Zīmols EQ ir tas, kas mūsdienās vieno elektriskos Mercedes-Benz modeļus. Lai gan EQ ir pavisam jauns veidojums, nevajag domāt, ka arī elektriski mersedesi ir kaut kas nebijis. Patiesībā trīs staru zvaigznes kompānija jau deviņdesmitajos gados eksperimentēja ar šīm tehnoloģijām un tā radās 190.sērijas auto, kas brauca bez jelkādiem kaitīgajiem izmešiem.
Mūsdienu elektromobiļi pārstāv kardināli pārāku tehnoloģiskās attīstības līmeni un nav salīdzināmi ar pagātnes elektriskajiem auto. Tomēr arī tie ir būtiska vēstures sastāvdaļa, jo apliecina autoražotāju centienus cauri gadu desmitiem dažādot pārvietošanās paradumus, ieviest jaunas idejas, izmantota jaunas tehnoloģijas.
Tā 1990.gada maijā Hanoveres mesē, sekcijā, kas veltīta inovācijām, tika prezentēts Mercedes-Benz 190, kam visi iekšdedzes auto agregāti bija aizstāti ar elektropiedziņas komponentēm.
Brošūrā, ko varēja dabūt Mercedes-Benz stendā, bija teikts, ka modelis 190 svara un izmēra dēļ ir vistuvāk elektromobilim un līdz ar to ideāla bāze bateriju sistēmu testēšanai.
Ar šo auto bija paredzēts testēt, kā elektroautomobiļa komponentes tiktu galā ar vibrācijām, mainīgo braukšanas ritmu un temperatūras svārstībām ikdienas situācijās.
Enerģijas glabāšanai par elektromobiļiem pārbūvētajos Mercedes-Benz 190 tika izmantotas pamatā nātrija - niķeļa hlorīda un nātrija - sēra baterijas. Tajās enerģijas blīvums bija ievērojami augstāks nekā tradicionālajos svina akumulatoros, taču arī darba temperatūra abās sistēmās bija krietni augstāka - ap 300 grādiem.
Nepilnu gadu vēlāk, martā notiekošajā Ženēvas automobiļu izstādē, Mercedes-Benz prezentēja