Kas jāzina par "ziemas dīzeli" jeb kā nenodarīt pāri savam auto (11)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Ulmaņa gatvē atklāta pirmā "Circle K" degvielas uzpildes stacija.
Ulmaņa gatvē atklāta pirmā "Circle K" degvielas uzpildes stacija. Foto: Evija Trifanova/LETA

Arktiskās gaisa masas un stindzinoši auksts gaiss, kas līdzi nes pamatīgu salu, līdz Latvijai vēl nav nonākuši. Taču nav šaubu, ka tā diena pienāks, un autobraucējiem tai jābūt gataviem ar automobiļa degvielas tvertnē iepildītu pareizo degvielu.

Ziemas perioda iestāšanās nenozīmē tikai sezonai atbilstošu riepu uzmontēšanu līdz 1.decembrim. Par savu automobili atbildīgs cilvēks parūpēsies arī, lai viņa spēkrata degvielas tvertnē būtu sezonai atbilstoša degviela. Jo īpaši tas attiecas uz dīzeļdegvielu, kas ir jutīgāka pret āra gaisa temperatūras svārstībām nekā benzīns un, laikam kļūstot vēsākam, var sagādāt nepatīkamus pārsteigumus. Kā no tiem izvairīties? Itin vienkārši - izvēloties ziemas jeb tā dēvēto arktisko dīzeļdegvielu.

Daudzi zina, bet daudzi arī ne, ka arktiskā dīzeļdegviela tiek iedalīta trīs klasēs, pamatojoties uz diviem parametriem - saduļķošanās temperatūru un temperatūru, pie kuras iespējama auksta filtra nosprostošanās.

A0 klases arktiskajai dīzeļdegvielai attiecīgie parametri ir mīnus 10 un mīnus 20 grādi, A1 klases arktiskajai dīzeļdegvielai - mīnus 16 un mīnus 26 grādi, bet A2 klases arktiskajai dīzeļdegvielai - mīnus 22 un mīnus 32 grādi pēc Celsija.

Tā kā Latvijā gaisa temperatūra mēdz noslīdēt pat zem 30 grādiem zem nulles, degvielas mazumtirgotājs Circle K piedāvā A2 klases arktisko degvielu, turklāt miles un milesPLUS degvielas ir papildinātas ar piedevām, kas atvieglo auto iedarbināšanu un uzlabo veiktspēju pat vēl lielākā salā.

Jāteic gan, ka gada aukstākajiem mēnešiem piemērotas degvielas izvēle nav vienīgais faktors, kas ietekmē automobiļa darbspēju lielā salā. Lūk, vēl daži padomi, ko ņemt vērā, lai kādu rītu neattaptos pie auto, kuru nevar iedarbināt:

  • Savlaicīgi jāpāriet uz arktisko dīzeli

Būtiski, lai, gaisa temperatūrai nokrītot līdz un zem -10°C, degvielas tvertnē būtu tikai arktiskā dīzeļdegviela nevis dažādu degvielu "kokteilis". Arktiskā degviela ļaus izvairīties no parafīna kristāliem, kam var būt nopietnas sekas – līdz pat apstāšanās riskam lielā salā.

  • Jāpārbauda degvielas filtri

Jāpārliecinās, vai degvielas padeves sistēma, it sevišķi degvielas filtri, ir savlaicīgi nomainīti un tīri. Gan tajā, gan degvielas tvertnē nevajadzētu būt vasaras degvielas paliekām, kas zemā temperatūrā var sabiezēt un aizsprostot degvielas filtru, neļaujot iedarbināt auto.

  • Iespējami pilna tvertne visu laiku

Krasi mainoties temperatūrai, gandrīz tukšās degvielas tvertnēs var veidoties kondensāts, kas pārvēršas ūdenī un, nokļūstot degvielā un filtrā, var sasalt, apturot dzinēja darbību.

  • Svarīgi izvēlieties degvielu ar funkcionālajām piedevām

Piedevas ļauj samazināt degvielas patēriņu un ilgtermiņā arī ar auto tehniskā stāvokļa uzturēšanu saistītos izdevumus.

Vairāk par pareizas degvielas izvēles niansēm, kā arī vērtīgus padomus, lai aukstais laiks nekļūtu par lamatām, var uzzināt tīmekļa vietnē www.uzpildieskuruzticies.lv.

Materiāls tapis sadarbībā ar Circle K.

Komentāri (11)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu