TVnet jau vakar ziņoja, ka mobilo sakaru operators SIA "Tele2" ieviesis jaunu veidu, kā pakalpojuma "Zelta zivtiņa" izmantotājiem ar īsziņas (SMS) palīdzību ir iespējams papildināt sarunu limitu. Tomēr šis pakalpojums ļauj norēķināties arī negodīgi, izmantojot svešu cilvēku maksājuma un kredītkaršu datus. "Tele2"pārstāvji šodien aģentūrai LETA apstiprinājuši, ka šāda iespēja pastāv, tomēr solījuši ar to cīnīties.
Veids, kā jūs varat papildināt savas "Zelta zivtiņas" kredītu ar vienkāršu īsziņu, ir pietiekami vienkāršs un ērts, lai to nenoniecinātu kā pakalpojumu, bet neskaidrības rada drošības aspekti. Papildināšana ir vienkārša - klients piereģistrē savu maksājumu karti, aizsūtot īsziņu ar kartes numuru un derīguma termiņu (mēnesi, pēc tam gadu), tos atdalot ar # vai jebkuru citu simbolu, piemēram, xxxxxxxxxx#xx#xx, uz servisa numuru. Diemžēl par drošību šeit nevar būt ne runas, jo rekvizīti, kas nepieciešami šā jaunā pakalpojuma izmantošanai, ir pieejami, piemēram, uz čeka, ko saņemat veikalos, ja esat izvēlējušies maksāt par pirkumu ar maksājuma karti, jo nekāda reālā kartes īpašnieka pārbaude (autentifikācija) vai papildu drošības elementi netiek lietoti. Zināms ir arī tas, ka "Zelta zivtiņas" lietotāja personifikācija nenotiek. Kā atzina uzņēmuma PR projektu menedžere Agnese Ekmane, jaunais pakalpojums - priekšapmaksas sarunu kartes "Zelta zivtiņa" kredīta atjaunošana ar īsziņas palīdzību - pēc būtības atbilst tirdzniecībai internetā. Ekmane uzskata, ka ir iespējami krāpnieciski darījumi, nosūtot svešas kredītkartes numuru un derīguma termiņu, tomēr uzņēmums ir noteicis, ka sarunu kredītu papildināšanu var veikt tikai atjaunošanas kartēm Ls 3,5 vai Ls 6 vērtībā, turklāt to var darīt tikai divas reizes mēnesī. Ja cilvēks, kura kredītkarte vai debetkarte būs ļaunprātīgi izmantota "Zelta zivtiņas" kredīta atjaunošanā, dosies uz "Pirmo banku" un pierādīs, ka savu karti nav izmantojis šim nolūkam, naudu viņš saņems atpakaļ, savukārt tas abonents, kurš būs krāpies, tiks atslēgts no "Tele2" tīkla. Uzņēmuma pārstāve arī uzsvēra, ka pakalpojums nav izstrādāts vienas dienas laikā, tas esot darīts, ņemot vērā arī ārvalstu pieredzi. Ekmane arī pastāstīja, ka jauno pakalpojumu, kas ieviests pirms divām dienām, jau izmantojuši vairāki "Zelta zivtiņas" lietotāji.