Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Prezentēts leģendārā McLaren F1 mantinieks ar ventilatoru aizmugurē (1)

Gordon Murray Automotive T.50
Gordon Murray Automotive T.50 Foto: Publicitātes foto

Pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados Dienvidāfrikas izcelsmes britu auto dizainers Gordons Marejs radīja automobili McLaren F1, kurš uz taisna ceļa spēja sasniegt 391 km/h un turpat 10 gadus bija planētas ātrākais ielas auto. 2020.gads ieies vēsturē kā gads, kas pagājis ne tikai koronavīrusa zīmē, bet arī kā gads, kad Marejs prezentēja leģendārā automobiļa mantinieku GMA T.50.

GMA (Gordon Murray Automotive) jaunais automobilis dziļākajā būtībā ir ārkārtīgi viegla oglekļa šķiedras konstrukcija ar vidū iebūvētu atmosfērisku V12 motoru, kurš ir būtiska daļa no mašīnas struktūras.

Motors nācis no britu firmas Cosworth un tā darba tilpums ir 3,9 litru. Ar 178 kilogramu svaru tas ir vieglākais ielas automobilim paredzētais V12 dzinējs pasaulē. Motora jauda normālos apstākļos ir 663 ZS (467 Nm), savukārt V Max Boost režīmā dzinējs attīsta 700 zirgspēkus.

Ielas automobilim netipisks ir dzinēja ātrums, proti, maksimālo jaudu šis Cosworth dzinējs attīsta tikai pie 11 500 apgriezieniem minūtē, savukārt ierobežotājs ļauj kloķvārpstai iegriezties līdz pat 12 100 apgr./min. Transmisija tikmēr ir pilnībā analoga ar sešiem pārnesumiem - pieciem īsiem, lai iegūtu maksimāli labu paātrinājumu un garu sesto pārnesumu lielu attālumu pieveikšanai lielā ātrumā. 

Masa, kas jākustina motoram, ir gaužām niecīga. T.50 lielā mērā būvēts no oglekļa šķiedras, tādēļ monokoks kopā ar virsbūves paneļiem un durvīm sver tikai 150 kilogramus, savukārt braukšanai gatavs auto nesver vairāk par 986 kilogramiem.

Kā jaudas un svara attiecība ietekmē dinamiskos rādītājus, nav zināms. Turpretī aerodinamika aprakstīta samērā plaši. Īpaša uzmanība šajā auto veltīta aizmugurējam antispārnam, kas pilda arī gaisa bremzes funkcijas, un ventilatoram starp aizmugurējiem lukturiem.

Foto: Publicitātes foto

Jaunievedums, bez šaubām, ir interesants, taču kalpo ne tikai smukumam. GMA norāda, ka 400 mm ventilators apvienojumā ar aktīvajiem aerodinamikas elementiem zem mašīnas un dinamiskajiem aizmugurējiem spoileriem piespiedējspēku palielina par 50% (bremzēšanas režīmā pat par 100%), spēj samazināt aerodinamisko pretestību par 12,5%, kā arī palielināt dzinēja jaudu par aptuveni 50 ZS uz papildu gaisa pievades rēķina, kā arī saīsina bremzēšanas ceļu no 240 km/h par 10 metriem. 

Spītējot hipermašīnas cienīgiem raksturlielumiem, T.50 iecerēts ka auto, ko var lietot arī ikdienā. Tam pat ir 700 vatu skaņu sistēma, Apple Carplay un Android Auto atbalsts, un pat 288 litru bagāžnieks. 

Foto: Publicitātes foto

GMA T.50 ražošana sāksies 2022.gadā tikai pēc pasūtījuma un tikai konkrētiem cilvēkiem. Automobiļa cena noteikta 2,36 miljonu mārciņu jeb 2,6 miljonu eiro apmērā, neieskaitot nodokļus. 

Nepalaid garām!
Uz augšu