Dzērājšoferis sadauza sievietes auto un aizbēg. Cietusī nevar saņemt atlīdzību (21)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Bez Tabu

Ērgļu iedzīvotājas Gunitas mieru 29. marta rītā iztraucēja nelūgts pagalma viesis – kāds svešs vīrietis manāmā alkohola reibumā, kurš izraisīja ceļu satiksmes negadījumu, pamatīgi sasitot viņas auto.

Gunita atminas, ka vīrietis prasījis, vai šeit gadījumā nedzīvo Inga. Sapratusi, ka vaicātājs ir piedzēries, Gunita centās ātrāk beigt sarunu, pēc kā vīrietis apgriezās, iekāpa mašīnā un atpakaļgaitā ietriecās viņas automobilī. Pēc trieciena ir sabojāta ne tikai Gunitas mašīnas aizmugure, bet arī priekšpuse, jo viņas Toyota stāvējusi ar degunu pret trepēm.

"Kā iedzina trepēs, tā saprata, ka ir sadauzījis manu automašīnu, un aizbēga," raidījumam Bez Tabu stāsta Gunita.

Gunita iegaumējusi automašīnas numurzīmi, tāpēc policijai ātri vien izdevies sadzīt pēdas tās īpašniekam. Tomēr šajā brīdī atklājās jauni sarežģījumi.

"Mašīnas īpašnieks ir pārdevis savu automašīnu bez dokumentiem. Tātad jaunais īpašnieks ir lietotājs. Savukārt no lietotāja vainīgais šoferis ir paņēmis šo mašīnu, sadauzījis un atlicis atpakaļ pagalmā," - tā Gunita.

Gunita iesniegusi atlīdzības pieprasījumu apdrošināšanas kompānijā. Pagājis jau vairāk nekā mēnesis, tomēr tas joprojām nav apstiprināts. Lai noskaidrotu iemeslus, sieviete sazinājusies gan ar apdrošinātājiem, gan policistiem. 

Foto: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

"Zvanīju apdrošinātājiem, viņi man teica, ka nav saņēmuši no policijas nekādu protokolu, lai zvanot policijai. Zvanīju policijai, prasīju, cik tālu ir mana lieta. Viņi man atbildēja, ka man nekādu informāciju nesniedz, ka apdrošinātājiem pašiem ir jāprasa šis protokols. Tagad esmu strupceļā un nezinu, vai man apstiprinās šo lietu. Un kas notiek, ja neatrod vainīgo?" - sašutusi vaicā Gunita.

Valsts policijas pārstāvis Roberts Krauklis Bez Tabu skaidro, ka saskaņā ar pastāvošo kārtību cietušajam ir jāinformē apdrošinātājs par negadījumu un tad kompānija vēršas policijā. Tomēr šajā gadījumā pieprasījums no apdrošinātāja nav saņemts.

Šķiet, šī nav pirmā reize, kad apdrošināšanas kompānija iekavējusi atlīdzības izmaksu. Internetā atrodami neskaitāmi neapmierinātu klientu pieredzes stāsti. Skaidrojot atlīdzības izmaksas aizķeršanos, apdrošinātājs met akmeni policijas lauciņā

"Es arī pirms zvana pārbaudīju vēlreiz datu bāzē un redzu, ka vainīgais joprojām nav noteikts. Tas nozīmē, ka mums nav polises, no kuras varam maksāt atlīdzību. Tāpēc tā lieta stāv tik ilgi. Mani darbinieki par konkrēto lietu pēdējo reizi veica pieprasījumu 30.aprīlī," stāsta "Compensa Vienna Insurance Group" pārstāve Jeļena Agadžanjana, piebilstot, ka gadījumā, ja vainīgo atrast neizdosies, atbildību nāksies uzņemties spēkrata īpašniekam, jo atzīme par avārijas izraisīšanu būs pie viņa mašīnas.

Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā mums apstiprina, ka apdrošinātājs bijis godīgs – informācija no policijas tiešām pieprasīta regulāri.

"Policija ir pieņēmusi lēmumu par administratīvās lietas sākšanu. Nav gala lēmuma par to, ka ir kaut kas pierādīts, vainīgais atrasts vai īpašnieks nosodīts par to, ka viņš ziņas nesniedz par vadītāju. Nav gala lēmuma. Līdz ar to apdrošinātājs baidās maksāt, jo nav līdz galam pierādīta viņa klienta vaina," - tā Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju (LTAB) biroja pārstāvis Juris Stengrevics.

"Es domāju, cilvēks varētu, piemēram, no policijas atnest tos papīrus apdrošinātājam, ja viņš grib kaut kādā veidā paātrināt to procesu. Apdrošinātājam es ieteiktu aktīvāk pastrādāt tieši ar savu klientu, ko viņš bija apdrošinājis. Varbūt tur viņš var saņemt informāciju, kas viņam viesīs pārliecību," nobeigumā saka Stengrevics, piebilstot, ka Gunita ir situācijas ķīlniece un viņai atliekot gaidīt policijas lēmumu vai vērsties LTAB, kur saņems palīdzīgu roku problēmas risināšanā.

Komentāri (21)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu