Pirmie iespaidi: BMW 6.sērijas Gran Coupe (59)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Guna Roze

Viens no svaigākajiem, izmēru ziņā iespaidīgākajiem un, iespējams, iekārojamākajiem BMW modeļiem pašlaik ir BMW 6.sērijas Gran Coupe - būtībā tāpati sestā sērija, tikai par kārtas tiesu praktiskāka.

Iespaidīgs izskats

Nevarētu teikt, ka esmu BMW pielūdzējs, bet droši varu apgalvot, ka pilsētā ar nosaukumu Rīga ir ļoti daudz tieši tādu cilvēku, kas jauno 6.sērijas Gran Coupe pavada ar kāriem, ziņkāres pilniem skatieniem, izkārtu mēli un visticamāk arī krietnu devu neskaidrības sajūtas, jo 6.sērijas Gran Coupe ir auto, kas no priekšas jau pazīstams, kā nekā jaunais 6.sērijas modelis (gan ar kabrioletu, gan kupeju jau ir braukts pagājušajā gadā), bet skatā no sāniem uzacis liek savilkt izbrīnā un, vēlreiz pārskaitot, secināt, ka tik tiešām durvju šim auto ir divreiz vairāk.

Foto: Ingars, TVNET

6.sērijas Gran Coupe izmēru ziņā ir diezgan iespaidīgs auto, kas liek pieņemt, ka nez kāda labā dinamika ar to nav sasniedzama. Patiesība izrādās gluži pretēja, jo 5,007 metrus garajai četru durvju kupejai neatkarīgi no motorizācijas versijas jauda tiek padota zibenīgi un nepieciešamajā daudzumā, lai maksimāli ātri trauktos pretī tuvākajam fotoradaram.

Bavāriešu četru durvju kupeja tiek piedāvāta ar trīs litru turbodīzeli, kurš attīsta 313 zirgspēkus un sevi no labākās puses TVNET jau ir paguvis parādīt 640d kupejas ādā, ar 4,4 litru V8 benzīna turbo motoru (650i), kura jauda sasniedz 450 zirgspēkus un būs tieši laikā tikai pašiem karstasinīgākajiem, pārliecinātākajiem autobraucējiem, un ar 3 litru sešu cilindru turbomotoru, ko izmēģināju 640i Gran Coupe.

320 ZS - it kā nav daudz...

320 zirgspēki šāda izmēra automašīnai sākotnēji neliekas daudz, taču tā tas ir tikai līdz pirmajam taisnajam ceļa posmam, kur var atļauties akseleratora pedāli nospiest spēcīgāk. Tad sporta astoņu pakāpju automāts diezgan aši pārslēdzas uz leju līdz nepieciešamajam pārnesumam un auto ļoti strauji uzņem ātrumu. Būtībā nav lielas starpības, vai mērķis ir 50 km/h vai 90 km/h, jo šīs vērtības spidometra skalā ideālos apstākļos šķir vien pāris sekundes, un neatkarīgi no tā, kurai no šīm iedaļām ciparnīcā pieskaras baltā bultiņa, pārņem tāda kā nožēla, ka pie mums īsti nav, kur automobilim ļaut izskrieties ātrāk, jo «viņam patiesi ir iekšā», pat ne pašā jaudīgākajā versijā.

BMW 640i Gran Coupe var būt gan aurojošs zvērs, kas rauj uz priekšu ar spēcīgiem astoņu pakāpju automāta grūdieniem, gan arī gluži rāms, kluss auto komfortablai, pārliecinošai slīdēšanai pilsētas satiksmē vai pa ārpilsētas ceļiem. Auto standartā ir apgādāts ar Driving Experience pogu, ar ko var pārslēgt auto regulējumus starp sportisku komfortu, normālu un sporta režīmu, un, ja pašam vai pašai «ir iekšā», tad aktivizēt arī Sport+, kurā auto ir visniknākais un piedevām izslēdz elektroniskos asistentus. Turpretī, ja iekšējā pārliecība aicina saudzēt dabu un taupīt benzīnu, tad arī to var apmierināt, jo standarta aprīkojums ietver ECO PRO režīmu un dzinēja stop/start sistēmu.

Foto: Ingars, TVNET

Degvielas taupīšana, tāpat kā veiktspējas kritums atkarībā no izvēlētā režīma gan ir diezgan relatīvi jēdzieni. Viss ir atkarīgs no tā, kāds būs vadītāja noskaņojums. Jaudas rezerves šim auto ir pietiekamas, lai nepieciešamības gadījumā pat ekonomiskais Gran Coupe aizsteigtos visiem priekšā, savukārt oficiālais degvielas patēriņa rādītājs (640i Gran Coupe tas ir 7,7 - 7,9 litri uz 100 kilometriem) kļūtu par abstraktu skaitli, kam ir maz kopīga ar reālās dzīves skaitļiem.

