Harley-Davidson no 2019.gada brauks ar elektrību
Motocikls LiveWire

Harley-Davidson LiveWire

FOTO: Harley-Davidson

Milānas motociklu šovā (EICMA) novembra sākumā Eiropas pirmizrādi piedzīvoja elektropiedziņas Harley-Davidson LiveWire. Šis ir pirmais divratu elektromotocikls Harley-Davidson saimē, un par to prezentācijā sīkāk pastāstīja produktu attīstības departamenta viceprezidents Marks Makalisters.

Pirmoreiz Harley-Davidson elektromotociklu ražošanas plāni tika prezentēti pasākumā “More Roads to Harley-Davidson” 2018.gada 30.jūnijā, kad tika atklāta iecere kāpināt ieguldījumus elektromotociklu ražošanā, lai līdz 2022. gadam ražošanā tiktu ieviesta pilna elektromotociklu gamma. Šobrīd LiveWire ir ražošanai gatavs motocikls. Harley-Davidson saredz perspektīvas elektromotociklu ražotnē un ir nolēmis kļūt par globālo līderi šajā jomā. LiveWire pirmsākumi meklējami vīzijā par elektromotociklu 2014. gadā tāda paša nosaukuma projekta ietvaros. Projekta rezultāts bija elektromotocikls ar lielisku, momentānu paātrinājumu, ko nodrošina elektromotors ar augstu griezes momentu, zemu smaguma centru, alumīnija rāmi un teicamu manevrētspēju. 

Dzinējs

Tas ir elektromotors ar maksimālo griezes momentu jau no pirmā apgrieziena. Motors ir novietots iespējami zemu, tādēļ arī smaguma centrs ir maksimāli zems, kas nozīmē stabilu motocikla vadāmību braucot, kā arī stabilitāti apturētam motociklam. Motoram ir arī skaņa, kas pieņemas spēkā līdz ar ātruma pieaugumu.

Šasija

Transmisija un balstiekārta jaunajam elektromotociklam ir veidota īpaši pilsētas apstākļiem – straujai manevrētspējai. To palīdz nodrošināt pastiprināts alumīnija rāmis un Showa balstiekārta. Aizmugurējā viena amortizatora balstiekārta Showa BFRC-lite (Balanced Free Rear Cushion-lite) kombinācijā ar priekšējo balstiekārtu Showa SFF-BP (Separate Function Fork-Big Piston) ir ideāla tipiskiem braukšanas apstākļiem pilsētā.

FOTO: Harley-Davidson

Elektromotociklam ir Brembo monobloka bremžu sistēma ar 300 mm dubultajiem bremžu diskiem priekšā. LiveWire standartaprīkojumā ir ABS un pretbuksēšanas (TSC) sistēma. Harley-Davidson sadarbībā ar Michelin ir izstrādājuši speciāli šim modelim paredzētas riepas (180mm aizmugurē/120mm priekšā). Tāpat braucēja rīcībā ir septiņi braukšanas režīmi - četri ir rūpnīcas uzstādījumi un vēl trīs režīmi, kurus lietotājs var individuāli pielāgot.

FOTO: Harley-Davidson

Tehnoloģijas

Instrumentu panelis, kas izvietots pie stūres, ir aprīkots ar skārienjūtīgu augstas izšķirtspējas spilgtu TFT ekrānu, kas nodrošina plašu, viegli nolasāmu informācijas klāstu. Displeja novietojums ir maināms, pielāgojot to individuāli katram motocikla vadītājam. Displejs ir savietojams ar Bluetooth tehnoloģijām nodrošinot savietojamību ar navigācijas iekārtām un audio atskaņošanas sistēmām utt.

FOTO: Harley-Davidson

Elektromotocikla LiveWire pamata enerģijas avots ir litija jonu akumulators alumīnija sakausējuma korpusā. Papildus LiveWire motocikls ir aprīkots ar mazāku 12 voltu litija jonu bateriju, kura nodrošina barošanu apgaismojumam, instrumentu panelim, vadības ierīcēm un skaņas signālam.

FOTO: Harley-Davidson

Motocikla uzlādei ir iespējams izmantot iebūvētu lādierīci, kura elektrotīklam pievienojama ar vadu, kas atrodas zem motocikla sēdekļa. Uzlādes sistēma ir savietojama arī ar ātrās uzlādes iekārtām. Visiem Harley-Davidson dīleriem, kas tirgos LiveWire motociklus, piedāvājumā būs arī attiecīgās uzlādes stacijas.

FOTO: Harley-Davidson

Stils

Harley-Davidson stila doktrīna ir: visa uzmanība dzinējam. Tāpat kā V-twin motora gadījumā, pirmais, kas krīt acīs ir dzinējs. Tādēļ arī elektriskajā motociklā motors tiek īpaši izcelts. Tas ir spožā korpusā ar izceltiem mehānismiem un tā vēsta, cik tas ir spēcīgs. Akumulatoru korpuss ar dzesēšanas sistēmu arī iekļaujas šajā dizaina konceptā. Kā nobeigums visam ir izceļams motocikla īpašais krāsojums.

Harley-Davidson LiveWire pārdošanā nonāks 2019.gadā. Detalizētāka informācija par to būs pieejama 2019. gada janvārī. 

FOTO: Harley-Davidson

Uz augšu