Ja Saeimas vēlēšanas notiktu šajā nedēļas nogalē, tajās visvairāk atbalstītāju iegūtu partiju apvienība „Saskaņas centrs” - 12,4%. Tā liecina pētījumu kompānijas „GfK” jaunākās aptaujas dati, ar kuriem šodien iepazīstināja LNT raidījums Top10.
Par SC balsotu 12,4%, par Vienotību - 11.4% vēlētāju
Triju mēnešu laikā apvienības SC reitings krities par trim procentpunktiem.
Vēl lielāku vēlētāju atbalsta kritumu - par vairāk nekā četriem procentpunktiem - piedzīvojusi apvienība "Vienotība", par kuru janvārī būtu balsojuši teju 16%, bet šonedēļ tā iegūtu 11,4% balsu.
Līderu trijniekā ir arī Zaļo un zemnieku savienība, kas varētu rēķināties ar 8,3% vēlētāju. Kopš janvāra Zaļo zemnieku popularitāte ir augusi par 1,5 procentpunktiem.
Tautas partija, par kuru janvārī būtu balsojuši 3,1% aptaujāto, šonedēļ būtu ieguvusi 1,8% balsu, 2% būtu ieguvusi apvienība „Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā”, bet par TB/LNNK būtu balsojuši 1,3%. Par partiju "Visu Latvijai" savu balsi šonedēļ atdotu 1,1% vēlētāju. Nepilnu pusprocentu būtu ieguvuši sociāldemokrāti, savukārt LPP/LC - 2% atbalstītāju.
Ja vēlēšanas būtu šajās brīvdienās, tajās būtu gatavi piedalīties 72% aptaujāto. Pēdējo mēnešu laikā ir krities to cilvēku skaits, kuriem ir noteikta politiska izvēle - janvārī par kādu no partijām bija gatavi balsot puse vēlētāju, šonedēļ tādu ir vairs tikai 41%.
Pirmais personāliju trijnieks: Lembergs, Dombrovskis, Šlesers
Kompānija „GfK” arī veikusi aptauju par politiķu pozitīvo vērtējumu.
Līderu trijniekā ir Ventspils mērs, Zaļo un zemnieku savienības Ministru prezidenta amata kandidāts Aivars Lembergs, kuru patlaban pozitīvi vērtē 48% aptaujāto, premjers Valdis Dombrovskis (JL), kurš iemantojis 44% dalībnieku atbalstu un to spējis jūtami audzēt kopš gada sākuma, kā arī Latvijas Pirmās partijas/Latvijas ceļa līderis Ainārs Šlesers, kurš šķiet simpātisks 22% aptaujāto. Apvienības „Saskaņas centrs” pārstāvi Jāni Urbanoviču pozitīvi uztver 12%, un faktiski nemainīgās pozitīva vērtējuma pozīcijās ir Tautas partijas priekšsēdētājs Andris Šķēle arī ar vidēji 12%.
No šīs nedēļas Top 10 sadarbībā ar pētījumu kompāniju „GfK” regulāri novērtēs, kā mainās sabiedriskā doma pirmsvēlēšanu laikā.