Liels, ērts auto

Auto ir pārskatāms, redzamība no vadītāja sēdvietas uz visām pusēm un visos spoguļos ir laba; tā ka gabarīti (5007x1894x1392 milimetri) netraucē. Ja nu tomēr, tad šim auto jau standartā ir pilns sensoru un kameru komplekts, kas nedrošākam braucējam būs acu un ausu vietā. Gran Coupe var dabūt arī kameras priekšējā bamperā, kas ļauj pabāzt degunu, piemēram, ārpus vārtrūmes un, neizbraucot uz ietves, pārliecināties, ka netuvojas kāds nasks riteņbraucējs vai neuzmanīgs gājējs.

Foto: Ingars, TVNET

No priekšpuses līdz pat priekšējam jumta balstam Gran Coupe neatšķiras no 6.sērijas kupejas. Tālāk uz aizmuguri tas savukārt jau ir pilnīgi cits, turklāt krietni vien funkcionālāks auto. BMW zīmola pirmās četru durvju kupejas riteņu bāze bez 32 milimetriem sasniedz 3 metrus, un tas ir vairāk nekā kupejai (tā attiecīgi ir 4894 mm gara un ar 2855 mm riteņu bāzi), līdz ar ko iegūst pasažieru telpa. Priekšējos sēdekļos atšķirību īsti nejūt, turpretim aizmugurē Coupe un Gran Coupe ir divi pilnīgi atšķirīgi auto - ja kupejai aizmugurējās divās papildvietās ir nepieciešams pieliekt galvu, tad Gran Coupe jau piedāvā divas pilnvērtīgas, ērtas sēdvietas, kurās galva griestos neduras, un vienu papildu sēdvietu, kas gan ir apgādāta ar drošības jostu, taču patiesībā nez vai sajūsminās cilvēku, kam nāksies tajā ierūmēties, ņemot starp kājām plato klimata kontroles konsoli, kas ar sēdekli faktiski veido vienu veselu. Taisnības labad jāatzīmē, ka to neslēpj arī BMW, norādot, ka trešajam pasažierim aizmugurējais sēdeklis būs piemērots tikai īsos braucienos. Bagāžnieks tai pašā laikā ir tieši tikpat liels kā kupejai un ietilpina 460 litrus kravas. Ja nolaiž aizmugurējā sēdekļa atzveltni, to var palielināt līdz 1265 litriem.

Foto: Guna Roze

Cik tas viss maksā? 640i Gran Coupe ir lētākais un bāzes versijā maksā virs 84 tūkstošiem eiro. Ja ir vēlme priekšā redzēt LED lukturus, salonā klausīties Bang & Olufsen skaņu sistēmu, braukt ar adaptīviem amortizatoriem un baudīt citus labumus, tad cenu viegli var uzaudzēt vēl par 50 procentiem līdz 120 tūkstošiem eiro.

BMW Gran Coupe sievietes skatījumā

Teksts un foto: Guna Roze

Lomu spēles ar BMW Gran Coupe

Izmēģinājuma brauciens ar jauno 6.sērijas BMW Gran Coupe ne vien atdzīvināja it visas sajūtu kārpiņas, bet arī rosināja uz pārdomām. Par to, cik dažādas mēdz būt mašīnas, ceļi un galvenais - braucēji.

Foto: Guna Roze

Svešās kurpēs

Kāpēc lomu spēles? Tāpēc, ka šādu mašīnu pērk, lai apliecinātu savu statusu. Neapšaubāmi. Tad nu sanāk, ka es vienu dienu mūžā biju tā, kas neesmu. Tā nav pirkstu mētāšana, tas ir piedzīvojums! Izmest kādu līkumu ar jaunu auto vienmēr ir piedzīvojums, un ja vēl ar tik ekskluzīvu! Loma, kas vislabāk piestāv šāda auto īpašniekam vai īpašniecei Latvijā, ir – veiksmīgs uzņēmējs ar dinamisku biznesu un biežiem darījuma braucieniem uz Lietuvu vai Igauniju. Auto cilvēkam, kam ātri un komfortabli (un pa labiem ceļiem) jāmēro simtiem kilometru. Turklāt statuss prasa galapunktos nekautrēties no sava auto. Skaidrs, ka žurnālistam šāda statusa nav, taču, pateicoties profesijai, ir iespēja itin bieži iekāpt svešās kurpēs. Šīs bija no glaunā plaukta. Kā nekā 120 000 eiro.

Bremzes ir smadzenēs

Nelaipošu sacīdama, ka ir mašīnas – pārvietošanās līdzekļi, un ir otras – baudai braukt. Pie tām nenoliedzami pieder arī BMW. Un brends nav pie vainas, ka dažam labam stūre rokās ir, bet galvas uz pleciem nav. Ja mēs atmestu stereotipus un neizliktos nepamanām arī pārējās auto markas, kas izraisa bīstamas situācijas uz ceļiem, nez vai līderis būtu tas, kas vienmēr mēles galā.

Foto: Guna Roze

Lai gan neesmu mašīnu-bultu dievinātāja, ir bijusi iespēja izbraukt ar dažādiem jauniem BMW modeļiem – no 1.sērijas līdz džipam. Un jāatzīst, ka ne jau ātrums ir BMW stiprākais trumpis. Mūžīgā šīs markas ātruma piesaukšana ir, atvainojiet, aprobežotība. BMW trumpis ir tas, ka meistarīgās rokās un kombinācijā ar attīstītām smadzenēm ātrums ir tikai viena no tehniskajām iespējām, ar ko filigrāni operēt. Jo, lai iespiestu gāzi grīdā, daudz smadzeņu nevajag.

Ne aci nolaist!

Runājot par automašīnām, droši var teikt, ka abi dzimumi mīl ar acīm. Sievietes mēdz iemīlēties auto tieši no pirmā acu uzmetiena. Gran Coupe skaistums nav apspriežams. Kā teica kādas Latvijas pilsētas galvenā arhitekte, kura arī izbrauca ar šo auto: «BMW ar stilu viss kārtībā, bet šai pat nav kur piesieties!» Moderns, bet «nepārsālīts» dizains, ekskluzīva elegance un spilgta individualitāte. Skatienu piesaista jutekliskās līnijas, satriecoši skaistā frontālā daļa un dinamiski izliektā virsbūve līdz pat spēcīgajai aizmugurējai daļai. Eksterjeru ideāli papildina 19-20 collu M vieglmetāla diski, Dark Chrome izpūtēja elements un bremžu suporti ar melnas krāsas apdari. Vārdu sakot – skaista no matu galiņiem līdz papēžiem! Pat tumsā, jo LED lukturu gredzeni mirdz bez parastā «punktu efekta».

Foto: Guna Roze

Arī salons neatpaliek no virsbūvei raksturīgā dizaina. Turklāt tas nav pašmērķīgs dizains, bet līdz pēdējam sīkumam orientēts uz vadītāja ērtībām. Pateicoties nedaudz asimetriskajam izkārtojumam, visus vadības elementus ir ērti aizsniegt. Lieliski izskatās viss panelis kopā, un tai pašā laikā arī katra funkcija atsevišķi ir viegli pamanāma – nemetas raibs gar acīm. Pat kokpits izceļas ar izsmalcinātiem materiāliem un uz vadītāju orientētu dizainu. Izrādās, BMW dizaineri tā izstrādē iedvesmojušies no ekskluzīvu motorlaivu kokpita. Un tam kā radīts ir panorāmas jumts. Lieki piebilst, ka arī sēdekļi ir ērti un ideāli veidoti, kas ļoooti svarīgi, ja jāveic lieli attālumi.

Knifiņi pilnai laimei

Pilnai laimei 6.sērijas BMW Gran Coupe ir aprīkota ar Bang & Olufsen augstas kvalitātes Surround Sound sistēmu. 1200 vati un sešpadsmit aktīvi skaļruņi nodrošina koncertzāles kvalitātes muzikālo baudījumu katrā sēdvietā.

Liela priekšrocība – ietilpīgs un ērts bagāžas nodalījums. Kā nosmēja viens mednieks: «Divus žmurikus var ielikt.» Taču šim modelim ir pāris «sīkumi», kas ļoti patīk tieši sievietēm. Automātiskā pārnesumu kārba (lai gan pat vīrieši atzina, ka manuālā šim modelim nepavisam nepiestāvētu) un brīvo roku režīms –, auto nav jāatslēdz ar atslēgu, kas mēdz labi paslēpties kaut kur somiņā. Pienāc pie savas mašīnas un kāp iekšā! Tad piespied START pogu un rullē, kamēr atslēga somiņā turpina spēlēt paslēpes. Zinu, ka «brīvroku» atslēga būs viena no prasībām, kad domāšu par jaunas mašīnas iegādi. Tas, protams, nav nekas jauns, taču nav arī pašsaprotams aprīkojums.

Foto: Guna Roze

Toties vējstiklā (es pat teiktu – uz ceļa) projicējoša informācija: ātrums, distance, navigācija u.c. – ko tādu vēl nebiju redzējusi! Kaut arī pieminētajai arhitektei no cipariņiem uz ceļa esot reibusi galva, jo licies kā optiskais apmāns, nav liela bēda – šo opciju var atslēgt un sekot rādītājiem kā ierasts, uz paneļa. Gaumes lieta - es par šo novitāti biju stāvā sajūsmā, jo ne uz sekundes simtdaļu nav jānovērš acis no ceļa, lai, piemēram, sekotu navigācijas norādēm. Tātad – svaiga dizaina un papildu drošības apvienojums.

Žetons konstruktoriem

Lieki teikt, ka braukšanas sajūtas ir fantastiskas! Ar piebildi – ja brauc «ar galvu», jo sportiski auto, protams, provocē. Tā kā ikdienā pārvietojos ar mazjaudīgu priekšpiedziņas autiņu, te bija «jāpārlādē» domāšana uz aizmugurējo piedziņu, 3 litru turbodzinēju, 320 zirgiem un fantastisku paātrinājumu. Pirmajos kilometru desmitos uz šosejas bija sajūta, ka nemitīgi jāvalda stūre - it kā auto priekšgals spītē aizmugures piedziņai un stūrē pats ar savu galvu. Bet tāpēc šoferim ir savējā. Pārslēdzoties «Sport Plus» režīmā, stūre paliek stingra un vadāmība nevainojama. Braucot pa bruģi, izvēlējos «Komfort Plus» režīmu. Perfekti! Lūk, ko nozīmē autobūves attīstība! Uzteicot inženieru darbu, jāmin patīkamais pārsteigums, ka tik garai automašīnai (5007 cm) ir mazs pagrieziena rādiuss - pat uz šaura ceļa var apgriezties pretējā virzienā bez dīžāšanās uz priekšu un atpakaļ.

Nākamais solis - autopilots

Liekas, uz jebkuru jautājumu, vai šim auto ir tādas un tādas tehniskās ekstras, atbilde būtu: jā, protams! Pat vēl vairāk, nekā sniedzas jūsu fantāzija. Jā, protams, adaptīvajos priekšējos lukturos ir integrēts pagriezienu apgaismojums. Lukturi pielāgojas stūres kustībai un ātrumam, ideāli izgaismojot priekšā esošo ceļu. Jā, protams, ir tālo gaismu asistents. Tas ieslēdz un izslēdz tālās gaismas atbilstoši satiksmes un apgaismojuma apstākļiem. Lēni iebraucot līkumā, arī pagriezienu apgaismojums, protams, ieslēdzas automātiski.

Jā, protams, man nepietika laika izmēģināt visas BMW Gran Coupe tehniskās iespējas. Tikai pēc brauciena uzzināju, ka, mainot joslu, bet neparādot pagriezienu, šofera sēdeklis sāk viegli vibrēt, pieļaujot iespēju, ka šoferis ir iemidzis un riskē iestūrēt grāvī. To, ka projekcija vējstiklā brīdina par pārāk mazu distanci no priekšā braucošā auto, pamanīju un domās slavēju. Bet laikam jau nepiebraucu tik bīstami tuvu, lai mašīna, rūpējoties par manu drošību, noslāptu. Tā vien šķiet, ka nākamais solis varētu būt izvēlnes režīms «Autopilots».

Tehniskie dati BMW 640i Gran Coupe

Dzinējs

  • 6 cilindri, 2979 cm3

Maksimālais ātrums (km/h)

  • 250

0 līdz 100 km/h (sek.)

  • 5.4

Jauda kW(Zs)/pie apgr.min.

  • 235 (320) / 5800-6000

Maks. griezes moments (Nm)/apgr.min.

  • 450 / 1300-4500

Pašmasa

  • 1825 kg

Pilna masa

  • 2360 kg

Degvielas patēriņš:

Pilsētā

  • 10.7-10.5 (l/100 km)

Ārpus pilsētas

  • 6.2-6.0

Kombinētā ciklā

  • 7.9-7.7

CO2 izmeši (g/km)

  • 183-179

Degvielas tvertnes tilpums

  • 70 l
Komentāri (59)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu