Šodienas redaktors:
Oļesja Garjutkina
Iesūti ziņu!

Ekonomisks sporta auto no Volfsburgas (8)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Šobrīd notiekošajā Tokijas auto izstādē "Volkswagen" prezentējis neparasta izskata un neparasti ekonomisku sporta auto "EcoRacer". Automobilis spēj attīstīt 230 km/h maksimālo ātrumu, taču tai pašā laikā uz 100 kilometriem nobraukta ceļa vidēji patērē tikai 3,4 litrus degvielas.

Pateicoties vieglajai, bet izturīgajai oglekļšķiedras virsbūvei, šis sporta auto sver tikai 850 kilogramu un 100 km/h spēj sasniegt 6,3 sekundēs. "Volkswagen EcoRacer" uzstādīts jaunākās paaudzes 136 zirgspēku turbodīzelis, kura darba tilpums ir 1,5 litri, un jāsaka, ka tā dinamikas rādītāju un degvielas patēriņa kombinācija ir ne vien reta, bet arī valdzinoša parādība, turklāt motors jau atbilst "Euro5" izplūdes gāzu normām.

"Volkswagen" markas automobiļiem izteikti netradicionālo virsbūves dizainu raksturo spēcīgas līnijas, kompaktas proporcijas (garums - 3,77 metri, riteņu bāze - 2,48 metri), milzīga gaisa ieplūdes atvere un LED lukturi priekšā, kā arī ventilācijas lūkas aiz durvīm. Interesants risinājums ir pa daļām noņemamais jumts, kā dēļ "EcoRacer" sevi apvieno trīs dažādu tipu automobiļus - kupeju, rodsteru un spīdsteru. Arī priekšējā loga rāmis ir noņemams un to var aizstāt ar šauru sportisku vējstiklu.
Ne mazāk sportisks ir "EcoRacer" interjers. Šeit izmantota ādas, alumīnija un oglekļšķiedras kombinācija. Vadītāju sagaida trīs spieķu sporta stūre ar gaisa spilvenu un pie stūres kolonnas piestiprināts centrālais displejs. Pogu un slēdžu jūkli šajā auto nesastapt: ar slēdzi pie ātrumpārslēga var ieslēgt sporta režīmu, kā rezultātā stūres mehānisms kļūst "asāks", ESP iejaucas vēlāk un arī dzinējs un transmisija tiek pielāgoti braucēja vēlmēm. Auto navigācijas sistēmas, radio un telefona vadība notiek ar MMI (multimedia interface) pogu pie ātrumpārslēga sviras.

Lai cik skaists jaunais "EcoRacer" arī būtu, tas ir un paliks tika prototips, jo tā koncepcija un uzbūve ir pārāk dārgas ražošanai sērijveidā, tiesa, dažas idejas varētu tikt izmantotas ekonomisku nākotnes auto radīšanā.

Komentāri (8)
Nepalaid garām!
Uz augšu