Nepilnu divu gadu laikā, kopš Rīgas ielās parādījies stilīgais “Toyota” hibrīdauto ar sarkani melno zīmējumu uz sāniem un zīmīgo nosaukumu CARGURU, automobiļu koplietošanas pakalpojums (car sharing) kļuvis par mūsdienīga, zaļi domājoša pilsētnieka trendu. Šobrīd pa metropoles (un ne tikai) ielām braukā 90 “gudrie” auto, bet jau šogad to skaits trīskāršosies. Pašmājās radītais CARGURU zīmols plāno startēt ārpus robežām, piedāvājot kopbraukšanu arī Tallinā un Viļņā.
“Man būtu grūti aģitēt, ja es neticētu šai lietai,” iesāk Carguru idejas autors Vladimirs Reskājs, kurš plašākai sabiedrībai savulaik kļuva zināms kā ambīcijām apveltīts viens no jaunākajiem Saeimas deputātiem.
Pirms dažiem gadiem viņš politisko karjeru nomainīja pret izaicinājumu biznesā, kuram nodevās ar sev raksturīgo degsmi un aizrautību.
Vladimirs sāka to, ko līdz šim Latvijā neviens nebija uzdrīkstējies, – izveidoja automobiļu koplietošanas pakalpojumu (car sharing) Carguru.
Videi draudzīgās tehnoloģijas
Tomēr kā tas viss sākās? “Pēc politiķa karjeras beigām domāju, kurā virzienā tālāk attīstīties. Patiesībā viss notika likumsakarīgi, jo var sacīt, ka man ir politbiznesa izglītība, – bakalaura grāds uzņēmējdarbības vadībā un maģistra politikas zinātnē. Biznesa priekšrocība ir tā, ka esi saistīts tikai ar savām zināšanām, ambīcijām un iespējām, nevis politisko ciklu,” viņš paskaidro. Tā nu pirms četriem gadiem Vladimirs atradās krustcelēs – kurā virzienā doties? “Sapratu, ka klasiskie biznesa modeļi mani nesaista, bet man interesants ir informācijas tehnoloģiju virziens. Domāju par to, kā biznesā likt lietā viedtālruni - ierīci, bez kuras mūsu ikdiena vairs nav iedomājama.”