"Rīgas satiksme" ārkārtas laikā dienā papildu reisos norīko vidēji 50 transportlīdzekļu

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Evija Trifanova/LETA

SIA "Rīgas satiksme" dispečeri ārkārtējās situācijas laikā dienā papildus reisos norīko vidēji 50 transporta vienības, kas veic 215 reisus, informēja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča.

Uzņēmums atzīmē, ka centrāldispečera pienākums ir ne tikai sekot līdzi transportlīdzekļu salona piepildījumam, bet arī nepārtraukti uzraudzīt sabiedriskā transporta kustību un operatīvi reaģēt uz katru pieteikumu vai izsaukumu.

Ziņas par transporta līdzekļu salonu piepildījumu dienas laikā pamatā pieņem no sabiedriskā transporta vadītājiem, kontrolieriem, kā arī no citiem avotiem - automātiskās pasažieru skaitīšanas sistēmas, klientiem, kā arī citiem "Rīgas satiksmes" speciālistiem. Ja salona piepildījums pārsniedz pieļaujamo un pasažieri nevar ievērot pietiekamu distanci, dispečeri nekavējoties norīko papildu transporta līdzekli maršrutā, apgalvoja Bartaševiča.

Centrāldispečeri dežurējot 24 stundas diennaktī, jo nepārtraukti tiek pieņemti un reģistrēti ziņojumi par sabiedriskā transporta kustības traucējumiem, ceļu satiksmes negadījumiem un citām situācijām maršrutos. Piemēram, ja kādam transporta līdzeklim atgadījušās tehniskas problēmas, centrāldispečers izplāno kā transporta līdzekli nogādāt uz remontdarbnīcām un bojātā vietā norīkot citu transportu. Vai, ja transporta vadītājs informē par bezpajumtnieka esamību salonā, centrāldispečeres sazinās ar pašvaldības policiju. 

Vienā maiņā strādā seši speciālisti - viens vecākais un pieci centrāldispečeri. Naktī uz vietas strādā trīs dispečeri, jo, lai arī sabiedriskais transports nekursē, tramvaja sliedes un kontakttīkli tiek apkalpoti un parkos vai depo notiek transportlīdzekļu labošanas, uzkopšanas un citi darbi, kuriem ir nepieciešams operatīvs atbalsts un palīdzība darbu organizēšanā. 

Jau ziņots, ka kopš 21.marta pasažieru skaita krituma dēļ Rīgas sabiedriskā transporta kustībā ieviestas ievērojamas izmaiņas. Vienlaikus, lai nodrošinātu iedzīvotājiem sociālās distancēšanās iespējas, uzņēmums monitorē situāciju ar transportlīdzekļu piepildījumu un nepieciešamības gadījumā norīko papildu reisus.

Rīgas sabiedriskajā transportā šogad martā pārvadāja 7,961 miljonu pasažieru, kas ir par 38,4% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Uzņēmums aicina iedzīvotājus pēc iespējas mazāk sociāli kontaktēties un izmantot sabiedrisko transportu ārkārtējās situācijas laikā tikai tad, ja nav citas alternatīvas. Lai mazinātu vīrusa Covid-19 izplatīšanos, uzņēmums aicina iedzīvotājus palikt mājās, pārvietoties kājām vai braukt ar velosipēdu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu