Pašmāju bāleliņi, atbalstot sievietes, izmetas kaili un rada pikantu kalendāru “Kailendārs” (3)

Egoiste
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto, Mārtiņš/TVNET

"KAILendārs" ir dizaina kalendārs ārpus rāmjiem – tā šo projektu nodēvē tā autori: “Estētiski baudāms, pildīts ar simboliem un zemtekstiem, pārsteidzošs un kails!” Džentlmeniskākais šķiet fakts, ka šis ir vīriešu uznāciens, kā arī atbalsts sievietēm, jo to, ka puskailas daiļā dzimuma pārstāves ir vai ikkatrā reklāmas plakātā vai ikgadējā kalendārā, visi uztver kā pilnīgi normālu parādību.

“Šis ir kalendārs sievietēm. Turklāt atšķirībā no citiem šoreiz nav ne silikona, ne mākslīgu ugunsdzēsēju - tikai dabīgi, īsti vīriešu ķermeņi. Projekta darbība norisinās Aizputes novadā, un dalībnieki ir novada patrioti. Mistika, trakums, kaila patiesība - tas ir "KAILendārs",” projektu raksturo ieraksts sociālajā vietnē.

Rīgā notikusi "Kailendāra" prezentācija, kurā piedalījās vairums mēnešu fotomodeļu. Viņi vēlas savus vārdus paturēt noslēpumā plašākai publikai, kaut apzinās, ka novadnieki noteikti atpazīs drosmīgos puišus.

Liela daļa kalendāra bilžu saistās ar kādu no modeļu darbiem vai hobiju – kaņepju audzēšana, aviācija, galdniecība, retro auto, vīna darīšana, sportošana un citi.

Ideja no joka izaug līdz nopietnai fotosesijai

Ideja par vīriešu fotosesiju tapa nejauši pirms diviem gadiem, caur smiekliem un jokiem atskāršot, ka arhīvā veidojas tipiskas vīriešu fotosesiju bildes. Apskatot tās draugu lokā, sajūsma par puišu potenciālu auga, bet viss joprojām joka līmenī – jātaisa, jo būs smieklīgi, tāpēc ka tik ticami.

“Par to, ka jāveido kalendārs, tika izlemts vēlāk, saprotot, ka būs jautra un līdz asarām smieklīga fotosesija, kas tā arī bija. Radošā komanda, kuras sastāvā bija modeļu sievas, ģimene un draugi, caur šo procesu iepazina labāk ne tikai cits citu, bet arī paši sevi, savu drosmes līmeni un spēju atbrīvoties, jo novilkt drēbes, paliekot pilnīgi kailam desmit cilvēku un kameras priekšā, ir liels pārbaudījums. Tās bija ļoti pieredzes bagātas un labi pavadītas trīs radošas dienas,” par fotografēšanas pasākumu stāsta organizatori.

Misija – atbalsts sievietes kailumam!

Katram iedvesmas avots, mērķis un pamatojums, kāpēc būtu jāpiedalās tādā projektā, bija atšķirīgs. Kāds vēlējās pārbaudīt savu drosmi un psiholoģisko izturību, cits baidījies, ka vecumdienās atskārtīs, ka dzīvē nav izdarījis visu, trešais vēlējies sagatavot dāmām pārsteiguma dāvanu. Vairāki vēlējās ar šo fotosesiju atbalstīt sievietes, nostājoties pret sieviešu ķermeņu plašo eksponēšanu mūsdienu medijos un reklāmās, un arī lauzt stereotipisko domāšanu, ka milzīgs plakāts uz ielas ar sievieti peldkostīmā vai apakšveļā ir normāli un pieņemami, bet vīrietis bez drēbēm un jocīgā rakursā vai darbībā – jau perversi.

“KAILendārs” ir pieklājīgs no estētiskā viedokļa – nav redzams nekas lieks. Katrā kompozīcijā tikai viens vai divi tēli ir pilnībā kaili, bet arī – pieklājīgi paslēptas attiecīgās vietas. Par saturisko aspektu – jā, dažas bildes ir provokatīvas un izraisa asas diskusijas, bet, no otras, - tur nav nekā tāda, kas nav katram no mums pazīstams.

Vispikantākās bildes – februārī un septembrī!

Visprovokatīvākā no visām bildēm, pēc modeļu domām, ir februāra bilde, kur puiši sēž pie VHS kasešu filmām, kā arī septembra bilde kaņepju laukā, kurā dominē mistērija, mainītās lomas. Vairākums bilžu gan ir pavisam pieklājīgas un pieņemamas visām gaumēm.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kailendārs Brīvi (@kailendars) on

"Šis kalendārs ir tāda viena liela lielo puišu blēņa un mazliet provokācija. Tomēr kāds kopīgs mērķis bija visiem - likt izskanēt mazpilsētas vārdam Latvijas mērogā, parādot, ka te nav palikuši tikai konservatīvi un noslēgti cilvēki, bet gan progresīvi, drosmīgi, atvērti jauni cilvēki, kas izmācījušies un ieguvuši pieredzi, atgriežas te dzīvot ar jaunu kvalitāti. Reklāmas speciālistu sauklis ir – “nav efektīvākas reklāmas par skandalozu reklāmu”. Viss, kur figurē kailums, paliek cilvēkiem ierakstīts zemapziņā uz mūžu. Tad, kāpēc neierakstīt Latvijas iedzīvotājiem zemapziņā Aizputi?” patriotiski par projektu izsakās novadnieki.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kailendārs Brīvi (@kailendars) on

Kalendāra fotogrāfs - Matīss Markovskis

Dizains - Aigars Spāģis.

Kalendāru būs iespējams iegādāties internetā (caur Facebook lapu “KAILendars”), mākslas galerijās, tirdziņos. Galvenokārt tas domāts kā Ziemassvētku vai Jaunā gada dāvana.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu