Kastēnam un sekretariāta vadītājam pirkti "iPhone" telefoni un "Apple" datori papildināta (260)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Jau sākoties diskusijām par Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta (ĪUMSILS) likvidēšanu, ministram Oskaram Kastēnam (LPP/LC) un sekretariāta vadītājam Jurim Asarim pirkti "iPhone 3G" telefoni un "Apple" datori, secināts Valsts kontroles revīzijā.

Pats Kastēns paziņojis, ka ļaunprātību sekretariāta rīcībā nesaskata. Sekot līdzi saimnieciskajiem jautājumiem viņam nav bijusi iespēja.

Kā norāda Valsts kontrole, saskaņā ar normatīvo aktu iestādes vadītājam ir pienākums lietderīgi rīkoties ar valsts un pašvaldību finanšu līdzekļiem un mantu, tas ir, rīcībai jābūt tādai, lai mērķi sasniegtu ar mazāko finanšu līdzekļu un mantas izlietojumu.

Revīzijas laikā, veicot izlasē iekļauto darījumu pārbaudi, tika konstatēts, ka pērn 30.septembrī ĪUMSILS iegādājies divus mazcenas mobilos telefonus "iPhone 3G" par kopējo summu 102 lati (aptuvenā tirgus vērtība - 858 lati) sekretariāta vadītājam un ministram, lai gan 2008.gada septembrī Ministru kabinetā jau tika spriests jautājums par Īpašu uzdevumu ministra sekretariāta reorganizāciju un 29.oktobrī tika pieņemts lēmums par ĪUMSILS reorganizāciju.

Lai pilnvērtīgi varētu izmantot iegādātos telefonus kā e-pasta pārlūku, 24.novembrī tika iegādāti divi datori "Apple Imac Mb323zh" un programmas "iWork-08 (MAC)" par kopējo summu 1500 lati, lai gan valsts pārvaldē netiek izmantota programmatūra MAC, bet gan "Windows".

Šie datori tika nodoti lietošanā sekretariāta vadītājam un ministram, taču 15.decembrī inventarizācijas laikā tika konstatēts, ka datori nav izņemti no iepakojuma un faktiski netiek lietoti.

19.decembrī iepriekš minētie mazcenas mobilie telefoni "iPhone 3G" tika norakstīti. Tā kā tālruņi tika iegādāti kā mazcenas telefoni, saistības līguma laušanas gadījumā ir 728 lati, tādēļ telefoni ar visām saistībām par mobilo sakaru pakalpojumiem bez atlīdzības tika nodoti ministram un sekretariāta vadītājam.

Kā norāda Valsts kontrole, ĪUMSILS nav ievērojis normatīvo aktu prasības un nelietderīgi izlietojis valsts budžeta līdzekļus, iegādājoties mazcenas mobilos telefonus "iPhone 3G" un datorus "Apple Imac Mb323zh "ar programmām iWork-08 par kopējo summu 1602 lati, kuri netika izmantoti amata pienākumu pildīšanai.

Kā secinājusi Valsts kontrole, lai gan 2008.gada oktobrī tika pieņemts valdības lēmums reorganizēt ĪUMSILS, to pievienojot Bērnu un ģimenes lietu ministrijai, 2008.gada novembrī tika palielināta mēnešalga sekretariāta vadītājam par 10% un sekretariāta vadītāja vietniecei par 6%.

Ar ĪUMSILS 29.septembra rīkojumu sekretariāta vadītājam, vadītāja vietniecei finanšu politikas un administratīvajos jautājumos, ministra biroja vadītājai, ministra padomniekam tika noteiktas prēmijas algas apmērā par darba intensitāti un padarītā darba kvalitāti kopā 5170 lati, un ar 17.oktobra rīkojumu tām pašām personām tika noteiktas prēmijas 120% apmērā no noteiktās algas par darba ieguldījumu un darba rezultātiem sekretariāta reorganizācijas dokumentu izstrādē kopā 6219 lati.

Turklāt par šo pašu periodu vadītāja vietniece finanšu politikas un administratīvajos jautājumos papildus darba samaksai un prēmijai saskaņā ar 21.augusta rīkojumu saņēma arī piemaksu par darba intensitāti.

