Interneta mazumtirdzniecības gigants "Amazon.com" vēstī, ka tā tīrā peļņa pagājušā gada ceturtajā ceturksnī bijusi 2,65 miljoni ASV dolāru (1,55 miljoni latu), apgrozījumam pieaugot par 28 procentiem.
Kompānijas peļņa bija 19 centi par akciju, kas ir vairāk nekā Volstrītas analītiķu prognozētie 14 centi par akciju. 2002.gada pēdējie trīs mēneši bija tikai otrais ceturksnis, kad "Amazon" strādāja ar peļņu - šajā pašā laikā 2001.gadā kompānija nopelnīja piecus miljonus ASV dolāru. Taču kompānijas spēju tikt vaļā no zaudējumiem ar interesi vēro analītiķi, kuri vēlas noskaidrot, vai internets var nest peļņu mazumtirgotājiem. "Amazon" apgrozījums 2002.gada ceturtajā ceturksnī palielinājās par 28 procentiem, salīdzinot ar šo pašu periodu 2001.gadā, un sasniedza 1,429 miljardus ASV dolāru (0,83 miljardus latu). Visā 2002.gadā ienākumi palielinājās par 26 procentiem - līdz 3,933 miljardiem ASV dolāru (2,3 miljardiem latu). "Amazon" dibinātājs un vadītājs Džefs Bezoss ir iepriecināts par rezultātiem. "Mēs pašlaik esam virsotnē. Klienti iepērkas "Amazon.com" tā zemo cenu un plašā klāsta un ērtuma dēļ," viņš teica. Bezoss pavēstīja, ka kompānija turpinās bez maksas visu gadu ASV portāla klientiem piegādāt pirkumus, kuru cena pārsniegs 25 ASV dolārus, kā arī līdzīgu iespēju piedāvās tās Lielbritānijas, Vācijas, Francijas, Japānas un Kanādas portālu lietotājiem. "Mūsu kompānijas darbības nepārtraukta attīstība ļauj mums piedāvāt bezmaksas piegādi visam gadam," teica kompānijas finansu vadītājs Tom Skutaks. "Mūsu mērķi šim gadam ir turpināt palielināt produktivitāti un pazemināt cenas." Vislielākos ienākumus ceturtajā ceturksnī kompānijai nesa grāmatu, mūzikas, DVD un videoierakstu tirdzniecība. Ienākumi no šīm jomām palielinājās par 13 procentiem - līdz 606 miljoniem ASV dolāru. Tālāk seko elektronikas, darbarīku un mājsaimniecības piederumu tirdzniecība, kas deva 21 procentu lielu ienākuma pieaugumu jeb 262 miljonus ASV dolāru. Starptautiskais segments, kurā ietilpst portāli Lielbritānijā, Vācijā, Francijā un Japānā, deva 786 procentus lielu ienākumu pieaugumu - līdz 461 miljonam ASV dolāru, savukārt nesen izveidotajā apģērba un aksesuāru sadaļā pārdošanas apjoms pirmajās 60 dienās pēc atvēršanas ir pieaudzis visstraujāk. Šo sadaļu kompānija atvēra pagājušā gada novembrī.