“Automotive News International” paziņojis šā gada labākos konceptautomobiļus
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Pasaules autoindustrijas oficiozs gada laikā iesniegtos pieteikumus apkopoja tikai pēc Parīzes autosalona, jo tā bija pēdējā starptautiska mēroga autoizstāde šogad, kurā tika demonstrēti jauni konceptautomobiļi.
Par Gada konceptauto ar lielu balsu vairākumu tika izvēlēts “Ferrari” un “Pininfarina” ilgstošās sadarbības simbols “Rossa” (“550 Barchetta” prototips), kurš pirmo reizi tika demonstrēts Turīnas autosalonā jūnijā. Otrās vietas ieguvējs tapis firmā, kura tikai pēdējā laikā sākusi izrādīt kreatīvas domāšanas pazīmes ārpus ierastajiem rāmjiem – no “Mazda”. Četrdurvju kupeja ar rotordzinēju (kā “Mazda RX-7”) ar 280 ZS jaudu un nosaukumu “RX-Evolv” piesaistīja ekspertu uzmanību jau gada sākumā. Parīzes motoršova labākā konceptautomobiļa balva diezgan loģiski tika “Porsche Carrera GT”, ko nodrošināja gan absolūtais pārsteiguma moments, gan tehniskais līmenis, gan nevainojamais rodstera stils, kuram turklāt lemts realizēties dzīvē.
Kā jau mūslaikos pierasts, aiz skaistuma uzreiz seko draudzīga attieksme pret apkārtējo vidi. Šeit pēc “Automotive News” aptaujas nepārspējams ir “”Fiat Ecobasic”, kura galvenā labā īpašība ir elastīgs moduļu ražošanas princips, kas patērē daudz mazāk resursu un mazāk piesārņo vidi. Dīvaini, taču reāli ekomobiļu projekti kā “Honda FCX” un “GM Precept”, kurš par spīti “Cadillac” izmēriem patērē tikai 3 litrus degvielas uz 100 km, ieguva zemākas vietas. “Fiat Ecobasic” tika pieminēts kā otrās vietas ieguvējs par labāko interjera koncepciju, pirmo vietu ieguva “Renault Koleos”, jo neviens cits nespēja apvienot minivena lieluma salonu ar “coupe” siluetu un tik lielām durvīm kā vilcienam, turklāt to visu vēl var pārvērst vaļējā pikapā. Trešā vieta amerikāņu projektam “Cadillac Imaj”, kurš rāda, kā viens pārticis hamburgeru ēdājs brauks savā bezizmēra limuzīnā pēc kādiem desmit gadiem vai pat ātrāk.Par ārpuses dizaina koncepciju pirmā godalga tika “Seat Salsa”, jo šis auto vistuvāk un visprecīzāk definē Eiropas kompaktklases automobiļa nākotni, kaut arī runa ir tikai par “Seat” dizainu. Tikai otrajā vietā tikusi bezgalskaistā, taču nepraktiskā “Rossa’”, bet trešo vietu ieņem “RX-Evolv”. Šīs nominācijas jēga nav skaidra, jo pirmās trīs vietas ieņem automobiļi, kas minēti kategorijā “Gada konceptauto”, tikai citā secībā. Savukārt žurnāls "Popular Mechanics" apbalvojis kompāniju "DaimlerChrysler" ar "Dizaina un inženierijas balvu" par abās Klusā okeāna pusēs ažiotāžu izraisījušā "Chrysler PT Cruiser" dizainu, konstrukciju un inovatīvo pieeju automobiļa projektēšanā. Jāpiebilst, ka "PT Cruiser", kuru var iegādāties arī Latvijā, šogad saņēmis prestižas balvas no tādiem izdevumiem kā "Business Week", "Fortune", "Autoweek" un pat "Wired".