Rīgas domes un "Rīgas satiksmes" vadība pagaidām vairās komentēt CFLA lēmumu

Uzņēmuma "Rīgas satiksme" valdes loceklis Jānis Meirāns (no kreisās), Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vadims Baraņņiks un Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins atbild uz žurnālistu jautājumiem pēc darba sanāksmes par situāciju saistībā ar satiksmei slēgto Augusta Deglava ielas pārvadu.

FOTO: Ieva Leiniša/LETA

Rīgas domes un SIA "Rīgas satiksmes" vadība pagaidām nevēlas komentēt Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) lēmumu lauzt līgumu par Skanstes tramvaja projekta īstenošanu.

"Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča sacīja, ka uzņēmums vēl nav saņēmis CFLA vēstuli, tādēļ nevar komentēt tās saturu. Līdz ar to uzņēmums sīkākus komentārus sniegs pēc tam, kad būs iepazinies ar aģentūras argumentiem.

Arī Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājs Uģis Vidauskis aģentūrai LETA norādīja, ka uzņēmuma kapitāldaļu turētājs Vadims Baraņņiks (S) pašvaldības nostāju šajā jautājumā komentēs pēc CFLA vēstules saņemšanas.

Kā ziņots, CFLA ir pieņēmusi lēmumu izbeigt līgumu ar uzņēmumu "Rīgas satiksmi" par Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu.

Līdz šim projekta ietvaros par veiktajām darbībām CFLA ir uzņēmumam izmaksājusi 451 304 eiro, un šī summa "Rīgas satiksmei" ir jāatmaksā. Termiņš atmaksas veikšanai ir 2019.gada 3.augusts.

CFLA ir izvērtējusi "Rīgas satiksmes" iesniegto informāciju un skaidrojumus, projekta aktualizēto rīcības plānu par projekta ieviešanas riskiem, CFLA rīcībā esošos auditorfirmas SIA "Ernst&Young Baltic" ziņojumus, kā arī citu pieejamo informāciju par "Rīgas satiksmes" darbību. Balstoties uz šo analīzi, CFLA pieņēmusi lēmumu vienpusēji izbeigt līgumu.

CFLA direktors Mārtiņš Brencis stāstīja, ka pamatojumā savam lēmumam CFLA norāda uz nepieļaujami augstajiem riskiem, kas faktiski izslēdz iespēju realizēt projektu atbilstoši plānam un projekta izdevumus deklarēt Eiropas Komisijai (EK).

Kopējās Skanstes tramvaja projekta izmaksas tiek lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot PVN. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būtu 65,66 miljoni eiro, "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums - 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai - 4,33 miljoni eiro.

Uz augšu