Auto ziņu tests: kas ir 4MATIC un ko tas spēj (35)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Visu riteņu piedziņas sistēma Mercedes vieglajos automobiļos parādījās jau 1987. gadā, un tā saucas 4MATIC.

Patlaban to iespējams uzstādīt visiem vieglo auto modeļiem, izņemot A klasi, B klasi, kabrioletus un rodsterus, bet Mercedes apvidus automobiļiem tā faktiski ir obligāta. Mercedes ražo 52 4MATIC modeļus 9 dažādās klasēs, tomēr Auto ziņas pirms kāda laika pārbaudīja 4MATIC spējas, izmantojot visās nozīmēs jaunāko Mercedes krosoveru - GLK.

Līdz šim 4MATIC bija pieejama tikai kombinācijā ar vismaz sešu cilindru motoru, turklāt tam noteikti bija jābūt benzīnniekam. Tikai pēdējā laikā vieglo automobiļu pilnpiedziņas sistēma iegūst plašāku lietojumu -  tagad visi velkošie pieejami arī modelī E 250 CDI 4MATIC, kas ir pirmais E klases četru cilindru dīzelis ar pilnpiedziņu, un GLK arī ir šāds variants - GLK 250 CDI 4MATIC.

Bet kas tad ir pats 4MATIC? Pirmā pilnpiedziņas sistēma vieglajiem auto krasi atšķīrās no robustās G klases konstrukcijas un, ko tur slēpt, bija sarežģīta un kaprīza. Tagad Mercedes izmanto jau trešo 4MATIC paaudzi, kurā vaļēji diferenciāļi savienoti ar automašīnas elektroniskajām sistēmām. Tā 30 gadus pārbaudīta tehnika dzīvo simbiozē ar pēdējās paaudzes ESP, ETS un citām elektroniskām ierīcēm. 

GLK iztiek bez smagiem mehānismiem, taču jaunākās elektronikas un 21 centimetru augsta klīrensa apkopojums ar salīdzinoši īsām virsbūves pārkarēm palīdzēs ne vien izpildīt šova programmu uz nomērītiem, stāviem tiltiņiem un slīpām rampām, bet arī bez lielām raizēm izbraukt vientuļu, piesnigušu meža ceļu.

Lai uzzinātu vairāk par 4MATIC un Mercedes-Benz GLK, kam tas uzstādīts, skaties rakstam pievienoto VIDEO.

Komentāri (35)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu