Kā atbalstīt mazo skolēnu, sākot skolas gaitas? Zelta padomi
Uzslavē un iedrošini!

FOTO: Depositphotos

Jauna mācību gada sākšanās, īpaši mazāko klašu bērniem, ir lieliem satraukumiem pilns dzīves posms, tāpēc, kā uzskata psihologi, viņiem ir ļoti nepieciešams vecāku atbalsts. Kā palīdzēt mazajam skolēnam? 

Iedarbīgi veidi, kā uzslavēt un iedrošināt bērnu skolas gaitām

  • Uzslavām jābūt patiesām. Ja bērns mācībās cenšas un dara daudz, tad ir pelnījis saņemt novērtējumu. Svarīgi gan atcerēties, ka veselīgi ir uzslavēt par darba procesu un bērna pūlēm, nevis galarezultātu vai sasniegumu.

  • Ja skolā vai mājasdarbu veikšanā kaut kas nav izdevies, tad var runāt par to, kas būtu darāms, lai darbu uzlabotu vai kļūdu izlabotu. To noteikti nevajadzētu atstāt bez ievērības.

  • Veiksmīgs veids, kā norādīt uz trūkumiem, ir tos izteikt starp divām uzslavām. Piemēram: tev ir labi izdevies uzrakstīt pirmo rindu ar a burtiem, otrajā līnijā gan a burtus jāieraksta precīzāk līnijās. Tie būs jāuzraksta vēl vienu reizi. Arī burts b tev sanāk ļoti labi.

  • Bērnam drīkst un vajag izteikt uzslavas. Iedrošinājums var veicināt bērna vēlmi sasniegt vairāk un veicinās veselīga pašvērtējuma veidošanos.

  • Nevajadzētu aizrauties ar pastāvīgu slavināšanu. Ja uzslavas tiek dotas neatbilstoši un pārmērīgi daudz, tas var radīt papildu spriedzi bērnam būt nevainojamam.

  • Pārmērīgas, tukšas uzslavas var bērnam radīt maldīgu priekšstatu par saviem sasniegumiem, līdz ar to arī neadekvātu pašvērtējumu.

Vairāk vari lasīt "Skalbes" mājas lapā pieejamo informāciju. 

Kā vēl es varu palīdzēt bērnam?

Tāpat ļoti būtiski, sākoties skolai, ir ievērot dienas un vakara ritmu. Sākot skolas gaitas, bērnā var rasties nervozitāte, trauksmainība, bailes un miega traucējumi, kuru pamatā ir izjaukts dienas ritms. 

Būtu jāatgriežas pie ierastā skolas perioda gulētiešanas laika, vēlams ap plkst. 21:00/22:00, un no rīta mosties ap plkst. 7:00/ 8:00. 

Īpaši būtu jāpievērš uzmanība bērna vakara aktivitātēm. Lai bērns laikus spētu aiziet gulēt, neilgi pirms došanās pie miera nevajadzētu nodarboties ar fiziskām aktivitātēm. Tajā laikā vecākiem kopā ar bērnu ieteicams paskatīties multfilmas, palasīt grāmatas, klausīties audio pasakas vai spēlēt galda spēles, kuras nerada spriedzi un ļauj relaksēties. 

Lai atslābinātos un nomierinātos vakara cēlienam, labi palīdz ūdens - silta vanna vai duša, kā arī pēc tam iemalkots silts piens vai tēja. 

Atgriešanās skolā pēc vasaras brīvlaika, jaunais dienas ritms, jauna vide un citas pārmaiņas bērna organismā rada zināmu stresa līmeni, kas pazemina imunitāti. Tādēļ vēlams parūpēties par mazā skolēna imunitāti papildus!

Lai skaists mācību gada sākums!

Uz augšu