Pirmie iespaidi: modernizētais Hyundai i30

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Vai zini, kas notika 2017.gada 1.decembrī? Tajā dienā ikgadējā konkursa Latvijas Gada auto žūrija 28 cilvēku sastāvā apvienoja spēkus un ar savām balsīm par galvenā titula - Latvijas Gada auto 2018 - ieguvēju izvēlējās kompakto automobili Hyundai i30 jeb auto, kurš pie dīleriem nonācis nu jau viegli modernizētā izskatā.

Varam sapņot par 300 km/h ātru Bentley, pusmiljonu vērtu Rolls-Royce vai divvietīgu auto eksotiku, kam apakša vienmēr būs noskrāpēta, jo mūsu ceļi nav pietiekami gludi, taču brīdī, kad jāsāk lūkot pēc personīgā auto, skatiens visbiežāk būs pavērsts piezemētāka un pieejamāka transporta virzienā. Piemēram, uz tā dēvēto golfa klasi jeb kompaktajiem auto, kur viens uzmanības vērts braucamais ir Hyundai i30.

Tieši šādu auto hečbeka formātā pirms neilga laika ieguvu uz brīvdienām, un jāsaka, ka auto atstāja visnotaļ pozitīvu, patīkama braucamā iespaidu. Nav arī pārsteigums, jo simpatizēja arī iepriekšējais modelis, kad bija jāizlemj, kuriem finālistiem dot un kuriem nedot punktus Latvijas Gada auto 2018 konkursā. Vizuālās izmaiņas pēc modernizācijas nav lielas. Pat Hyundai to dēvē nevis par jaunu izskatu, bet gan izskata atjauninājumu, un tas ir tāds, ka, nenoliekot abus modeļus blakus, visticamāk, pat nepateiktu, vai priekšā ir 2016. vai 2018.gada auto. Abi vienlīdz glīti ar viegli atšķirīgiem radiatora režģiem, bamperiem un dienas gaitas lampām. Faktiski eiropeiska mašīna ar korejisku piesitienu, jo, ja zīmola izcelsmes valsts ir Dienvidkoreja, tad i30 dizainēšana, izstrāde un testēšana notiek Eiropā, kur par bāzes vietu izvēlēta Riselshaima, Vācijā.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Ja salonā veiktas kaut nelielas izmaiņas, tad salonā un tehnikas jomā būtiskākās ir saistītas ar dzinēju pielāgošanu jaunākajām izmešu prasībām, kas darba tilpumu un jaudas diapazonu nav ietekmējis. Interjers šim auto, tāpat kā citiem i30 atvasinājumiem (tādu kopā ir četri), ir skaidrs, saprotams, viegli nolasāms. Telpas salonā ir gana daudz, kā priekšā, tā aizmugurē, un, lai gan attālums starp bamperiem ir 4340 mm, aiz aizmugurējiem sēdekļiem ierīkots 395 litru bagāžnieks. Ja vajag, sēdekļus var nolocīt, un tad izmantojamā telpa palielinās līdz 1301 litram. Reti kuram klases konkurentam ir vairāk.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

It kā ar komfortablu sēdēšanu un ērtu stūri būtu par maz, Hyundai piedāvā tādu aprīkojumu, kas vēl dažus gadus atpakaļ bija ekskluzīvs premium segmentā. Tas, protams, maksā papildus, taču vācu-korejiešu auto ir apgādājams ar tādām ekstrām kā, piemēram, automātiskās tālās gaismas, adaptīvā kruīza kontrole, sēdekļu ventilēšana, par apsildi nemaz nerunājot, stūres apsilde, aktīvais joslu asistents, septiņu pakāpju divu sajūgu automātiskā pārnesumkārba (7DCT) un citas sistēmas, kas mašīnā ļauj justies droši un novērtēti.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Pārnesumkārba izmēģinātajā demo automobilī priekšējiem riteņiem pārvada vilkmi no 1,4 litru turbo motora. Tā svarīgākie parametri ir 140 ZS un 242 Nm. Ņemot vērā, ka i30 hečbeka pašmasa ir no 1204 kilogramiem, tas ir gana, lai auto būtu gana izveicīgs. Ja nu kādam 8,9 sekundes līdz simtam šķiet nepieklājīgi daudz, tad jāraugās N sērijas i30 virzienā, jo tad par dinamiku gādā 2 litru dzinējs ar 275 zirgspēkiem. Bet kā ikdienas auto itin labs ir arī 140 zirgspēku benzīna modelis - kluss, līdzsvarots un saprātīgi ekonomisks. Patērē gan par kādu litru vairāk nekā tabulā norādītos 6,4 l/100 km. Citas opcijas, ja tīkams nav ne viens, ne otrs dzinējs, ir 1,4 litru atmosfēriskais dzinējs ar 100 ZS, 1 litra turbodzinējs ar 120 ZS, kā arī 1,6 litru dīzelis versijās ar 95, 110 un 136 ZS.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Sevišķi daudz ar šo auto nenobraucu, tomēr ir skaidrs, ka auto teicami tiek galā ar dažāda veida segumiem. Piekare Hyundai tehniskajā centrā pie Frankfurtes izstrādāta tāda, kāda eiropiešiem patīk, - saturīga un stingra. Līdz ar to i30 labi tur straujus pagriezienus, bet nav arī neciešami “sportisks” uz grants ceļa vai būvdarbu zonā. Balanss ir atrasts. Un, kas noteikti jāpiemin, ir trokšņu izolācija, jo braucot nudien var just, ka tai veltīts daudz uzmanības. Varbūt mašīna sver kādu kilogramu vairāk, taču akustiskais komforts salonā ir labi jūtams.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Cik tad šāds automobilis, ko arī pats neatteiktos lietot ikdienā, maksā? Bāzes versijā Fresh komplektācijas i30 ar 100 zirgspēku benzīna motoru un manuālo pārnesumkārbu pie dīlera Skandi Motors patlaban maksā 15 990 eiro. Labāk aprīkotie Style modifikācijas auto pieejami par 23 990 eiro, savukārt izmēģinātais šī aprīkojuma līmeņa auto ar dažādiem papildu labumiem - ap 27 tūkstošiem. Bet, kā jau vēsta lielie cipari uz demo mašīnas aizmugurējām durvīm, ir arī alternatīvas, proti, i30 šobrīd pieejams jau par 69 eiro mēnesī. Un 7 gadu garantija ir standarts.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Tehniskie dati: Hyundai i30 1.4 T-GDI Style

Dzinējs1353 ccm, R4
Jauda140 ZS
Griezes moments242 Nm @ 1500 rpm
Vmax210 km/h
0-100 km/h8,9 sekundes
Vidējais patēriņš6,4 l/100
Garums/ platums/ augstums4340/ 1795/ 1455 mm
Riteņu bāze2650 mm
Klīrenss140 mm
Pašmasa/ pilna masa1204 - 1352/ 1820 kg
Degvielas tvertne50 litri
Bagāžnieks395 - 1301 litrs
Pagrieziena rādiuss5,3 metri
Uz augšu