Revīzijā arī konstatēts, ka ĪUMSILS darbiniekiem 2008.gadā ar institūcijas vadītāja rakstisku rīkojumu tika apstiprināti 122 komandējumi. ĪUMSILS 2008.gadā komandējumiem izlietoja 44 172 latus jeb 2,6% no iestādei piešķirtajiem pamatbudžeta līdzekļiem.

Izlases veidā pārbaudot komandējumu izdevumus, vienā gadījumā konstatēts, ka ĪUMSILS vadītāja viesnīcas izdevumi par 7,51 latu pārsniedz normatīvajā aktā noteiktās viesnīcu izdevumu samaksas normas diennaktī attiecīgajā ārvalstī.

ĪUMSILS atlīdzināja faktiskos izdevumus par viesnīcu bez komandējuma izdevumu attaisnojuma dokumenta - iesnieguma par viesnīcas izdevumu pārtēriņa segšanu no ĪUMSILS līdzekļiem.

Atbilstoši iekšējā normatīvā akta prasībām, pamatojoties uz ĪUMSILS vadītāja vai ministra apstiprināto komandējuma iesniegumu, tiek sagatavots ĪUMSILS vadītāja vai ministra rīkojums, kurā norāda komandējuma darbinieka vārdu, uzvārdu un amatu, komandējuma mērķi, vietu un ilgumu. Pēc atgriešanās no komandējuma darbinieks iesniedz ĪUMSILS vadītājam komandējuma pārskatu atbilstoši iekšējā normatīvā akta prasībām.

Vienā no pārbaudītajiem gadījumiem ĪUMSILS vadītājs, ĪUMSILS Ārvalstīs dzīvojošo tautiešu atbalsta nodaļas vadītāja, ĪUMSILS Ārvalstīs dzīvojošo tautiešu atbalsta nodaļas pārvaldes vecākā referente un īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās padomniece tika norīkota komandējumam uz Vāciju (Hamburga, Minstere, Berlīne), Beļģiju (Brisele) un Īriju (Dublina).

Komandējums ilga septiņas dienas no 23.oktobra un kopējās izmaksas bija 2023 lati.

Komandējuma mērķis bija slēgt partnerattiecību veidošanas līgumattiecības ar minēto valstu organizācijām reemigrācijas veicināšanai.

Atbilstoši iesniegtajiem komandējuma pārskatiem konstatēts, ka netika noslēgtas ne līgumattiecības, ne nodomu protokoli, līdz ar to revidenti neguva pārliecību, ka ticis sasniegts komandējuma mērķis.

Divos no pārbaudītajiem gadījumiem konstatēta izdevumu atlīdzināšana ĪUMSILS amatpersonām par trijām biznesa pusdienām ārvalstu vizīšu laikā kopā 86,24 latu apmērā.

Komandējumu atskaitēs nav norādīti pusdienu mērķi, uzdevumi, uzaicinātās iestādes vai uzņēmumi, kā arī nav minētas personas, kuras piedalījās biznesa pusdienās. Revidenti neguva pārliecību par pasākumu pamatojumu un nepieciešamību.

Vienā no izlases veidā pārbaudītajiem gadījumiem ĪUMSILS atlīdzināja faktiskos izdevumus par viesnīcu bez darbinieka iesnieguma par viesnīcas izdevumu pārtēriņa segšanu no ĪUMSILS līdzekļiem, nav ievērotas normatīvā akta prasības, kas nosaka komandējumiem paredzēto izdevumu par viesnīcu samaksas normas.

Komandējuma, kura mērķis bija slēgt partnerattiecību veidošanas līgumattiecības ar minēto valstu organizācijām reemigrācijas veicināšanai mērķis netika sasniegts, tādēļ revidenti neguva pārliecību, ka komandējumam iztērētie valsts budžeta līdzekļi - 2023 lati - izlietoti efektīvi un lietderīgi.

Revīzijā par ĪUMSILS 2008.gada finanšu pārskata sagatavošanas pareizību arī secināts, ka 2004.gada februārī tika reorganizēta valsts aizsargājamās lībiešu kultūrvēsturiskās teritorijas "LīvÕd rānda" direkcija un pievienota ĪUMSILS.

Saskaņā ar tiesību aktu ĪUMSILS kļuva par direkcijas funkciju, tiesību un saistību pārņēmēju, tam bija jāizveido reorganizācijas komisija, kurai bija jāveic direkcijas materiālo līdzekļu inventarizācija, kā arī jānodrošina šo līdzekļu un lietvedības nodošana ĪUMSILS.

Ar Augstākās tiesas Civillietu tiesu palātas spriedumu direkcijai bija atzītas īpašuma tiesības uz divām saliekamo konstrukciju ēkām, kas ir atzītas par nelegālu būvniecību un kas atrodas uz zemesgabaliem ar nosaukumu "Ēriņi".

Atbilstoši tiesību aktam ĪUMSILS šīs direkcijai piekritīgās ēkas bija jāņem grāmatvedības uzskaitē un jālemj par rīcību ar tām. Tikai 2008.gada aprīlī ĪUMSILS lūdza VAS "Latvijas Hipotēku un zemes banka" nodot nekustamos īpašumus un banka nodeva nekustamos īpašumus ĪUMSILS valdījumā.

ĪUMSILS zemes gabalu pārņemšanas dienā - pērn decembrī - grāmatvedībā uzskaitīja šos zemes īpašumus to kopējā kadastrālajā vērtībā 145 lati. Ēkas nav uzskaitītas grāmatvedībā, kā arī revidentiem netika iesniegti dokumenti par ēku vērtību.

Tāpat secināts, ka ĪUMSILS iekšējos normatīvajos aktos nav noteikti pamatlīdzekļu un krājumu atzīšanas principi.

Normatīvi nosaka, ka katra pārskata gada beigās ir jāveic visas mantas un saistību inventarizācija. Inventarizācija tika veikta, materiālās vērtības identificējot dabā un atzīmējot inventarizācijas sarakstos. Tika konstatēts, ka atsevišķas materiālās vērtības, kas uzskaitē ir norādītas vienai materiāli atbildīgajai personai un kā atrodamas šīs amatpersonas darba telpā, dabā atrodas citā telpā un pie citas amatpersonas.

Konstatētās materiālās vērtības, kas atrodas revidējamās vienības telpās un pieder iestādei, bet nav fiksētas inventarizācijas sarakstos, ir viens pulkstenis un divi karogi.

Kā norāda Valsts kontrole, viena no ĪUMSILS funkcijām ir izstrādāt politiku sabiedrības integrācijas jomā un šīs funkcijas izpildes nodrošināšanai ĪUMSILS atbilstoši kompetencei izstrādā tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektus sabiedrības integrācijas jomā.

Ar normatīvo aktu tika izveidota darba grupa, lai izstrādātu Sabiedrības integrācijas politikas pamatnostādnes 2009.-2013.gadam, kuras ĪUMSILS bija jāiesniedz Ministru kabinetā.

Darba grupas sastāvā tika iekļauti dažādu jomu speciālisti un eksperti, kuri pārstāv gan valsts iestādes, gan nevalstiskās organizācijas, nodrošinot darba grupas intelektuālo potenciālu, kā arī plašas zināšanu un viedokļu izmantošanas iespējas.

Ministru kabinets noraidīja darba grupas sagatavoto dokumentu nepietiekamas kvalitātes dēļ, tādēļ ĪUMSILS 27.augustā noslēdza līgumu ar SIA "MRS Grupa" par pētniecības un izstrādes pakalpojumiem un ar tiem saistītiem pakalpojumiem par politikas plānošanas dokumenta "Sabiedrības integrācijas politikas pamatnostādnes. 2009.-2018.gads" projekta izstrādi. Līguma kopējā summa bija 9885 lati.

Pēc Valsts kontroles domām, slēdzot šo līgumu, pastāv risks, ka netika nodrošināta efektīva un lietderīga budžeta līdzekļu izlietošana.

Komentāri (260)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu