Pārprodukcija, nodokļu nemaksāšana, normatīvā regulējuma trūkums – tās ir tikai dažas no “mīlulīšu” tirgus problēmām. Aplēses liecina ka lolojumdzīvnieku apgrozījums gadā ir 10 miljoni eiro.
Jāsāk ar to, ka mājas mīluļu pavairotāji biznesu dēvē par hobiju, tāpēc uzņēmējdarbību nereģistrē un nodokļus nemaksā. Likumdošana (drīzāk tās trūkums) rūpalu savā ziņā atbalsta, jo vienīgais regulējums ir Ministru kabineta noteikumi Nr.266 “Labturības prasības mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai, tirdzniecībai un demonstrēšanai publiskās izstādēs, kā arī suņa apmācībai”, kuros noteikts, ka mājas (istabas) dzīvnieka īpašnieks (33.1 4) nodrošina, ka sunim, kaķim un mājas (istabas) seskam gada laikā nav vairāk kā viens mazuļu metiens. Ievērojot šo normu, jaundzimušo mājas mīluļu skaits vienmēr būtu ierobežots. Tomēr cik metienu ir patiesībā, kādos apstākļos mitinās dzīvnieki, cik mazuļu tiek pārdoti, par kādu summu, neviens nezina, un arī, ja gribētu, nespētu izskaitīt, jo pirmo reizi suns jāreģistrē līdz sešu mēnešu vecumam, bet kucēni tiek pārdoti dažu mēnešu vecumā.