Pēc viņas teiktā izriet, ja mācības vai individuālās konsultācijas 9.klasēm nebūs iespējamas pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas, eksāmenus automātiski aizstās monitoringa darbi. Šuplinska skaidroja, ka tos dod, lai skolēns saprastu, kuras prasmes, spējas un zināšanas viņam vēl jāpilnveido arī pēc pamatskolas absolvēšanas, turpinot mācības vidusskolā, ģimnāzijā vai profesionālajā skolā.
Vienlaikus ministre norādīja, ja pēc 7.februāra nav nekādu uzlabojumu un klātienes procesi neatsākas, tad skolotājus lūgs monitoringa darbus īstenot krietni ātrākā periodā, nekā bija ieplānoti diagnosticējošie darbi.
Tāpat politiķe uzsvēra, ka monitoringa darbs nav tieši saistīts ar gada vērtējumu, bet gan skolēna kompetenču un prasmju pilnveidošanu.
Turpretī par vidusskolas posmu, ministre pauda cerību, ka drīzumā būs iespēja atsākt organizēt klātienes konsultācijas skolu beidzējiem, jo tas esot izšķirīgāks posms par 9.klasi.
"No vienas puses var domāt, ka šā brīža apstākļos jāatsakās no centralizētajiem eksāmeniem. Pērn veicām 12.klašu skolēnu aptauju, ko plānojam veikt arī šogad. Pērn [centralizēto eksāmenu jautājumā] viedokļi dalījās 50 pret 50," teica Šuplinska, piebilstot, ka pēc šā gada aptaujas atklāsies aktuālais situācijas vērtējums.
Viņa minēja, ka par eksāmenu atcelšanu vairāk runā skolas, kuru izglītības līmenis augstāks un "daudzveidīgāks", jo tajās skolēni cīnās par ierobežotajām augstskolu budžetu vietām. Šuplinska atgādināja, ka pagaidām iecerēts, ka 12.klašu beidzējiem būs jākārto trīs obligātie eksāmeni un viens izvēles eksāmens, ja skolēns nolēmis studēt un viņam nepieciešams kārtot kādu atsevišķu eksāmenu.
Tāpat ministre akcentēja, ka jau šobrīd ikvienam skolotājam un skolēnam ir iespēja izmantot pieejamos atbalsta materiālus, lai palīdzētu skolēniem patstāvīgi sagatavoties valsts pārbaudes darbiem, tomēr tie pēc pārbaudes darbu galīgās sagatavošanas vēl gan tiks precizēti.
Šuplinska uzrunājot pedagogus, kuri satraucas par viena konkrēta temata izņemšanu, komisijas sēdē lūdza viņus pārvērtēt to, kas vispār ir izglītības pamata mērķis. "Mērķis nav 100% tēmu apguve, jo tas nenotiek arī klātienes procesā. Izglītības pamata mērķis ir pamatzināšanu kopums, pamatizpratne un skolēna spēja savas zināšanas nokomunicēt un argumentēt," uzsvēra izglītības ministre, vienlaikus aicinot skolotājus neizdegt un pievērsties svarīgākajam jeb tam, kā bērnam iemācīt pamatus, palīdzēt neapjukt resursos un attīstīt viņu prasmes un talantus.
Komisijas sēdē piedalījās arī vairāku skolu direktori un institūciju pārstāvji, un savs viedoklis par eksāmenu kārtošanu bija Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas direktorei Ilzei Vilkārsei, kuras ieskatā centralizētie eksāmeni būtu jāatceļ, jo skolēni klātienē nebūs mācījušies 11 mēnešus.
Savukārt Daugavpils 3.vidusskolas direktors Vitālijs Azarevičš norādīja, ka viņa apzinātie skolu direktori ir pret diagnosticējošajiem darbiem 9.klasēs, piebilstot, ka eksāmenus vai nu organizē, vai atceļ.
Vienlaikus Latvijas Studentu apvienības prezidente Katrīna Sproģe, runājot par eksāmenu norisi, norādīja, ka apvienības ieskatā ir svarīgi neaizmirst, ka šī gada centralizēto eksāmenu norise vai atcelšana atspoguļosies ne tikai šī gada uzņemšanas sistēmā augstākās izglītības institūcijās, bet arī turpmākajos gados.