skaņu izolējošo materiālu slāņiem izlaužas tikai dobja motora rūkoņa, ja gāzes pedālim uzkāpj mazliet stiprāk.

Pirmais iepazīšanās brauciens sakrita ar ne visai patīkamiem laika apstākļiem. Kā visi labi atceramies, aprīlis mūs bija palutinājis ar vasarīgiem +20 un vairāk grādiem, bet maijs atnāca ar krietni vēsāku laiku un pat sniegu. Sniegā un lietū jumtu, protams, vaļā nevēru, taču, līdzko mākoņi nedaudz pašķīrās, tā nobriedu 19 sekundes ilgajam gaidīšanas brīdim, kas iestājas pēc podziņas nospiešanas (un turēšanas) viduskonsolē. Lai arī tobrīd ārā bija tikai +3...+4 grādi, vaļējā salonā klimats bija visnotaļ patīkams. Pat braucot ar 70 km/h (protams, tur, kur tas ir atļauts) diskomforta nav pat šādos apstākļos, vienīgi vēja vērpetes jūtami koncentrējas salona vidū un dzesē iekšmalā esošo kāju. Visādi citādi ir pārliecība, ka pilsētā ar šādu kabrioletu varētu braukt arī pie nulle grādiem.

Foto: Ingars, TVNET

Tradicionāli kabrioletu trūkums ir ierobežota izmēra bagāžnieks, un 6.sērijas kabriolets nav izņēmums - ar nolaistu jumtu, kad tas guļ salocīts speciālā kabatā pie bagāžnieka griestiem, kravas nodalījuma tilpums ir 300 litri, bet, ja jumtu paceļ, tie ir 350 litri. It kā nav maz un divām prāva izmēra sporta somām pietiek, taču tai pašā laikā 6.sērijas kupejas bagāžnieks ir par 110 litriem lielāks.

Braukšana

Kā jau minēju, BMW cenšas turēties pie tā, lai pašu ražotās mašīnas atbilstu apzīmējumam drivers car, un 6.sēriju pat ar nogrieztu jumtu var droši par tādu saukt.

BMW inženieriem ir izdevies radīt auto, kurš ir pārsteidzoši paklausīgs, neskatoties uz prāvajiem ārējiem izmēriem. Pirmajā brīdī šķiet, ka šis būs auto, kurš nespēs pats tikt galā ar savu svaru un kura jaudīgais motors domāts tikai masas iespējami ātrai kustināšanai taisnā virzienā. Tomēr patiesībā 6.sērijas kabriolets ir ārkārtīgi viegli vadāms, precīzs un paklausīgs. Faktiski var teikt, ka ne jau 4,9 metrus garais auto tevi pārņem savā varā, bet tu caur stūres ratu iegūsti pilnīgu kontroli pār to, tiesa, līdz brīdim, kamēr nepaver kūts durvis un nedod zirgu baram brīvu vaļu.

Foto: Ingars, TVNET

Tad lieti noder elektroniskie asistenti, kas V8 turbo motora 407 kumeļus palīdz savaldīt. Elektroniskajai dinamikas vadības sistēmai ir četri režīmi - Comfort, Normal, Sport un Sport+. Normal režīmā auto pārnesumkārbas un stūres iestatījumi ir izejas pozīcijās. Sport režīmā stūre kļūst smagāka, motors labāk jūt pedāļa kustības, bet 8 pakāpju automāts motoram ļauj griezties līdz augstākiem apgriezieniem. Sport+ režīms savukārt jau domāts par sevi pārliecinātiem braucējiem, jo daļēji, ne pilnībā, atslēdz dinamisko stabilitātes kontroli un pieļauj kontrolētas sānslīdes. Ja automobilim ir adaptīvā piekare, kāda bija arī izmēģinātajam kabrioletam, tad mainās arī piekares stingrība un elektroniskajai dinamikas kontrolei ir vēl viens režīms - Comfort -, un ar to, šķiet, varētu braukt kaut uz Berlīni un atpakaļ.

Tā kā driftēšanas prasmes vēl nav līdz galam izkoptas un uz publiskiem ceļiem to darīt vispār nav ieteicams, Sport+ liku mierā un paeksperimentēju ar pārējiem trim režīmiem, un secinājums ir viens - izmaiņas var just piekares stingrības ziņā, bet ar sajūtām vien pateikt to, kā mainās dinamika, ir grūti. Pēc skaņas un tahometra bultiņas rādījumiem ir skaidrs, ka ātrumkārba gaida ilgāk un ļauj motoram griezties ātrāk, taču, kāds ir reālais ieguvums taisnvirziena paātrinājumā, tā arī netapa skaidrs, jo kā vienā (Normal), tā arī otrā (Sport) gadījumā auto ir pietiekami nasks, lai tu piecās sekundēs kļūtu par dienas varoni fotoradara kamerā.

Starp citu, vai kādam interesē, cik šāds auto vidēji ēd? Oficiālajās tabulās kā vidējais 650i Cabrio patēriņš ir norādīti 10,7 litri uz 100 kilometriem, bet faktiski ir jārēķinās, ka būs 17, 18 vai vairāk. Vismaz tā rādīja dators pēc dinamiskā, kombinētā režīmā nobrauktiem apmēram 100 kilometriem.

BMW 6.sērijas kabriolets

 650i640i
Dzinējs4395 cm3, V8, TwinPower Turbo2979 cm3, I6, TwinPower Turbo
Jauda407 ZS @ 5500 – 6400 rpm320 ZS @ 5800 – 6000 rpm
Griezes moments600 Nm @ 1750 – 4500 rpm450 Nm @ 1300 – 4500 rpm
0-100 km/h5 sekundes5,7 sekundes
Vmax250 km/h250 km/h
Pašmasa2015 kg1915 kg
Garums4894 mm4894 mm
Platums (neskaitot spoguļus)1894 mm1894 mm
Augstums1365 mm1365 mm
Riteņu bāze2855 mm2855 mm
Patēriņš pilsētā15,5 l/100 km10,9 l/100 km
Patēriņš ārpus pilsētas7,9 l/100 km6,2 l/100 km
Vidējais patēriņš10,7 l/100 km7,9 l/100 km
CO2 izmeši249 g/km185 g/km

Cenas: sākot no 88 100 eiro par 640i un 100 500 eiro par 650i. Izmēģinātais auto - ap 139 tūkstošiem eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu