Reklāma uz automobiļiem - efektīga un atbildīga

Aplīmētās automašīnas - netradicionāla reklāma vai uzņēmuma reprezentācijas veids?

Ar automašīnu aplīmēšanu ar uzņēmuma logo ir tāpat kā ar plakātiem uz ielām - pasūtīt trīs plakātus ir bezjēdzīgi ne vien finansiāli, bet arī efektivitātes ziņā. “Ja pa Latviju braukās tikai piecas ar kāda noteikta uzņēmuma zīmola simboliku aplīmētas automašīnas, to efektivitāte drīzāk būs gadījuma rakstura, nevis mērķtiecīgs reklāmas kampaņas galarezultāts,” norāda skaistumkopšanas salonu tīkla "Kolonna" direktore Anete Bilzēna.

Lai arī savulaik reklāmas nolūkos tika aplīmētas visas uzņēmuma dienesta automašīnas, A.Bilzēna teic, ka šobrīd uzņēmuma “dzīvās” reklāmas funkcijas uzticētas tirdzniecības menedžeriem. Turklāt, lai izvairītos no nepatīkamiem pārpratumiem (savulaik daudzi uzņēmuma darbinieki piedzīvojuši īstas ģimenes drāmas, jo pēc uzņēmuma logo automašīnas uz ielas ir viegli atpazīstamas un izsekojamas), auto aplīmēšana tiek veikta pēc noteiktiem kritērijiem. Respektīvi, aplīmētas tiek tikai to darbinieku dienesta automašīnas, kuru ikdienas darbs tiešā veidā saistīts ar tiešo preču piegādi. “Reklamēt uz automašīnām arhitektu biroju un frizētavu - tas nav racionālākais līdzekļu ieguldījums, turklāt neatbilst mūsu uzņēmuma koncepcijai,” uzsver A.Bilzēna.

Ar uzņēmuma zīmola simboliku aplīmētās automašīnas par efektīvu reklāmas veidu uzskata arī "Amigo priekšapmaksas mobilo sakaru kartes" pārstāvji. “Ar "Amigo" zīmola simboliku aplīmētās automašīnas ir viens no mūsu reklāmas kanāliem, turklāt, kā liecina pozitīvās atsauksmes, ko bieži saņemam, - ļoti efektīviem kanāliem, kas veicina "Amigo" zīmola atpazīstamību un stiprina tā vērtību. Mūsu priekšrocība ir zīmola noformējumā izmantotās krāsas - sarkana un dzeltena, kas ir ļoti košas un izteiksmīgas.

Tās dažādos apkārtējās vides elementos, kā arī uz automašīnām var izmantot daudzveidīgi un asprātīgi,” teic Ieva Sprindžuka, SIA "ZetCom" ("Amigo") mārketinga vadītāja. Tomēr, aplīmējot automašīnu, uzņēmums sevi pakļauj zināmam riska faktoram no tā darbinieka puses, kurš ar šo mašīnu pārvietojas. “Katra ar kāda zīmola simboliku aplīmētā automašīna ir šā konkrētā uzņēmuma “seja”, tāpēc visi ar to veiktie manevri tiek attiecināti uz uzņēmumu kopumā, nevis automašīnas vadītāju, pozitīvi vai negatīvi ietekmējot firmas kopējo tēlu. "Amigo" tirdzniecības pārstāvjiem ir strikti definēts, kādai jābūt uzņēmuma darbinieku braukšanas kultūrai, un viņi savu lomu uzņēmuma tēla veidošanā apzinās ļoti labi.” Gan I.Sprindžuka, gan arī A.Bilzēna ir vienisprātis: lai reklāma uz automašīnām būtu efektīva un atmaksātos, uzņēmuma darbiniekiem jābūt ne tikai priekšzīmīgiem autobraucējiem. Viņiem savi spēkrati jāuztur tīri, lai logo ir labi pamanāms.

Uz augšu