/nginx/o/2018/07/16/10117323t1h5fc0.jpg)
Lai arī no šodienas, 1. marta, Latvijā ir atļauts braukt ar vasaras riepām, ar ziemas riepu nomaiņu steigties nevajadzētu.
Vairumam autobraucēju šis apgalvojums noteikti liksies loģisks un ziemas riepu paturēšana ilgāku laiku - pati par sevi saprotama. Tomēr rudenī gūtā pieredze, kad lielai daļai automobiļu pat pēc pirmā sniega uzsnigšanas bija vasaras riepas, gadu no gada liek atgādināt, ka vēl nevajag meklēt automobilim vasaras apavus un steigties uz servisu.
Arī pavasarī, kad saule spīd aizvien biežāk un dienas laikā gaisa temperatūra pakāpjas virs nulles, nevar būt labākas izvēlas par ziemas riepām. Kādēļ? Tādēļ, ka laika apstākļi vēl ir ļoti nepastāvīgi, var negaidīti uzsnigt sniegs un gaisa temperatūra no plusiem dienas laikā var paslīdēt zem nulles naktī.
Tāpat svarīgi atcerēties, ka vasaras riepas savas saķeres īpašības iegūst tikai tad, ja gaisa temperatūra ir virs +5...+7 grādiem pēc Celsija, un tas nozīmē tikai vienu - ar riepu maiņu vajadzētu nogaidīt, kamēr diennakts vidējā gaisa temperatūra sasniedz šo atzīmi. Pretējā gadījumā ikviens brauciens var būt pēdējais gan pašam, gan automobilim, gan arī kādam citam satiksmes dalībniekam.