Kad ar miljonu ir par maz jeb uzticība vienam auto teju pusgadsimta garumā
Izbrauca un iemīlējās

FOTO: Porsche. TVNET kolāža

Porsche nav tas zīmols, kura klasiskos automobiļus pērk, lai lietotu ikdienā daudzu gadu garumā. Cayenne, Panamera, Macan varbūt, bet tādu modeli kā 911 Turbo - diez vai.

Un tomēr Kanādā ir kāds uzņēmējs Bils Makīčerns, kurš par savu mīļāko auto jau 44 gadus sauc 1976.gada Porsche 911 Turbo. Viņš to iegādājās jaunu un kopš tā laika ir nobraucis vairāk nekā 1,2 miljonus kilometru. Tas ir apmēram kā mērot distanci līdz Mēnesim, atgriezties uz Zemes un vēlreiz aizbraukt atpakaļ.

Kā stāsta Makīčerns, viņš uzaudzis amerikāņu muskuļauto sabiedrībā. Viņam savulaik piederējis Oldsmobile 4-4-2, kas tiek dēvēts arī par 442, kurš bijis pietiekami labs, lai piedalītos pilsētas dragreisā starp luksoforiem, taču vadāmība tam bijusi kā piena piegādes mašīnai. Pirmais testa brauciens ar Porsche 911 T 1970.gadā viņam turpretī atvēris acis, ka auto var būt arī sabalansēts, viegli vadāms, precīzs un, spītējot, kompaktajiem izmēriem, arī ļoti komfortabls.

FOTO: Porsche

No tā brīža Makīčerns bija saslimis ar Porsche "vīrusu", kura ietekmi vēl vairāk pastiprināja Can-Am sacensībās redzētais Porsche 917/10. Un, kad dažus gadus vēlāk Porsche sāka Kanādā piedāvāt 930.sērijas 911 Turbo, vienīgais, ko viņš vēlējās bija tieši šis auto un to arī iegādājās, lai gan dīleris esot centies atrunāt, jo Turbo modelis esot pārāk jaudīgs ikdienas vajadzībām.

FOTO: Porsche

Kopš tā laika paklāju tīrīšanas biznesā nopelnīto naudu Makīčerns ieguldījis savā 911 Turbo. Un tas kanādieti nav pievīlis aizvien. Ir bijuši sīki defekti, arī avārijas, taču auto visas likstas veiksmīgi pārdzīvojis un turpina kalpot aizvien. Tā odometrs jau rāda vairāk nekā 1,25 miljonus kilometru, taču kungs pat nedomā tīt nobraukumu atpakaļ, lai sludinājumā auto izskatītos svaigs un mazlietots. Patiesībā Makīčerns pat savu dārgumiņu pārdot negrasās, 911 Turbo paliks ģimenes īpašumā arī pēc viņa aiziešanas. Tas ir nolemts.

FOTO: Porsche

Par auto var piebilst, ka 911 Turbo sākotnēji bija apgādāts ar 3 litru sešu cilindru bokserdzinēju, un tā jauda bija 234 - 260 zirgspēki atkarībā no reģiona, kur mašīnu paredzēts tirgot. Eiropā Turbo modelis bija jaudīgāks un ar to sprints līdz simtam ilga 5,2 sekundes, bet maksimālais ātrums bija 250 km/h.

Uz augšu