Ieskats riepu ražošanas aizkulisēs (33)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Tikai galīgam diletantam visas autoriepas šķiet vienādi melnas un apaļas. Mūsu skatītāji ir izglītoti un zina, ka tā vis nav. Pagājušā gada beigās Autoziņas bija Continental rūpnīcā Portugālē, un tagad kaut kur pasaulē ripo riepa, ko izgatavojis Auto ziņu redaktors.

Riepu rūpnīcā, kas atrodas netālu no Porto, agrāk ražoja Mabor riepas. Pirms pāris gadiem rūpnīca tika modernizēta, un tagad Luisado top Continental un tam radniecīgu zīmolu riepas.

Automašīnas riepa nesastāv no gumijas vien - tajā ir desmitiem dažādu sastāvdaļu - no pildvielām līdz misiņotas stieples karkasam. Taču vissvarīgākais ir dabiskais kaučuks, bez kura neiztiek neviena riepa. Atšķirībā no citām sastāvdaļām, kas pārsvarā ir sintētiskas vai no derīgajiem izrakteņiem, kaučuku iegūst no hevejas koku sulas Taizemē un Indonēzijā. Pamatojoties uz kaučuka īpašībām, vasaras riepās to lieto mazāk, ziemas - vairāk.

Viss sākas ar sastāvdaļu sajaukšanu

Riepu ražošana sastāv no daudzām fāzēm. Pirmā ir gumijas sastāva jaukšana, kurā nākas savienot vielas, kas ne pārāk vēlas sajaukties. Izejmateriālu silda, staipa, rullē un sajauc, līdz beidzot iegūst melnu, mīkstu lenti, kas dodas tālāk ražošanas līnijas virzienā, kur procesa noslēgumā iegūst formu un protektoru, kādu to redzam veikala plauktā.

Lai uzzinātu, kas ir radiāla riepa, kā mūsdienās tiek aizstāta riepas kamera un kas ir noslēdzošā procedūra brūna, smirdīga kluča evolūcijā līdz 200 latus vērtam izstrādājumam, skaties VIDEO

Komentāri (33)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu