Skaties pirmo "Barbershop" konferenci par vīriešu lomu mūsdienu sabiedrībā

Egoiste
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Līdzvērtīgas iespējas un atbildība dažādās dzīves jomās, cieņpilnas attiecības ir tie priekšnoteikumi, kas ļauj nodrošināt sieviešu un vīriešu vienlīdzīgas iespējas gan ģimenē, gan darbā. ​Nereti diskusijās par sieviešu un vīriešu līdztiesības jautājumiem trūkst pašu vīriešu iesaistes.

Vīriešu aktīvāka līdzdalība līdztiesīgākas sabiedrības veidošanā ir izaicinājumiem pilna tēma.

Tāpēc pirmo reizi Rīgā notika Barbershop konference par vīrieša lomu mūsdienu sabiedrībā un vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanā.

Barbershop konference ir iniciatīva, kuru 2014. gadā sāka Islande sadarbībā ar Surinamu, iedvesmojoties no ANO globālās solidaritātes kampaņas HeForShe. Līdz šim Barbershop konferences organizētas Dānijā, Islandē, Šveicē un ASV.

Konferencē, ko organizē Labklājības ministrija sadarbībā ar Ziemeļvalstu Ministru padomi, dažādu jomu viedokļu līderi no Latvijas un ārvalstīm pārrunās, kā kultūra, māksla, reklāma, mediju telpa, izglītība, jauniešu organizācijas, profesionālā joma un darba vide veido priekšstatus par vīrieti mūsdienu sabiedrībā.

Pirmajā daļā tika aplūkoti dažādi sabiedrības priekšstati un gaidas par vīrieša lomu: ko mūsdienās nozīmē būt vīrietim, kā skola veido puišu un meiteņu priekšstatus par savu nākotnes karjeru, kā stiprināt komandas garu ģimenē un cik liela loma sieviešu un vīriešu vienlīdzīgu iespēju veicināšanā var būt reklāmai un medijiem.

Savukārt otrā daļa bija veltīta dzimumu līdztiesībai profesionālajā vidē, salīdzinot mazu un lielu uzņēmumu pieredzi un ieguvumus no sabalansētas sieviešu un vīriešu darbinieku komandas.

Konferencē piedalījās vietējie un ārvalstu eksperti: Rīgas Stradiņa universitātes asociētais profesors, filosofs Vents Sīlis, personāla atlases uzņēmuma Amrop partneris Rīgas, Tallinas un Kijevas birojā Viesturs Lieģis, Inspired Latvia vadītājs Kārlis Gedrovics, Laurenču sākumskolas direktors Kristaps Zaļais, brīvprātīgais skolēnu motivācijas programmas MOT treneris Mārtiņš Staķis, influenceru ģimenes pārstāvis, aktīvs tētis Armands Alps, vadošās Horvātijas reklāmas aģentūras Bruketa & Žinič dibinātājs un radošais direktors Davors Bruketa, bijusī Ingka Group (kurā ietilpst arī IKEA) līdztiesības un dažādības politikas menedžere Sari Brodi, neatkarīgs konsultants dzimumu līdztiesības jomā Klāss Hīlenders, Islandes Universitātes sociālā darba departamenta asistējošais profesors Dr. Kolbeins Stefansons un citi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu