Kā transformējušās bankas kartes, piedāvājot arvien vairāk pakalpojumu

FOTO: Citadele / Publicitātes

No šodienas banka “Citadele” piedāvā jauna tipa kartes, kurām ir gan jauns dizains, gan citādāks darbības veids. Bankas tālākais mērķis ir nodrošināt, lai klientam ir viena karte lietotāja abonenta līmenī. Respektīvi – lietotājam būtu jāmaksā līmeņa maksu attiecīgi par tiem pakalpojumiem, ko viņš vēlas izmantot. Līdzīgi ir arī ar tarifu plāniem pie mobilo sakaru operatoriem vai “Netflix”. Jaunās kartes katru varēs izmantot gan kā kredītkarti, gan debetkarti, līdz ar to tiek nojauktas robežas starp debit un credit.

Līdz šim bija pierasts, ka, izmantojot kredītkartes, klientam ir dažas neērtības - kredītkartēm bija lielāka komisijas maksa par naudas izņemšanu vai pārskaitījumu veikšanai, savukārt jaunās “X supreme” un “X prime” ir balstītas uz populāro un klientu iecienīto “X smart” – kartes mēneša maksā ir arī iekļauti biežāk izmantotie bankas pakalpojumi – neierobežots pārskaitījumu skaits Latvijā un Eiropā un skaidras naudas izņemšana limita robežās no jebkura bankomāta Latvijā vai pasaulē, Tādējādi, tās ir ikdienā ērti izmantojamas un sniedz vairāk iespēju, piedāvājot papildu pakalpojumus.

Pašreiz tiek piedāvātas trīs kartes jeb plāni – “X smart”, “X supreme” un “X prime”. Jaunās “”X kartes” veidotas jaunā dizainā, ņemot par pamatu visas “X smart” priekšrocības un pievienojot papildu līmeņus – “X supreme” un “X prime”,” skaidro “Citadele” valdes loceklis Vladislavs Mironovs.

Baltijā ienāk pasaules finanšu pakalpojumu prakse

Abonēšanas modeļi iepriekš bijuši izplatīti dažādās izklaides platformās, piemēram, “Netflix” un “Spotify”, kad par noteiktu maksu mēnesī ir iespējams saņemt pakalpojumus. Tomēr šāda veida modeļi visā pasaulē arvien aktīvāk ienāk arī banku nozarē.

Kā norāda “Corporate Insight”, abonēšanas modeļi visā pasaulē ir pozitīvi novērtēti to caurspīdīguma dēļ. Respektīvi – klientiem ir skaidrs, tieši par kādiem pakalpojumiem viņi maksā. Vēl viena priekšrocība ir elastība, piemēram, ir iespējams atteikties no kādiem pakalpojumiem, kas nav vajadzīgi, tādējādi arī samazinot pakalpojuma cenu.

Pirmā banka, kas piedāvāja abonēšanas maksu par dažādiem pakalpojumiem, 2018. gadā bija ASV “Vast Bank”, kas par 9,95 dolāriem mēnesī piedāvāja saviem klientiem kredītkarti ar dažādiem pakalpojumiem, piemēram, kredītlīniju līdz 75% apmērā no klienta uzkrājumiem. Pēc tam jau līdzīgus pakalpojumus sāka piedāvāt arī citas bankas un finanšu pakalpojumu servisi.

“The Financial Brand” vēsta, ka auditorkompānija “Ernst & Young” (EY) pērn pētīja, kā dažādām bankām tiek īstenoti pakalpojumi par abonentmaksu. EY speciālisti secināja, ka šādā veidā bankas dod saviem klientiem kontroli un caurspīdīgumu pār savām finansēm un pakalpojumiem.

Otrkārt, EY uzsver, ka abonentmaksas princips ļauj klientiem sniegt “finanšu veselības platformu”, kas ir finanšu iestāžu lielā iespēja, kā ļaut klientiem vēl labāk izprast savu finansiālo situāciju. Turklāt, papildinājumā ar mākslīgo intelektu, bankas pakalpojumi šādā gadījumā var kļūt par sava veida “personīgo finanšu operētājsistēmu”.

Viena karte kā credit un debit

Bankas “Citadele” veiktajā pētījumā noskaidrots, ka pusei aptaujāto ir kāda kredītkarte. Galvenais iemesls, kādēļ cilvēki pieteikušies kredītkartei, ir tas, ka pēc vajadzības ir pieejami papildu līdzekļi. Vēl kā nozīmīgi iemesli minēti arī apdrošināšanas produkti un citi papildu labumi, kā arī tas, ka kredītkarte ir statusa lieta.

