Vācieši aprēķinājuši, kas izmaksā lētāk - VW Golf, ID.3 vai Tesla Model 3 (23)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3 Foto: Ingars Tenis, TVNET

Automobiļa iegādes cena ir viena lieta. Tā lietošanas un uzturēšanas izmaksas - pavisam kaut kas cits. 

Ne vienmēr auto, kas veikalā ir lētāks, tāds būs arī lietošanā. Vēloties salīdzināt vairākus jaunus dažādu tipu automobiļus, lai kaut vai palūkotos, cik perspektīva ir elektromobiļa iegāde, Vācijas automobilistu klubs ADAC vienā salīdzinošajā testā pretī nostatīja visu kompaktklases automobiļu etalonu Volkswagen Golf tā astotajā paaudzē un ar iekšdedzes dzinēju zem priekšējā pārsega, jauno Volkswagen ID.3, uz kuru Volfsburgas koncerns liek milzu cerības, un salīdzinājumu atšķaidīja ar vienu no populārākajiem aizjūras elektromobiļiem Tesla Model 3.

Salīdzinājuma aprēķinu rezultāts par uzvarētāju lietošanas izmaksu ziņā ļāvis kronēt elektrisko ID.3. Vācu izdevums auto motor und sport gan norāda, ka liela nozīme ir elektroauto iegādes subsīdijām 9000 eiro apmērā, tomēr pat bez tām elektromobiļiem ir vērā ņemamas priekšrocības. Un kā galvenās ietaupīšanas jomas minētas zemās fiksētās izmaksas, jo nav jāmaksā ikgadējā nodeva un arī obligātie servisa apmeklējumi izmaksā lētāk, kā arī mazāks elektromobiļa vērtības kritums, ejot laikam.

ADAC savā aprēķinu modelī lietoja pieņēmumu, ka auto cilvēka īpašumā ir 5 gadus un gadā nobrauc 15 000 kilometrus. Balstoties uz šo metodoloģiju, klubs izrēķinājis, cik izmaksā 1 kilometrs mašīnas kalpošanas mūžā. ID.3 šis rādītājs ir viszemākais - 41,6 centi uz kilometru. Salīdzinājumam - Golf ar 1,5 litru benzīna turbodzinēju izmaksas ir 50,5 centi/km, savukārt modelim ar 2 litru dīzeļdzinēju - 53,8 centi/km.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Arī elektromobiļu konkurencē ID.3 ir soli priekšā, jo tādi auto kā Hyundai Ioniq un Nissan Leaf ar 46,1 un 47,4 centiem uz kilometru ir nedaudz sliktākās pozīcijās. Augstākas sākuma cenas un attiecīgi lielāka vērtības krituma, citas apdrošināšanas klasifikācijas, kā arī dārgāku riepu dēļ, vēl dārgāk izmaksā Tesla Model 3 - 52,5 centus uz kilometru. 

Tāpat ADAC aprēķinājuši, ka pat ar 10 procentu atlaidi no cenas Golf ar iekšdedzes dzinēju būtu būs dārgāks nekā ID.3. Lai Golf 1.5 eTSI un Golf 2.0 TDI izmaksātu tikpat, cik ID.3, tos nāktos tirgot ar attiecīgi 20 un 25 procentu atlaidi. 

Foto: ADAC
Komentāri (23)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu