Eksperts: "maigais hibrīds" ir mārketinga triks un citas atziņas par hibrīdauto

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Esam jau pieraduši, ka ielās parādās arvien vairāk elektromobiļu. Līdz ar to esam pārstājuši ievērot automašīnas ar tā sauktajām kombinētajām spēka iekārtām, ko plašāk pazīst kā hibrīdus.

Taču to hibrīdu tagad ir daudz un tie ir tik dažādi, ka cilvēki tos neatšķir vienu no otra. Nezina, kādu īsti vajag, lai ieguldītā nauda atmaksātos, jo hibrīds joprojām ir kaut nedaudz, bet dārgāks par parastu dīzeli vai benzīna automašīnu.

TV Auto ziņas viesojās pie Skandi Motors, kura klāstā ir visu tipu hibrīdi, turklāt daži pieejami pat vairāk nekā viens modelis. Tad nu noskaidrosim, kurš hibrīds ir hibrīds, bet kurš tikai par tādu izliekas.

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Mārtiņš Vilkājs, Skandi Motors servisa meistars: “Hibrīdu ir vairāki veidi. Ir Mild Hybrid, kas ir tikai nosaukums. Plug in hibrīds, kas ir uzlādējams un daļēji ir elektromobilis. Ir arī parastais hibrīds, kur elektrība piedalās tāpēc, lai kompensētu benzīna motora nepilnības.”

Viena no šim nepilnībām ir ļoti augsts momentānais patēriņš kustības sākšanas brīdī. Pat parastam kompaktklases automobilim tas var uzlēkt līdz 50 litriem uz simtu. Elektromotors spēj šo kustības fāzi paņemt uz sevi.

Mārtiņš Vilkājs: “Benzīna motors darbojas labi, bet tam ir maza veiktspēja pie maziem apgriezieniem. Tas ir tieši pretēji elektromotoram, kur augstā veiktspēja ir tieši pie maziem apgriezieniem un zūd pie lieliem. Ja šos abus saliek kopā, iegūst vislielāko ekonomiju.”

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Kas ir mild hybrid?

Pēdējos gados, šķiet, esam nonākuši hibrīdu ielenkumā. Mazs uzrakstiņš mild hybrid parādās pat parastu iekšdedzes motora modeļu aprakstos.

Mārtiņš Vilkājs: “Mild hybrid ir mārketinga triks. Katrai rūpnīcai jāsamazina vidējais CO2 daudzums, lai varētu piedalīties tirgū. Parasti tas ir nedaudz jaudīgāks startera - ģeneratora bloks, ko darbina otrs 48 voltu borta kontūrs. Mild hybrid ir tāda “garāka” start-stop sistēma, kas nepiedalās braukšanā. Parasti ir 48 V baterija, 3 kW elektromotors, kas ir līdzvērtīgi skūterim. Un skūteris mašīnu uz priekšu nepavilks.”

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Spraudņa tipa jeb lādējamais hibrīds

Tomēr, ja gribas reāli izbaudīt divu motoru iespējas, vajadzīgs plug-in jeb lādējamais hibrīds. Tā gaitas baterija ir desmitreiz ietilpīgāka nekā parastajam hibrīdam, un kaut kur noteikti ir vieta, kur iespraust štepseli. Mitsubishi Outlander PHEV tādu ir pat vairākas. Šis ir viens no retajiem plug-in hibrīdiem, kuru var lādēt arī no ātrā lādētāja. Parasti plaginus var uzlādēt tikai no sadzīves tīkla vai Wallbox.

Puselektriskais Outlander ir īpašs arī piedziņas veida dēļ. Auto pārsvarā brauc ar elektrību. Vai nu tikai ar elektrību, vai motors darbojas un lādē bateriju un tā darbina elektromotorus. Vienlaikus automašīnai saglabāta visu riteņu piedziņa, un ir iespēja mainīt braukšanas režīmus. 

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Mārtiņš Vilkājs: “Ar pilnībā uzlādētu bateriju Outlander plug-in var nobraukt savu pussimtu kilometru tikai ar elektrību. Tas nozīmē, ka Pierīgas iedzīvotājs var ikdienā braukt, tērējot ļoti maz benzīna vai netērējot to nemaz.”

Kā atpazīt īstu hibrīdu? 

Neapmaldīties hibrīdautomobiļu pasaulē tev noteikti palīdzēs zemāk pievienotais TV Auto ziņu sižets. Bet droša īsta hibrīda pazīme ir arī oranži vadi zem motora pārsega.

Uz augšu
Back