Jautāti, kādēļ kredītkarte netiek izmantota, klienti norādījuši, ka nav bijusi nepieciešamība.

Tomēr aptauja iezīmē faktu, ka daļa klientu kredītkarti neizmanto, jo baidās, ka pārtērēs kredītlimitu.

“Savukārt visas jaunās paaudzes X kartes ir iespēja izmantot gan kā maksājumu kartes, gan kā kredītkartes – izvēloties izmantot kredītlimitu vai ne. Katrai pieejams savs līmenis visos pakalpojumos, ieskaitot kredītlimitu,” skaidro Mironovs.

Pie kredītkaršu papildu labumiem klienti uzskaita tādas priekšrocības kā pirkuma apdrošināšanu, ceļojumu apdrošināšanu gan pašiem, gan ceļabiedriem, apdrošināšanu mājokļa sadzīves negadījumiem. Pandēmijas laikā būtisks ieguvums ir arī veselības apdrošināšana Covid-19 saslimšanas gadījumā.

Mironovs stāsta, ka jaunās kartes veidotas jaunā dizainā, iekļaujot visu informāciju uz kartes aizmugures, kā to pieprasa jaunākie drošības risinājumi. “X smart” pieejams sudraba un zeltīti rozā krāsā. “X supreme” pieejams zelta krāsā, savukārt “X prime” – platīna pelēkā krāsā.

X smart karte FOTO: Citadele / Publicitātes

Kādas ir jauno karšu priekšrocības?

“X smart” karte maksā 1,49 eiro mēnesī, taču klientiem līdz 21 gada vecumam karte ir bez maksas.

Ar karti iespējams veikt bezmaksas naudas pārskaitījumus eiro Latvijā un Eiropā. Tāpat tiek piedāvāta bezmaksas naudas izņemšana jebkuros bankomātos līdz 800 eiro mēnesī visā pasaulē. Kartei ir kredītlimits līdz 500 eiro. Savukārt programmā “X Rewards” balvas iespējams saņemt sākot ar 700 punktiem.

Par katriem samaksātiem 2 eiro pienākas viens punkts un programma piedāvā atlaides līdz 50% pie sadarbības partneriem. Tāpat klientiem ar šo karti pienākas procenti par vidējo konta atlikumu līdz 10 000 eiro. Akcijā "Atved savējo" karte bez maksas līdz pat 24 mēnešiem.

“X supreme” karte maksā no 2,99 eiro mēnesī. Pirmos 3 mēnešus to var lietot bez kartes maksas. Iespēja lietot karti bez maksas, aktīvi ar to norēķinoties.

Karte piedāvā bezmaksas naudas izņemšanu jebkurā bankomātā līdz 1000 eiro mēnesī visā pasaulē, tās kredītlimits ir līdz 3000 eiro.

“X Rewards” programmā balvas pieejamas no 700 punktiem. Par katru samaksāto 1 eiro pienākas 1 punkts. Karti iespējams izmantot bez mēneša maksas, aktīvi ar to norēķinoties. Iespējamas kredītbrīvdienas līdz 45 dienām. Ceļojumu apdrošināšana Latvijā un ārzemēs, neparedzētu medicīnisko izdevumu segšana ceļojumos, pirkumu apdrošināšana pret zādzību un bojājumiem.

“X prime” karte maksā no 5,99 eiro mēnesī. Pirmos 6 mēnešus to var lietot bez kartes maksas. Aktīvi norēķinoties ar karti, tā būs bez maksas.

Karte piedāvā bezmaksas naudas izņemšanu jebkurā bankomātā līdz 1500 eiro mēnesī visā pasaulē, tās kredītlimits ir līdz 15 000 eiro.

“X Rewards” programmā balvas pieejamas no 700 punktiem. Par katru samaksāto 1 eiro pienākas 2 punkti. Iespējamas kredītbrīvdienas līdz 45 dienām. Karte sniedz ceļojumu apdrošināšanu Latvijā un ārzemes gan kartes lietotājam, gan kartes lietotāja ģimenei. Tāpat tiek sniegta neparedzētu medicīnisko izdevumu segšana ceļojumos, pirkumu apdrošināšana pret zādzību un bojājumiem.

Vēl karte piedāvā īres auto KASKO pašriska apdrošināšanu, ziemas sporta veidu apdrošināšanu ceļojumos, bagāžas apdrošināšana pret kavēšanos un pazušanu, ceļojuma pārtraukšanas, aizkavēšanās apdrošināšanu, pieeja VIP lounge lidostās ar Priority Pass karti, mājokļa palīdzības komplektu un velopolisi gan kartes lietotājam, gan lietotāja ģimenei.

Raksts tapis sadarbībā ar banku "Citadele"

Uz augšu
Back