Šodienas redaktors:
Artūrs Guds
Iesūti ziņu!

"Porsche 928" ar četrām durvīm (19)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Nākamais "Porsche" ekspansijas solis būs četru durvju "coupe".

Četru durvju sporta auto? Izklausās pēc pilnīga paradoksa, taču mūsdienās tiek pieļauts viss un eklektika autoindustrijā nes milzu peļņu. Pēc "Cayenne" panākumiem "Porsche" vairs nebaidās no automobiļiem, kuriem ir vairāk par divām durvīm, un ir gatavs "E2" projektam jeb jaunajam "928". Augstākās klases "sportsedans" nāks klajā 2007. gadā un palīdzēs konkurēt ar tādiem monstriem sedana ādā kā "BMW M5", "Mercedes-Benz E55" un "Jaguar XKR". Eksperti jau tagad paredz jaunajam 928. lielu noietu, turklāt ideja nav jauna - 90. gadu sākumā "Porsche" jau bija uzbūvējis četrdurvju "911", kurš pat ieguva rūpnīcas kodu "989" un priekšā iebūvētu 3,5 litru V8 motoru ar 300 ZS. Tomēr ekonomiskā situācija nebija labvēlīga jaunu tirgus nišu apgūšanai un auto tā arī nesāka ražot. Atgriešanās pie četru durvju "911" arī motivēta ar ekonomiskiem apsvērumiem. Lai kā klasisko "Porsche" fani ienīstu "Cayenne", tas palīdz firmai pelnīt naudu jaunu modeļu attīstībai. Ja "Porsche" arī nākotnē vēlas konkurēt ar "Ferrari", "Lamborghini" un "Aston Martin", kuri bada laikos var paļauties uz mātesfirmu ("Fiat", "Audi", "Ford") naudasmakiem, tad nepieciešams vēl viens "neatkarības modelis", ko pārdot par iespējami lielu naudu.

Tehniski "E2" ir identisks "Cayenne" un arī tiks ražots Leipcigā. Modelim tiks uzstādīts modificēts 4,5 litru V8 dzinējs. Pagarinot virzuļa gājienu līdz 83 mm, tiks palielināts motora darba tilpums. Atmosfēriskajā izpildījumā un ar tiešo degvielas iesmidzināšanu "Porsche 928" attīstīs 420 ZS jaudu, kas ir par 80 ZS vairāk nekā "Cayenne S". Taču īstā atombumba būs tā paša motora turboversija ar 500 ZS jaudu. Paredzēts, ka automobilim būs visu riteņu piedziņa un izvēle starp trim ātrumkārbām - manuālo, divsajūgu pusautomātu un "Tiptronic". Tā nu ar veco 928. modeli šo dārgumu saista tikai nosaukums un motora tips, jo arī ātrumkārba pārceļojusi no aizmugures un priekšu, citādi "E2" nebūtu bagāžnieka. Patiesībā par automobiļa reālajām iespējām zināms visai maz. Lai spētu sacensties ar trako "BMW M5", Cufenhauzenas sedanam jābūt ne smagākam par 1800 kg un jāspēj sasniegt 100 km/h krietni ātrāk nekā 5 sekundēs. "Porsche" attiecies no idejas izmantot alumīniju virsbūvē un vērsies pie vācu koncerna "Thyssen" pēc jaunas šķirnes vieglā tērauda. Iespējams, ka "E2" tiks piedāvāts arī ar klasisko piedziņu un pneimopiekari. Britu "Autocar" uzskata, ka jaunā "928" dizains apvienos vecā 989. projekta iestrādes ar tehnoloģijām un aerodinamiskajiem elementiem no "Carrera GT", taču pavisam drošs nav neviens. Kabīne daudzējādi līdzināsies nākamās paaudzes "Porsche 911", bet arī to neviens neieraudzīs līdz nākamā gada rudenim.

Vislielākās problēmas cīņā ar konkurentiem sagādās augstā automobiļa cena. Paredzams, ka ar atmosfērisko motoru četrdurvju "Porsche" maksā ne mazāk par 70 tūkstošiem latu, bet 500 zirgspēku raķete vispār var sasniegt 100 tūkstošu atzīmi, un tas ir daudz, daudz vairāk nekā "BMW" prasīs par desmitcilindru "M5". Risinājums varētu būt V6 versijas ieviešana, taču tai sākumā nepietiks ražošanas jaudas, turklāt pirmo krējumu vieglāk nosmelt topa modifikācijām.

Komentāri (19)
Nepalaid garām!
Uz augšu