Zviedru Koenigsegg prezentē auto, ar ko pietuvoties 500 km/h robežai

Koenigsegg Jesko

FOTO: Koenigsegg

Ženēvas motoršovā, kurš otrdien vēra durvis mediju pārstāvjiem un industrijas profesionāļiem, dienas gaismu ieraudzījis Koenigsegg Agera RS pēctevis Jesko. Auto ieguvis zviedru uzņēmuma dibinātāja Kristiāna fon Kenigsega tēva vārdu un ir apgādāts ar modernizētu astoņu cilindru motoru, kā arī deviņu pakāpju divu sajūgu pārnesumkārbu.

Jesko uzstādīts Koenigsegg pašu izstrādātā 5 litru V8 turbomotora modernizētais variants. Tam ir jauni  turbokompresori un ieplūdes sistēma, kā arī jauna elektronika. Tāpat motors ir ieguvis gaisa padeves sistēmu turbokompresoriem, kas ar neliela kompresora palīdzību iegriež turbīnas lāpstiņas un tādējādi uzlabo motora atsaucību.

Motora jauda, ja tiek izmantots parasts benzīns, ir 1280 zirgspēki, savukārt ar bioetanolu E85 degvielas tvertnē Jesko attīsta 1600 ZS. Maksimālais griezes moments sasniedz 1500 Nm, no kuriem tūkstoš ņūtonmetru pieejami apgriezienu diapazonā no 2700 - 6170 apgr./min., maksimālā grieze pie 5100 apgr./min, bet maksimālais ātrums, kas pagaidām vēl praksē nav pārbaudīts, ir 483 km/h.

FOTO: Koenigsegg

Vēl viens jaunums ir Koenigsegg pašu izstrādāta deviņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārba. Tā nodēvēta par Light Speed Transmission (LST) un, spriežot pēc nosaukuma, darbojas zibenīgi. Minēts, ka ātrumu pārslēgšanai nepieciešamas vien 20 - 30 milisekundes.

FOTO: Koenigsegg

Īpaša uzmanība veltīta Jesko aerodinamiskajām īpašībām. Kad braukšanas ātrums ir 250 kilometri stundā, Jesko virsbūves aerodinamiskie elementi ģenerē 800 kilogramiem līdzvērtīgu piespiedējspēku. Ātrumam pieaugot vēl par 25 km/h, mašīnu pie zemes spiež jau tonna. Tas ir par 30 procentiem vairāk nekā Koenigsegg One:1 un par 40% vairāk nekā Agera RS. Kā norāda Motor.ru, pat sānu spoguļi rada 20 kilogramiem pielīdzināmu piespiedējspēku.

FOTO: Koenigsegg

Koenigsegg Jesko paredzēts izgatavot 125 eksemplāros. Auto maksās ap 2,6 miljoniem eiro.

FOTO: Koenigsegg

Uz augšu