Atceries par dibenu un elpo! Fizioterapeite atklāj, kā sevi ”nesačakarēt”

FOTO: Pixabay, Ekranšāviņš

Fizioterapeite Agnese Liepājniece raidījumam “Bez Tabu” norāda uz visbiežāk pieļautajām kļūdām, kā rezultātā sporta nodarbībās iespējams iegūt traumas.

Nupat studijas beigusī speciāliste norāda, ka ikvienam, kurš nolēmis vingrot, jāatceras par trīs lietām – elpošanu, vēdera un sēžas sasprindzināšanu. Fizioterapeite uzsver, ka sākumā pietiks pat ar nelielu izkustēšanos, lai pavisam drīz jau sajustu rezultātu.

Agneta Liepājniece, fizioterapeite: "Cilvēkam, kurš grib sākt vingrot, sākumā jātiek pāri tai psiholoģiskajai barjerai, kas viņam traucē. Jāuztver viss viegli. Nevajag uzreiz sākt ar daudzu kilometru skriešanu, smagumu nešanu. Var vienkārši nogulties uz paklājiņa un pamīšus kustināt pēdas. Pēc tam var arī saliekt kājas ceļos."

Raidījuma sižetā fizioterapeite demonstrē visbiežākās kļūdas, kādas var pieļaut nezināšanas dēļ. Tāpat tiek uzsvērti arī dažādi paņēmieni, kā panākt labāko efektu.

Tikmēr interniste Liene Martinsone-Bērzkalne aicina sportot un kustēties. Kaut vai nedaudz, bet regulāri, un pavisam drīz jau būšot redzams arī rezultāts.

Liene Martinsone–Bērzkalne, interniste:  "Sportojot iespējams uzlabot arī savu mentālo veselību. Samazinās depresija, nomāktība, dusmas. Daudzi fiziskās aktivitātēs izliek savas dienā sakrātās dusmas. Protams, var samazināties arī svars. Tas daudz kur spēlē lomu. Tas samazina riskus ļoti nopietnām saslimšanām – cukura diabēts, infarkti, augsti spiedieni."

Visgrūtāk esot sākt sportot, taču, ieraugot pirmos rezultātus, apstāties vairs nebūs vēlmes.

Uz augšu
Back