S, 13.08.2022.

The Sound Poets līderis izmēģina atjaunoto Alfa Romeo Stelvio

The Sound Poets līderis izmēģina atjaunoto Alfa Romeo Stelvio
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 2
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Kas ir Alfa Romeo Stelvio? Ja vien neesat pārliecināts italofīls, mašīnas apveidi acu priekšā neuzzīmējas. Bet Stelvio ir pagaidām vienīgais krosovers Alfa modeļu saimē. Un šodien mēs brauksim ar modernizēto Stelvio.

Automašīna, kas nosaukta par godu slavenajam Alpu autoceļam, iznāca 2017. gadā. Stelvio tapusi uz Giorgio platformas, ko dala ar Alfa Romeo Giulia sedanu. Atšķirībā no vairuma šīs klases automašīnu, platforma oriģināli paredzēta aizmugures piedziņai, tomēr vairuma Stelvio aizmuguri rotā uzraksts Q4, kas apzīmē pilnpiedziņu. Tā kā SUV tagad ir modē, Stelvio ir vispārdotākais Alfa Romeo modelis. 

It kā jau Stelvio viss ir tāpat kā citiem. Četri riteņi, piecas durvis, viena stūre. Tomēr Alfa pat gribēdama nevar uztaisīt tādu pašu mašīnu kā citas.

Itāļiem vajag savu odziņu. Kaut vai nosaukumi. Parastais Stelvio saucas Super. Nākamais ir Ti, kas nozīmē Turismo Internazionale. Pēc tam seko Veloce (ātrums), un tā ir ātrākā no normālajām Stelvio versijām. Tāpēc, ka nākamā jau ir Quadrifoglio ar āboliņa lapu un motoru no Ferrari.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

510 zirgspēki ir kaut kas ārpus ierastā rāmjiem pat iepretim dažādu AMG, M un S modeļu potenciālam. Taču spridzinošais četrlapis maksā 100 000 eiro, kamēr Veloce par pusi mazāk. Vai tāds Stelvio ir arī uz pusi tizlāks? Ne velna!

MOTORS

Katras kārtīgas Alfas sirds ir motors. Un Stelvio nav izņēmums. Visi motori ir ar četriem cilindriem un turbokompresoru, ieskaitot jaudīgos dīzeļus, kādi allaž bijuši obligāta Alfu ēdienkartes sastāvdaļa. Spēcinoša piedeva ir astoņpakāpju automāts - vācu.

Izmēģinātajam Stelvio Veloce ir 4 cilindru turbomotors ar 280 zirgspēkiem. Ir arī lētāka versija ar 200 ZS. Motors ir dziļi bāzē, un tas uzlabo vadāmību. Pusi motortelpas aizņem piekare, kuras dēļ motors arī iestumts pa pusei salonā. Tāpat kā BMW. Taču tas viss ir attaisnojams, jo Stelvio ir viens no pēdējiem auto savā klasē ar dubultajām A veida svirām priekšējā piekarē jeb double-whishbone.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Neko labāku par šo autobūve 100 gados tā arī nav izdomājusi. Kopā ar īso stūres pārnesumu Stelvio iemantojusi vadāmību, kādas nav nevienam citam automobilim šajā klasē. Un, ja pirmā izlaiduma uzvedība kādam šķita mazliet par asu, feislifts visu salicis pa vietām. Stelvio piemīt ne tikai Alfa Romeo raksturīgais temperaments, bet arī komforts. Ar to var braukt katru dienu. Galvenais mašīnas uzdevums ir padarīt katru, pat visīsāko braucienu, kaut vai no mājas uz darbu vai otrādi par notikumu. To Alfa izpilda brīnišķīgi.

SALONS

Tie laiki, kad itāļu premium automašīnas varēja atpazīt pēc tā, ka salonā ne viss turējās kopā un sēdpozīcija bija domāta īskājainiem Kantabrijas aborigēniem, ir aiz muguras. Šī ir augstvērtīga, kvalitatīva automašīna. 

Tagad Stelvio ir platekrāna displejs, kas māk Apple Car Play un citas modernas lietas, bez kurām mūsdienās jaunu premium krosoveru pārdot nav iespējams. Taču svarīgākais Stelvio palicis kā bija.

Starta poga stūrē. Tā motora iedarbināšanas skaņa. Motors ir gareniski. Viss sakustas. Nullītes lejā. Itālijas karogs. Āda smaržo. Viss ir īsts. Tas padara automašīnu īpašu, gluži kā vizīte itāļu restorānā.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Paātrinājums arī neliek sevi divreiz lūgties. 5,7 sekundes līdz simtam nāk kā jau itāļu mašīnā - uzreiz, ar joni un vēlmi nobiedēt. Sevišķi tas jaušams dinamiskajā braukšanas režīmā.

Normunds Avotiņš, TV Auto ziņas: "Ja nu man kas pietrūkst, tās ir divas lietas - lāpstiņas zem stūres, jo es tās lietoju. Un es gribētu jaudīgākas bremzes."

Ja vien ir nauda, lāpstiņas nav problēma. Ar bremzēm ir citādi. Dzeltenas krāsas bremžu skavas nozīmē tikai dzeltenas bremžu skavas. Keramiskos diskus par šausmīgu naudu var dabūt tikai Quadrifoglio, bet citiem Stelvio var izvēlēties tikai krāsu. Alfa Romeo Stelvio, gluži kā veco laiku sporta automašīnas, uzbūvēta apkārt motoram un piekarei. Tas nevar palikt bez sekām. Āža kāja izlien aizmugurē, kur Stelvio ir maz vietas. 

Šī Alfa tāpat kā daudzas citas ir nekautrīgi egoistiska un ar gandrīz aristokrātisku nevērību izturas pret standartiem, normām, iecietību un pat prasību pēc normāla numurzīmes novietojuma priekšā. Puskaraļvalsti par Stelvio! 

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Pirmais Stelvio bija labs un atšķirīgs auto, bet tam bija daudz trūkumu, kurus arī varēja piedot par to, kāda tā mašīna ir - temperamentīga un ātra. Šī arī ir gan temperamentīga, gan ātra, kaut ne sevišķi ekonomiska, taču pieklājīgi iekārtota, apmācīta labās manierēs. Taču, tā kā Auto ziņu vadītājs Normunds Avotiņš atzīst, ka ir diezgan nekritisks pret Alfa Romeo automašīnām, vislabāk to mašīnu parādīt cilvēkam, kam dzīvē bijušas vismaz divas Alfas. Un tas ir grupas The Sound Poets​​​​​​​ līderis Jānis Aišpurs, kurš ir tiešs un atzīst: "Man nav racionāla izskaidrojuma, kāpēc man patīk Alfa." 

Grupas Sound Poets līdera Jāņa Aišpura dzīvē pavisam bijušas nevis divas, bet veselas piecas Alfas. Kamēr Jānis stūrē zilo Stelvio, viņš pastāsta, ka pirmā gan tikusi tētim, kam vajadzēja palīdzēt atrast jaunu auto. Un Alfas starp tiem sākumā nemaz nebija. Apzinot visas opcijas, finālisti bija Audi A6 vai Volvo S80. Audi atkritis komplektācijas, Volvo - lempīgā holandiešu koka tupeles izskata dēļ. 

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Un tad Aišpuru ceļā gadījies tā laika Alfa Romeo flagmanis - 166. Un tajā bijis viss - 2,5 litru V6, ķiršu koka stūre, koka panelis, balts ādas salons un arī Alfa Romeo vīruss, jo pirmajai 166 sekojusi nākamā, pēc tam Alfa Romeo 156, ko vēlāk likumsakarīgi nomainījis 159 universālis. Ar šo modeli pilnveidojies ne vien Alfa Romeo temperaments, bet arī kvalitāte, jo servisu nācies meklēt daudz retāk. Patiesībā pavisam reti, lai nomainītu kādu atsaiti vai buksīti.

Kas Jāni uzrunā tieši modelī Alfa Romeo Stelvio, skaties TV Auto ziņu sižetā. 

Alfa Romeo Stelvio 2.0 AWD Veloce

+ Stils, dinamika, vadāmība

+ Aprīkojums un apdare

+ Gaitas komforts

- Maz vietas aizmugurē

- Mazjutīgas bremzes

- Amortizācija nemīl "asumus"

Dzinējs: 1995 ccm, R4 turbo

Jauda: 280 ZS

Paātrinājums: 5,7

Patēriņš: 7

CO2: 158

Cena: no 55 990 eiro.

Tēmas
Nepalaid garām!
Uz augšu