Skip to footer
Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Prāmis uz Stokholmu ies.

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Rīgas brīvostas valde šodien nolēma izsniegt galvojumu, lai AS "Rīgas jūras līnija" (RJL) varētu saņemt kredītu un iegādāties prāmi "Baltic Kristina" satiksmes nodrošināšanai līnijā Rīga - Stokholma.

Kā ziņots, kredīts prāmja "Baltic Kristina" iegādei tiks ņemts "Parekss bankā". Iepriekšējā ostas valdes sēdē otrdien pieci valdes locekļiem atbalstīja 7,75 miljonu ASV dolāru garantiju sniegšanu RJL, tomēr pret to iebilda trīs valsts institūciju pārstāvji valdē, tāpēc pēc Rīgas brīvostas pārvaldes nolikuma jautājuma lemšana tika uzticēta satiksmes ministram Anatolijam Gorbunovam. Taču satiksmes ministrs norādīja, ka viņam nav tiesību izlemt jautājumus, kuros ostas valde nevar pieņemt lēmumu, jo šāda norma no likuma Par ostām izslēgta jau 2000.gadā. Tādēļ Rīgas domes un ostas valdes priekšsēdētājs Gundars Bojārs jau vakar paziņoja, ka ostas valde kredītu garantēs. Iegādājoties 27 gadus veco prāmi "Baltic Kristina", kurš savulaik saucās "Iļjičs", prāmju līnija Rīga - Stokholma neattīstīsies, uzskata Latvijas Ekonomikas attīstības fonda prezidente, Rīgas domes opozīcijas deputāte Inese Vaidere. "Pēc laika kredītu un zaudējumus nāksies atmaksāt no nodokļu maksātāju naudas un būsim atkal pie "sasistas siles"," sarunā prognozēja Vaidere. Vaideres skatījumā šīs prāmja līnijas atdzīvināšana ir viens no svarīgākajiem ekonomiskajiem uzdevumiem Rīgā un Latvijā. "Lai līniju atdzīvinātu un iedzīvinātu, vajadzīgs jauns un moderns prāmis. Nevaru iedomāties, ka "Iļjičs"spētu piesaistīt papildu pasažierus un attīstīt šo līniju," sacīja ekonomiste. Vaidere pauda viedokli, ka, braucot ar gandrīz 30 gadu vecu kuģi, pasažieriem būs nedrošības sajūta. "Prāmja "Estonia" liktenis visiem vēl ir svaigā atmiņā," piebilda domes opozīcijas deputāte. Savukārt AS "Rīgas jūras līnija" (RJL) preses sekretāre Evita Matisone sarunā ar aģentūru LETA Vaideres viedoklim nepiekrita. "Vecumam šeit nav nekādas nozīmes. Prāmja vecumu nenosaka fiziskais vecums, bet tehniskais stāvoklis un aprīkojums," sacīja Matisone. Viņa norādīja, ka prāmis "Baltic Kristina" 1997.gadā pārbūvēts, tam veikts kapitālais remonts. Pēc Matisones teiktā, prāmis iepriekš nodrošināja prāmju satiksmi no Igaunijas uz Zviedriju un nevienai pusei pret prāmi neesot bijis iebildumu. "Ne jau kuģis piesaistīs vai atbaidīs cilvēkus. Ir vajadzīgs kvalitatīvs serviss un regulāra satiksme," uzsvēra uzņēmuma pārstāve. Matisone norādīja, ka lielākie ienākumi veidojas no kravu pārvadājumiem, kam "Baltic Kristina" ir piemērots. Matisone stāstīja, ka RJL prāmi "Baltic Kristina" plāno izmantot aptuveni piecus gadus. "Cīnāmies, lai par 7 miljoniem ASV dolāru atjaunotu prāmju satiksmi starp Rīgu un Zviedriju," sacīja Matisone. "Mēs varam gribēt jaunāku, modernāku prāmi, bet kurš to kreditēs. Jāsāk ar mazumiņu," norādīja RJL preses sekretāre. Viņa uzsvēra, ka prāmju bizness ir ilgtermiņa. Kā ziņots, RJL jau ir samaksājusi 350 000 ASV dolāru (212 000 latu) depozītu Norvēģijas uzņēmumam "Windward Shipping" prāmja "Baltic Kristina" iegādei. Līdzekļus pirmajai iemaksai piešķīris RJL akcionārs - SIA "Astramar". Iepriekš tika norādīts, - ja atlikusī summa netiks samaksāta līdz šodienai, tiks zaudēts iemaksātais depozīts, un prāmi iegādāsies kāda cita kompānija.

Komentāri
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu